Tja. Ik denk dat wij sowieso heel ver uit elkaar liggen qua smaak
Als je op zo’n duiker een leren band wil zetten kan ik het alleen maar beamen.
Ik heb dat betaald voor een stuk Longines JB Champion rammelblik uit 1950. Dus ja, ik zou dat betalen voor een band.
Ik wilde dit net gaan typen
Jij zou een leren band kopen van 2K+ voor een Daydate? Lijkt me dat hier wel een max aan zit hè?
Ik heb bij mijn Seamaster ook de rubber band met gesp besteld gewoon om dat ik de set compleet wilde hebben kosten €300,00
Slechts eenmaal gemonteerd geweest en toen besloten dat ik staal mooier vond maar de set is compleet en dat wilde ik en dan doet het geld er niet toe.
Dus als je de band mooi vind en je draagt het horloge dan met plezier dan gewoon doen ( als het financieel geen probleem is)
Ik zou het doen, het hele punt van deze hobby is toch dat je blij wordt als je naar je pols kijkt. Niemand heeft een duur horloge(bandje) nodig.
Ik kan ook wel weer advies geven, maar het is gewoon jouw keuze. Er zit een mooi stukje vakmanschap in en daar moet je voor betalen. Daarnaast nog wat exclusiviteit eat ook wat mag kosten. Ik vindhet wel een rete mooie band
Er moet gewoon ergens out there een band te vinden zijn met dezelfde looks voor een normale prijs. Ga lekker op zoek, op jacht om die te vinden of ga voor een custom . Geeft meer plezier dan €350 neerleggen voor een bandje.
In je portemonnee kan ik niet kijken, maar als je het echt mooi vindt en het is kwalitatief en comfortabel, dan zou ik het wel weten. Super mooie band en een mooi horloge hoort op een mooie band.
Ik ga een onpopulaire mening geven. Ik vind 350 euro voor een leren horlogebandje een bizarre prijs. Ik zal zelf nooit een bedrag van drie cijfers uitgeven voor een bandje. Ik weet dat je dit niet wilt horen, want je zoekt bevestiging. Maar ik vind dat soort prijzen voor een horlogeband één van de gekkigheden van het Horlogeforum. Ik heb heel mooie bandjes voor 80 euro gekocht. Ook lelijke trouwens, laat ik die maar in eigen doel koppen voordat iemand anders hem inschiet.
Maar het is net zoiets als 10 euro voor een flesje Westvleteren 12 betalen (en ja dat heb ik gedaan): het is het beste wat je kunt krijgen, maar diep in je hart weet je dat je er teveel voor hebt betaald omdat ook het lekkerste bier geen 10 euro voor een klein flesje waard is.
Ik vind zo’n cheap bandje dat je eigenlijk niet hebben wilt pas echt verspilling. Als een sportwagen met jokotoko banden eronder… kom op kerel, doe jezelf dat niet aan.
Rug recht en draag die prachtige Omega op een fatsoenlijk bandje. In plaats van je te moeten schamen voor je lagelonenbandje (zoals door @automaatje al terecht aangegeven) op een fancy horloge.
We kijken uit naar de foto’s!
Met de PO zit je al in het luxere segment.
Dus ja, als jij die band mooi vindt. Doen!
Qua prijs is het wel duurder dan gemiddeld. Maar ga eens kijken bij ABP Paris…
Duurder? Jazeker. Maar dat zijn echt wel andere banden dan het midden en hogere middensegment.
Een duiker op leer doet t em niet voor mij. Of het moet een vintage achtig bandje op een vintage duiker zijn. Maar soit, als jij het mooi vind. Ga dan gelijk voor een mooie.
Dan hoop ik dat er voor die 350€ wél quick release spring bars bijgeleverd worden.
Ik denk dat hier wel een max aan zit inderdaad. Praktisch ben ik hier nog niet tegenaan gelopen omdat ik geen horloges boven de 3k heb. Mischien dat 500 euro het maximum is?
Bij twijfel altijd doen!
1000 euro voor een stalen Breitling band, erg blij met mijn aankoop! Zodra de band er op zit, ben je de prijs vergeten
Mooi hoor.
350e op een horloge van dit kaliber is het probleem niet. Voor de aanschafprijs kan je immers dezelfde vraag stellen. Ik zou er eerder een probleem mee hebben dat leder minder duurzaam is, niet zo mooi blijft. Kwetsbaarder is dan staal ook. Rubber voor een paar honderd is helemaal van de zotte…