Gevaar van Marktplaats

Gelukkig is het aantal moorden in dit land tegenwoordig historisch laag. Grappig dat de perceptie is dat “de tijd waarin we leven” gevaarlijk is, terwijl historisch gezien geweld nog nooit zo’n kleine rol heeft gespeeld als doodsoorzaak als tegenwoordig. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar zelfs wereldwijd is de populariteit van een gewelddadige dood tanende. :slight_smile:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/30/laagste-aantal-moorden-in-20-jaar

Ik vraag mij af waarom onze perceptie van de tijd waarin wij leven toch zo afwijkt van de werkelijkheid.

2 likes

Ik had het inderdaad ook al gelezen, wat een verhaal. Dit had ook heel anders voor het slachtoffer kunnen aflopen.

Ik snap de reactie wel, dat je achter de overvaller aan gaat, maar verstandig is het natuurlijk niet. Mijn advies aan klanten is; geef gewoon alles mee en bied geen weerstand.

Er zijn al genoeg voorbeelden van overvallen, waarbij het slachtoffer het niet overleefd heeft. De verzekering lost het wel op (als je tenminste goed verzekerd bent).

1 like

Ik schreef het al in het andere topic over hetzelfde onderwerp.

Ik ben vrijwel helemaal zeker dat het geen handeling van noodweer kan zijn voor de slachtoffers, daar zij achter de overvaller aan zijn gegaan. Het is aan de advocaat van de slachtoffers om te bwijzen dat de slachtoffers geen opzet hadden op de dood, het is aan de tegenpartij om te bewijzen dat er wel sprake was van opzet op de dood. Iets met een bepaalde graad van opzet, maar daar laat ik het bij, want ik heb geen zin meer om te typen. :slight_smile:

2 likes

Wat is groot? 200m2 is prima voor een gezin van 4. In het Westen :wink:

1 like

Dat is zeker prima.
Daar heb je 750k voor neergelegd? :frowning:
Voor dat geld bouw je hier in het Noorden mooie vrijstaande villa’s.
Maar goed, dan moet je er wel willen wonen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee je hebt gelijk, toen mijn Opa vroeger zijn horloge van 30k aanbood via marktplaats was het risico even groot

Eh… Wat ik uit de berichtgeving opmaak, is er tijdens de achtervolging door de overvaller op de achtervolger(s) geschoten… lijkt mij een juridisch solide criterium voor noodweer.

Mooi zo. Nederland is weer wat veiliger geworden.

1 like

Nadat de slachtoffers uit vrije wil achter de overvaller aan zijn gegaan? :slight_smile:

https://cdn.meme.am/instances/67331791.jpg

Vrije wil?.. er kan geen sprake zijn van vrije wil als je een zaak wederrechtelijk ontfutseld wordt onder dreiging met geweld…

Een redelijk oordelend mens zou niet achter de overvaller aan gaan, met name als de overvaller in bezit is van een geladen vuurwapen. :slight_smile:

I’m out, peace!

Ik daag je uit om redelijk te oordelen nadat je in de loop van een doorgeladen vuurwapen hebt gekeken…

3 likes

Op basis van de zeven kleuren stront in mijn onderbroek, zou ik op dat moment redelijk kunnen oordelen om het goed af te geven en daarna niet achter hem aan te gaan.

Ik vermoed dat er meer aan de hand was met die eigenaar van dat huis. Je huis dusdanig als een fort beveiligen doe je met een reden. Volgens mij woont hij daar nog niet eens zo lang, ik kan mij herinneren dat het huis ongeveer een jaar geleden volledig verbouwd werd.

Ik laat het hierbij.

Jij wel, maar elk mens reageert anders… Ik kan me heel goed voorstellen dat je in eerste instantie de zaak afgeeft, en direct daarna een poging zou doen het terug te krijgen…

Ik ken mensen die wanneer ze geconfronteerd worden met een vuurwapen, de aanvaller waarschijnlijk zouden ontwapenen.

1 like

Dat komt door de ‘media’. Informatie, nieuws en ‘fake news’ ontvangen we steeds sneller. Daarnaast lezen we ook selectiever. Niet iedereen kijkt nog naar het nieuws, maar volgt ook bepaalde nieuwssites (zoals het Horloge-forum :stuck_out_tongue: ).

Tja, ik zie Marktplaats gewoon als een soort rommelmarkt als het om kleine spullen gaat. Voor een leuk centje. Je gaat op Koningsdag toch ook niet met een paar kostbare horloges aan de straat zitten in het centrum van Amsterdam?

Bovendien, iedereen kent tegenwoordig de welbekende verkoopkanalen? Speciaal voor horloges, dus beter ingericht. Ook voor de niet horlogeliefhebber vrij gemakkelijk op te sporen. Google gewoon eens op ‘Horloge verkopen’. Dan blijft het voor mij toch een soort van raadsel hoe dat al die exclusieve horloges op Marktplaats komen…

1 like

Ben met je eens dat horloges van 30k niet echt handig op marktplaats zijn.

Maar tot circa 7k denk ik dat marktplaats nog prima te gebruiken is. Als je naar een van die adressen gaat die jij laat zien krijg je 2-3k minder ervoor terug.

Persoonlijk al aardig wat horloges verkocht op marktplaats tot ik hier terecht kwam.

1 like

Omdat we iedere scheet 4 keer voorbij zien komen op allerlei ((a)sociale) media, 300 TV zenders en miljoenen websites

3 likes

Precies. Tot voor kort deden heel veel mensen dat. Echter, er is veel gebeurd op gebied van online verkoop. Tot 7k is misschien nog steeds het overwegen waard, maar 30k zou ik niet doen. Meer zekerheid en bij dusdanige bedragen is het fijn om bijvoorbeeld een tussenpartij als Chrono24 in te schakelen. Kun je ook gewoon particulier verkopen.

Hahaha, als ze bij komen, is het meestal voor iets onder de 100 euro en ik heb nou ook niet bepaald de duurste spullen in huis. Toch een voordeel van niet te veel te besteden te hebben! :smile:

1 like