Gevoel bij dragen horloge

Ik benieuwd naar jullie meest eerlijke commentaar, wanneer je, jouw mooiste/duurste horloge draagt? Laat je hem express zien? Ben je ervan bewust als mensen ernaar kijken? Wat doet dat met je gevoel? Persoonlijk had ik de eerste tijd toen ik mijn Breitling kocht een lichtelijk gevoel van ‘kijk mij eens’! Het gevoel van trots gemixd met opschepperigheid :stuck_out_tongue_winking_eye:… nu draag ik hem alleen nog maar met trots en heel af en toe met wat show-off… zeker als die zo lekker schittert in de zon​:stuck_out_tongue_winking_eye::blush:… ik weet het, zal vast de kwal van het forum worden nu, maar wat is jullie open en eerlijke gevoel?

7 likes

Nee :expressionless:

Ik ben me ervan bewust dat het de meeste mensen geen hol interesseert wat ik om mijn pols heb.

Ik kan zelf erg genieten van het enige sieraad wat je als man kunt dragen en waar ik hard voor heb gewerkt.

28 likes

Dit, niemand kijkt naar je pols in het dagelijkse leven.

Ik heb wel één collega die zijn manchet altijd onder GMT-Master drukt zodat hij hoopt dat mensen hem zien.

Boos, zo boos. Het liefst pak ik een klapper van een kilo om hem een flinke pets op zijn bakkes te geven.

Maargoed, wanneer je zo doet help je zelf mee aan de afbreuk van een prachtig merk.

Wearing luxury watches 101; hoe jij er goedkoop uit kunt zien met een duur horloge :+1:

13 likes

Ik herken me wel in wat je bedoelt. Vooral als nieuwe aanwinst loop je er haast als een pauw mee rond.
Maar meestal draag ik ze liever discreet onder mn mouwen en hoop dat niemand het ziet.
En als iemand het ziet, dan een liefhebber. Dat ik verbaasd opkijkt hoe ie weet wat ik draag en als antwoord krijg door de vorm van de lugs of kroonbeschermer.

6 likes

Dank voor de eerijke reactie!

Erger nog… als ik weer een nieuwe Omega limited 007 heb, loop ik rond alsof er een license to kill in mn broekzak zit :wink:

14 likes

Bij mijn weten kijkt er niemand ooit naar welk horloge ik draag. Alleen mensen die mij goed kennen en familieleden. :slightly_smiling_face:

Het is trouwens wel zo, dat de meeste vreemde mensen die je zo in je dagelijks leven tegen komt (op een enkele uitzondering na) het niet tegen je zeggen wat ze van je horloge vinden. Ze vinden wel iets, maar je hoort het niet. Je komt er meestal dus niet achter, of je zou het ze moeten vragen. Maar dat doe je dan ook weer niet. :slightly_smiling_face:

4 likes
9 likes

Emile Ratelband droeg zijn Rolex vroeger ook ongegeneerd in het zicht! Nu is hij iets meer ingetogen volgens mij.:sunglasses:

5 likes

Verschrikkelijk toch :joy:

7 likes

:grinning:

Ik kan niet wachten op korte mouwen weer :sunglasses:
Maar zo’n grote glim joekel aan de pols daar ben ik klaar mee.
Een volwassen vent met een groot duikhorloge is eigenlijk geen gezicht.
Ik kies nu voor kleiner formaat 34/36mm heeft voor mij wat meer stijl.
De enige lui die interesse in mijn horloge hebben zijn zakkenrollers en
dan trek ik altijd even mijn rechter ooglid naar beneden :laughing:

5 likes

Ik moet er zelf wel over beginnen😊

1 like

Showen!!!

Ik kijk vaker op mijn pols dan op mijn bankrekening, dus glimlach ik vaker met mijn dikke klokken, heerlijk!

6 likes

Met mijn op een na duurste Seiko (SUN019) was het met de metalen band vooral een gevoel van pijn in mijn elleboog vanwege het gewicht (ca. 250 gram). De SBBN031 op een MN strap is een stuk lichter en veel minder opvallend, maar kwalitatief weer een stap beter.
Die draag ik dus ook vooral met lange mouwen.

Ik heb een Grand Seiko en elke keer dat er naar kijk blijf ik afgeleid. Ookal weet ik de tijd dan doe ik alsof mijn neus bloed en kijk ik naar het horloge :gem: Als het horloge glimt is dat natuurlijk schitterend… of juist krassen die herinneringen aanwakkeren.

1 like

Ben erg benieuwd hoe je erbij zou voelen als iemand je wel complimenteert op je horloge… ik zie wel eens iemand lopen met een geweldig smaakvolle keuze die volledig matcht bij de outfit, zowel qua stijl als bescheiden dragen en moet me af en toe toch inhouden om niet een blijk van waardering te geven… in de vorm van een knikje of een compliment. Ik zou het zelf denk ik raar vinden om te ontvangen, maar ergens ook wel leuk.

OT: als ik mijn mooiste aan heb loop ik er thuis voortdurend naar te kijken, te lonken en zelfs in alle mogelijke lichtinvallen te bestuderen. Als ik ‘buiten’ ben, het liefst zo onopvallend mogelijk. Ik geniet er dan wel weer van om af en toe zelf even te spieken.

1 like

Ik hoop meestal dat geen enkele leek mijn Connie ziet want anders moet ik weer uitleggen waarom een 50 jaar oud horloge in die staat, 10x meer waard is dan zijn domme Fossil of haar Daniel Wellington.

‘‘Zoveel? Maar je hoeft toch alleen te tijd af te lezen ghe he he he.’’

Het komt goed uit dat ik toch antisociaal ben en liefst mijn dagen wegkwijn op diverse fora.

8 likes

dus je draagt je (duik) horloge niet om wat anderen er misschien van vinden? (geen gezicht).

3 likes

of het nou een “te opvallende” Rolex is of een bijna onzichtbaar “cheap” seiko, ik show het ten alle tijde als ik iets nieuws heb omdat ik gewoon trots ben. Niks om op te scheppen maar wel om te laten zien dat ik een mooie product bij me heb. Hetzelfde doe ik met kleding, auto, me vriendin? :joy: , etc

Toen mijn 1e kindje geboren was en haar grootouders haar voor het eerst kwamen bekijken, heb ik haar omhoog gehouden als de scene uit De Leeuwenkoning waarbij Simba omhoog wordt gehouden door de baviaan. En ja ik zong het nummer ook bij :joy:

20 likes