Allemachtig, loopt dit draadje nog steeds?
Ik ben deze mensen dankbaar en dat zouden we allemaal moeten zijn, ze hebben ons een pak geld bespaard aan gevangeniskosten. Wie leeft met het zwaardâŠ
zo zie je maar; veel geld maakt nog steeds niet slim
De uitdrukking is: Wie leeft bij het zwaard, zal sterven bij het zwaard. Is een afgeleide van wat in de bijbel staat: Mattheus 26 : 52, uit de passietijd.
De spreuk is juist gericht tegen iemand die iemand wil verdedigen
tis nog erger , meneer de overvaller komt al schietend de woning binnen , krijgt het klokje toegeworpen maar blijft door schieten , stel vlucht in blinde paniek weg en duikt in een auto . komen er achter dat ze in blinde paniek de kinderen vergeten zijn , draaien om en vinden de schietende overvaller recht voor de bumper⊠geen wonder dat ze er een paar keer heen en weer voor en achteruit overheen denderen
maar ik ben nog steeds van mening âzand eroverâ
http://www.ad.nl/arnhem/arnhems-paar-vluchtte-voor-overvaller-in-paniek-reden-wij-hem-dood~a618b312/
Goed verhaal (van die advocaat)
als ie begraven wordtâŠ
haha inderdaad, echter ditmaal is het eens âandersomâ.
Thatâs easy. Toen ik het vandaag las dacht ik ook gelijk aan noodweer.
Als het bewezen kan worden dat het verhaal daadwerkelijk zo is gegaan, dan wordt het primair een beroep op noodweer, secundair op noodweer-excess.
+1
Laat maar over aan deskundigen.
Lol. Dat is een hele goede opmerking van je. Wellicht had je deze veel eerder moeten sturen richting bepaalde reageerders.
Helaas kan het niet jegens mij gericht zijn (kan wel, maar dan ben je zeer onwetend), de wettenbundels liggen hier niet voor niets. Dus, zegt men: âSchoenmaker, blijf bij je leestâ.
verkoper verwacht koper.
Koper staat aan de deur.
vriend van verkoper doet open.
Vriend ziet pistool en doet weer dicht.
Koper schiet door deur
vriend vlucht weg
koper komt schietend binnen
echtpaar vlucht
echtpaar pakt bus
echtpaar vergeet kinderen
echtpaar keert om
koper staat voor bus
koper schiet op bus
koper krijgt bus op hoofd
koper overlijdt
Echtpaar zet bus in achteruit
koper krijgt weer bus op hoofd
politie komt
politie vind bus
politie vind koper
politie vind echtpaar en vrienden
politie neemt iedereen mee.
Het bleef nog lang onrustig in de straat.
Mooie reactie, en in lijn met wat ik oorspronkelijk bedoelde. En ook mooi dat je antwoord âper capitaâ bevatte, want absolute aantallen zeggen nu eenmaal niets.
Het is wel waar. Bezit van een vuurwapen, bijvoorbeeld, is in verband te brengen met een significant grotere kans om door vuurwapens om het leven te komen.
In wettelijke zin moet de Staat er iets van vinden als burgers het geweldsmonopolie aantasten, maar net als bij die vrouw van die juwelier die een overvaller dood schoot het geval was geloof ik niet dat er in de praktijk hard gestraft wordt.
Dan begrijp ik uw eerder opmerking die aan mij was gericht ook niet. U had dan in kunnen zien dat ik geen onzin aan het verklaren was en dan had u ook niet hoeven stellen dat ik âhet aan deskundigenâ moest overlaten.
Toch hoef ik u als wettenbundeleigenaar vast niet te vertellen dat het noodweerexces is, in plaats van noodweer-excess.
Wat ik zo knap vind, is dat iedereen precies weet er is gebeurd. De Kranten roepen vaak ook maar wat. De persoon die dood is kan niets meer zeggen. Wie weet was alles precies zoals de bewoners zeiden, maar misschien ook niet. Een jurist zou overigens moeten weten dat eerst alle feiten zorgvuldig moeten worden afgewogen .
echtâŠwat een figuren. Allemaal.