Gevaar van Marktplaats

Ik speel graag de arrogante Amsterdammer, als ik buiten de Randstad ben. Mensen reageren vaak serieus gevoelig. En op het woordje elite helemaal​:smirk::grin:
En de elite kan best in zwolle wonen hoor, ze moeten ook veldwerk doen.:joy::joy::joy:

1 like

of volkomen verbijsterd?

1 like

Helaas niet, want ik ben echt niet serieus.

1 like

Blijkbaar zijn veel mensen hiervoor:

Persoon A steelt goederen van persoon B. Persoon B is het hier niet mee eens en bepaalt dat het leven van persoon A volstaat als vergoeding van de geleden schade. Een groep personen C bepalen vervolgens dat persoon A hier alleen voor kan boeten als… enz

En weet je wat, als ik jullie gedachtegang volg dan juichen vele mensen dit nog toe ook.

Ik denk dat vele mensen vergeten dat niet enkel de aanleiding tot een reeks gebeurtenissen bepaalt wat goed is en wat niet, maar dat elke handeling op zichzelf beoordeelt zal moeten worden.

De slachtoffers van deze woningoverval zijn verworden tot daders in een achtervolging. Het zijn duidelijk twee feiten die, hoewel gekoppeld, losstaan door actieve beslissingen gedurende de gebeurtenissen.

Aan de ene kant een overvaller, aan de andere kant een moordenaar.

gekke wereld

3 likes

Mijn opmerking was uiteraard sarcastisch. Ben een import Randstedeling ten westen van Amsterdam, weinig elite aan. :wink:

Verblijfvergunning en inburgeringscursus neem ik aan?:joy:

Meer dan dat.

Nee, dat heet emotie en is volkomen te begrijpen.

Eigenrichting is nooit te begrijpen…

Toch zal het gros van de bevolking meer sympathie hebben met de “moordenaar” in deze, dan met de overvaller.

De “moordenaar” doet een actie uit emotie en in opwelling, waarschijnlijk helemaal niet met de intentie de andere daadwerkelijk dood te rijden, maar uit pure onmacht.

De overvaller daarintegen staat de ochtend op met het idee laat ik iemand zijn leven eens in de war schoppen, met alle traumatische gevolgen van dien en bereid om te schieten gezien hij een echt en doorgeladen pistool mee neemt.

Ik wil niet zeggen dat het goed is, maar ik begrijp het wel.

Ik denk dat je het vanzelf begrijpt wanneer jou iets wordt aangedaan, jou of je familie. Laten we hopen dat dit nooit gebeurt.

4 likes

Ik begrijp de korte opwelling wel, maar ook het gebrek aan vermogen om effe verder te denken.

We vergeten inderdaad vaak dat Nieuwegein, Waddinxveen en Spijkernisse ook gewoon in de randstad liggen.

3 hoog achter met een balkonnetje :grin:

1 like

niet van het slachtoffer, maar zeker ook niet van de dader…

Het lijkt me stug dat de dader eigenrichtig kan plegen, als zijn slachtoffer niets heeft gedaan.

Ook is niet ??

Je hebt gelijk, maar ik bedoel dat voordat ik vol walging van de sociale media als facebook en twitter ben vertrokken, ik al zag dat dit land behoorlijk is bevolkt met mensen die niet kunnen nadenken.

2 likes

als een dader iets probeert te jatten (of te vermoorden) zie ik dat ook als soort van “eigenrichting”

Ik ben er niet eens aan begonnen :grin:

Maar als over een paar duizend jaar deze ‘beschaving’ opgegraven wordt…:confused:

Hier ook niet, gelukkig.:wink: