Onze Top banden maker van het forum,geweldige kwaliteit en betaalbaar. Misschien kan die iets voor je betekenen.
Ko-Banden
Nee, dat zou ik niet voor een band betalen. Bovendien: Ik heb een uitgesproken hekel aan gevulde banden. Bovendien heb ik er best een hekel aan wanneer mensen een detail van het horloge terug laten komen in stiksel. En zwart/rood leer is een wat vulgair ogende combinatie.
Kortom, het horloge is prachtig. Ik vind die Broad arrow wijzer leuk, de bezel mooi gesegmenteerd, de kast mooi met de twisted lugs… Prima.
Als je er dan leer op wilt zetten… Ik denk grappig genoeg dat dat horloge het prima doet op een rally band, met die rooie details op de wijzerplaat. Maar ik zou gewoon een, weet ik veel, 4mm dikke platte vintage ogende band scoren.
Maar ik zou dit wel eens willen zien of dat wat is met dat horloge:
Als je het dan toch fout doet op een duiker, waarom niet balls to the wall fout?
Daarom ga jij ook niet doen wat ik roep, want ik vind het juist lelijk als banden aansluiten op de kast. Zo lelijk.
Kortom: Koop gewoon lekker die band die je daar laat zien, maar laat in godesnaam dat contrasterende stiksel weg. Zwart op zwart leidt niet af van het horloge.
Dit lijkt me echt pure horror bij dit horloge. Want heel dik en duiker.
Dit dus. Iedere cent die je nu nog uitgeeft aan een ander bandje is zonde geld want dat is het bandje wat je uiteindelijk toch niet wil. Dus: koop dat bandje, heb 10 seconden spijt van de prijs en daarna jaren lang er plezier van!
Klopt ook wel. Die bovenste is bijna 5mm aan de kast. Hoe dik is een PO eigenlijk? Maar goed, ik heb een dun rally-bandje aan een 15mm dikke chronograaf zitten, en dat is fantastisch, dus het kan verkeren. Even googlen:
Die 16,5 mm van de PO is een beste unit inderdaad. Misschien dat ik er daarom geen heb, 43 x 53 x 16,5 is een tikje, eh, te groot voor me.
Ik zou er nog iets opleggen en een stalen band kopen…
hou niet van leer en staal “houdt” veel langer!
Alles in verhouding dus max. 10% van de door jou betaalde aanschafprijs.
Een duiker op leer moet kunnen maar dan wel een sportieve band. Hagedissenleer vind ik meer geschikt voor een dresser.
Ook bij de kleur van het stiksel heb ik zo mijn bedenkingen.
Hahahaha duidelijk.
Ik vind dus die contrasterende naad wel mooi. Mede omdat Omega het zelf ook doet. Het voegt voor mij iets toe. (Het is zw/or, niet zw/rd overigens)
Maar ik heb ook aan een ralleyband gedacht. Alleen heb ik daarbij juist het gevoel dat het niet klopt.
Maar bedankt voor je duidelijke kradvies.
45.5 en 17 hoog om precies te zijn
Zoals vermeld in mijn openingspost:
Ja ik normaal dus ook. Maar op de 1 of andere manier vind ik deze heel geil. En op het horloge op de foto staat ie geweldig
Maar op de 1 of andere manier vind ik deze heel geil.
Hou dat vast.
Dan is € 350,-- eigenlijk een koopje toch…?
.
Even serieus: als je twijfelt, dan wellicht je budget op bijv. € 150 à € 175 stellen en nog eens een paar uurtjes googlen ?
Je kan ook hier op HF nog(maals?) een topic starten en vragen om ‘bandenadvies’ ?
Je aandacht wordt er door afgeleid. Die moet juist naar die PO gaan.
Ik zou er sowieso een band naast nemen waarmee je het water in kan.
Tis de combinatie
Is voor mij geen issue. De enige keer dat ik in het water kom is als ik in de sloot zou donderen.
Tsja, jij stelt de vraag.
Zou jij zoveel geld aan een band uitgeven? Mijn antwoord is ja maar niet aan deze.
Ik denk dat smaak nu even niet het issue is hier.
Iedereen heeft een andere smaak. En dat is maar goed ook.
Het gaat om het gevoel om een band te kopen, een stukkie leer, voor dat bedrag.
Ik weet het ook nog steeds niet.
Ik laat het ook bezinken en geef mezelf deze keer, geheel tegen mijn karakter in, niet over aan een impuls aankoop.
Daar krijg je meer spijt van dan gewoon die band kopen
Doen! Hobby mag geld kosten.
Ik zou ook moeite hebben met zo’n bedrag voor een leren band. De levensduur van een leren band past wat mij betreft niet bij een bedrag van 350 Euro. Tenzij het een horloge is wat je niet dagelijks draagt, dan kan zo’n band nog best 10 jaar mee gaan. Maar voor een dagelijks horloge zou ik persoonlijk wat goedkopers of wat duurzamers kopen
Ja, heb het ooit zelf ook gedaan met een erfstuk. Ik wilde een originele band en deze moest uit Frankrijk komen. Nog geen moment spijt van gehad.