Gestolen horloge via Chrono24 verified dealer

Ik denk dat de meeste dealers, zowel voor auto’s als horloges, er gewoon in zitten voor de poen. Als ze hem zonder beurt door kunnen schuiven dan zullen ze dat niet laten…

3 likes

Zo heb ik een hele boel leuke deals via MP gedaan…

Heb 9 jaar bij Mercedes gewerkt.
Ik ga nooit meer naar een personenwagen AD…

Vertel! :innocent:

Ja vertel, hoef geen details maar mag wel natuurlijk! Maar grote lijnen ben ik wel nieuwsgierig naar :slight_smile:

Verkopers die logen (surprise)
Klanten die de showroom wilde rammen omdat ze geflest waren. Halvebak onderhoud lease auto’s
Is wel lang geleden 1990-1999.
Positief waren: goede monteurs en after sales.

1 like

Dit is precies de reden waarom ik afgelopen februari een dag vrij heb genomen en langs verschillende winkels in Amsterdam ben gegaan. Ik heb er drie bezocht, en eentje heb ik vrij snel afscheid van kunnen nemen. Reageerden via Instagram al met ‘Ja man Bro’ dat ik dacht, “‘Vriend’ wat denk je? Ik heb niet met je geknikkerd vroeger, maar ik vraag wel informatie over een horloge van 7k” en twee andere heb ik een fijner bezoek gebracht. Dit waren AWCo en AVW. Met AWCo altijd fijne gesprekken gehad en hetzelfde met AVW. Inmiddels ook een aanschaf gedaan bij AVW.

Ik had laatst een gesprek met een kennis die aangaf dat hij AVW te duur vond en wel via Chrono ging kopen. Dat kan, en ik snap zijn mening qua prijspunt. Maar van AVW (en ik denk ook van AWCo) kan ik er vanuit gaan, dat ik een horloge koop in originele staat, dat het horloge geserviced is en dat ik garantie heb, en weet bij wie ik moet wezen als er iets mis is.

Ik heb vandaag nog contact gehad met Ramon van AVW en gesproken over een horloge, en hetzelfde horloge mag dan wel op Chrono te koop staan voor 28% goedkoper (aanzienlijk wat, zeker), toch heb ik vanwege de redenen die hierboven staan liever dat ik hem via AVW zou kopen. Nog niet gedaan trouwens, maar kan er nu weer niet van slapen :wink: (Dan kan ik Jasper gewoon een pak rammel verkopen als het niet goed blijkt te zijn :shushing_face: :crazy_face:)

Even weer ontopic:
TS, superkut voor je dat dit je overkomt. Mocht er iets zijn dat ik/we voor je kan doen, schroom niet om onze hulp te vragen. Voor nu, sterkte, en hopelijk komt er snel schot in de zoek en wordt het snel opgelost.

1 like

Zo, daar heb je al weer bijna 20% van de prijs afgehaald door even op te hemelen. Doe je goed! :smiley: De onderhandelingsruimte wat vergroten doe je zo.

1 like

Nou, dat was verre van de insteek van mijn bericht, en ik denk ook niet dit er uit op te maken is (het kan dat jij daar anders over denkt, tijdens het schrijven zat ik aan mijn derde 0.0 biertje en was ik al 32 uur wakker)

Ik geef alleen maar aan waarom de extra prijs voor mij ok is, mede doormiddel een voorbeeld uit de praktijk. (die vriend belde twee weken later huilend op dat hij voor ruim 6k was opgelicht.) en dus zie ik geen redenen, of manieren, waarom ik korting zou vragen, of moeten krijgen, via mijn bericht.

By the way, leuke gebruikersnaam! Doet me ergens aan denken :wink:

1 like

Sja, ik wilde ook nog iets zeggen in de trend dat ik geen Garfield heet, maar leek me ten overvloede :grin:

1 like

Er zijn net zo goed juweliers die horloges verkopen die gestolen zijn, of ze dit nou weten of niet.
Stond pas een heel artikel in de krant over de Rolex rovers uit Amsterdam die horloges aan Belgische juweliers zouden verkopen.

Ebay/marktplaats/chrono24 etc. Je kan overal een gestolen horloge kopen, maar met veruit het overgrote deel is natuurlijk niets mis.

1 like

Pijnlijk verhaal dit. Ik ben benieuwd of je het horloge terug krijgt. Als het op een blacklist staat, is er waarschijnlijk dus ook aangifte voor gedaan.
De originele eigenaar zal wellicht ook aanspraak kunnen maken? Het zal wel verzekeringswerk worden.
Als de eigenaar een inboedel verzekering had en het is vergoedt, dan zal jouw schade nu ook wel gedekt zijn.
Als de originele eigenaar nooit uit is betaald door een verzekering zou deze ook wel aanspraak willen maken op het horloge?

Hoe denkt de rest hier over?

Dat er hier nog liefhebbers zijn die grote waarde toekennen aan Verified dealers op Chrono24 snap ik ook niet zo. Geloven die ook als er “Nieuw” op een pot pindakaas staat, dat het om nieuwe pindakaas gaat? Please wake up.

Die 3x dat ik iets via C24 kocht en waarbij het niet klopte heb ik netjes kunnen terugsturen. Ik koop dan ook nooit iets bij een particulier buiten de EU. Binnen EU en bij een bedrijf heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Ik heb ongeveer 40-50 deals gedaan op c24 en slechts 3-4 keer klopte het niet… ik blijf het een fijn platform vinden maar alleen voor de wat lagere budgetten (zeg tot 5000 euro) daarboven zou ik toch neigen naar andere vormen van horloges aanschaffen…

4 likes

IK hoop voor je dat het allemaal goed komt. Wel goed van Tag hoe ze gehandeld hebben met geld van de service terug.

Altijd fijn die vooroordelen over Tattoos…

1 like

Ik ga er sowieso vanuit dat een pot pindakaas nieuw is wanneer ik deze in de winkel koop. Ongeacht het etiket.

4 likes

Wellicht simpel geredeneerd maar als jij het horloge hebt gekocht (betaald en in bezit van factuur), dan is het van jou (iig volgens Nederlands recht).
Als Tudor het niet teruggeeft zijn zij de partij die in gebreke blijft.
Ik zou dus gewoon aangifte tegen Tudor doen, al was het alleen al om een punt te maken en de druk op te voeren.
Het Nederlands recht is ook niet geheel onlogisch hier.
Wellicht heeft iemand in Duitsland hem verkocht (geld opgestreken), na een inbraakje ook opgegeven aan de verzekering (geld opgestreken) en krijgt nu de verzekering het in bezit (er vindt eigendomsoverdracht plaats bij uitkeren) die hem vast ook weer verkopen (en er wordt weer eens geld opgestreken).
Politie-onderzoek prima, maar dan niet alvast de eerlijke koper benadelen…
Dat zou hier niet gebeuren.

1 like

Ik mag toch hopen dat je niet denkt dat ik vooroordelen heb over tattoo’s, ik omschrijf slechts een persoon.

1 like

Welk strafbaar feit heeft Tudor gepleegd dan? Ook in Nederland is de kans in dit geval groot dat het horloge in eerste instantie voor het onderzoek ‘gewoon’ in beslag wordt genomen.
Daarbij is de kans ook groot dat het horloge terug wordt gegeven aan TS als het te goeder trouw is gekocht (o.a. voor een prijs die marktconform is).