Gezocht en gevonden: een nieuwe daily.

Laco flieger Stuttgart Pro 37 met de nieuwe blue dial?

Die is tof, idd die structuur is erg leuk :slight_smile:

Hoe spreek je dit uit? Lowriieeej?

Farer?

3 likes

De Commuter is een hommage, de Summiteer is gewoon een soort van onsamenhangende explorer-esque verhaal met een soort van Omega sword hand op de uren. En ik vind het logo niks.

Meh. Daar steekt Baltic met kop en schouders bovenuit.

Nu had Hanhart al Cathedral wijzers lang, lang voordat Hamilton er eens mee aan kwam kakken, dus misschien is een Murph wel een kleine hommage aan een Hanhart. Of een jaren 90 Alpinist. Maar eerlijk is eerlijk, van Hanhart koop je een chronograaf of stopwatch. :slight_smile:

Die overweeg ik zelf ook nog eens een keer.

Met bruin Tropicje bij. 798 pietermannen, super cool.

2 likes

Je mag nog 2 keer raden. Maar euhm, heb je ook een mening over de opties?

Een quartz heeft (meestal) ook voldoende power reserve om het weekend te overbruggen :man_shrugging:t2:
En inderdaad, ik had valse hoop op mijn shortlist te kunnen verkleinen. Nu is het een longlist geworden. Maar dit zijn fijne problemen om te hebben. Ik klaag niet.

Goede maat. Lots to like. Hesalite, including tube of Polywatch :grinning:
Maar deze zou ik dan echt in het blauw willen.

Leuk horloge, goede maat. Maar geen klik.

How to pronounce Lorier

@Tom88 was je voor. Cool, maar ik heb al een gelijkaardige Farer.

Ik kan je volgen in het bolletje garen. De rest van onsamenhangende onderdelen vind ik dan wel weer OK. Maar nu zie ik ineens dat deze een witte secondewijzer heeft. Dat mag me niet storen. Toch? Ah, het stoort me.

Klopt. En die 4 had Hanhart ook eerst. Maar is de Hanhart dan een replica van een hommage? Damn Christopher Nolan. Nu zit ik ineens in inception.

Dat is waar. Deze vond ik eerst eigenlijk lelijk (coin bezel, rood accent) maar dan begon ik er de schoonheid van in te zien, en nu vind ik ze geweldig.

Super cool inderdaad.

Wat een mooi leven hebben wij toch. Met een hele gemeenschap samen kunnen discussiëren over details in horloges.
Ik ga het allemaal eens rustig bekijken en een nieuwe shortlist maken vanavond.

4 likes

Het kan verkeren. :+1:

2 likes

haha. Amenable to change hé. Misschien draait het nog wel eens om.

1 like

Ook niks mis met die BoR, staat goed bij dit horloge.

2 likes

Sinn 556 Blauw? Kan ook op andere band. Plaatje van internet.

Maen Manhattan, verschillende opties automaat, handopwinder. Plaatje via Maen

Een Damasko met blauwe plaat?

Timex Galli S1?

Delft Watch Works Oostpoort Royal Blue?

7 likes

Wat meer out of the box. Leuke opties. Ga ik eens bekijken.

2 likes

Of Rolls Royce land…
image

Maar je hebt gelijk hoor. Ik gaf de indruk dat het enkel mechanisch moest zijn, maar dat hoeft dus niet.

1 like

I know, maar dacht plaatjes voor de inspiratie/sfeer :ok_hand:t3:

Ik heb vrij kleine vingers dus ik kan hem met de punt van mijn vinger(s) wel opwinden, maar net als vanmorgen laat ik de rotor een paar keer zwaaien waarna hij al snel loopt.
Het is geen praktische kroon máár stiekem wel erg comfortabel hierdoor. Ik erger me er niet aan :slightly_smiling_face:.

1 like

NB1060-12L. Ca. 700,-.

r/Watches - [Citizen NB1060] finally a sunny day!

9 likes

Komt binnenkort
Zal rond de 40mm zijn, geen datum.

8 likes

Mooier dan het origineel :innocent:

Mooi. Waar kijken we naar?

Yema Urban Field of de Serica Commando (vast wel gebruikt te krijgen); beide handopwinders.

2 likes

Zat mij laatst af te vragen of er horloges zijn die alleen de oneven cijfers weergeven. Ja dus :slight_smile:

1 like

Maar heel weinig, dat vond ik idd de charme van deze Yema.

1 like

Voortschrijdend inzicht. Het begon me op te vallen hoezeer het een op was.