NA Traska Commuter

Nee hoor, gewoon ver naar voren geschoven. Er is meer dan genoeg ruimte dat, afhankelijk van hoe ik mijn arm hou, het of naar voren of naar achteren glijdt. De gesp heeft 4*2 gaatjes en het zit, voor mij, in de derde rij.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Traska.
De :zap:Had ik wel met de Venturer.

8 likes

Zekers :ok_hand: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Zeker een van de tofste een meest consistente microbrands; Traska. Ook deze weer, een heel tof horloge. Geniet er van :+1:

2 likes

Wat een gaaf ding zeg! Traska maakt sowieso erg leuke horloges!

Heel veel plezier er van en mee

1 like

Traska is al tijden goed bezig. Ik vind hem erg geslaagd. :+1::+1: Geniet er van.

2 likes

best een mooi horloge,
hij mag er wezen,
geniet ervan

1 like

Jij ook gefeliciteerd!

Het is inderdaad ook een mooi model, maar ik heb het niet zo met die knop aan de linkerzijde. Ik heb het ook met de Omega Seasmaster modellen en de zogenaamde Compressor-type horloges. Hoe mooi het klokje ook is, dat ding lijkt erop te zijn geplakt.

Terwijl ik geen probleem heb met chronografen.

Vreemd, he?

1 like

Prachtig!

@MrChapel de mijne is maandag geleverd. Groene wijzerplaat, No date. Waren bij jouw de schroefjes wel allemaal gelijk? Ik krijg met de beste wil van de wereld aan de 6 uur kant de schroefjes niet los en kan dus niet de schakel aan die zijde eruit halen om goed uit te komen.

Super irritant (of het ligt aan het gereedschap…) Voor de rest een heel mooi horloge, prima afgewerkt. Alleen de stalen band, hoewel erg flexibel toch een beetje TE flexibel; de marges op de band waardoor hij zo comfortabel draagt maakt hem een beetje rammelig. Heb jij dat ook?

1 like

mooi horloge. het is vreemd op deze foto alsof de lugs meer naar binnen toe lopen dan bij jou exemplaar… is dit een ander model of gewoon gezichtsbedrog ?

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Wat betreft de schroefjes, bij mij zijn ze inderdaad gelijk. Ik had in eerste instantie wel moeite om ze los te krijgen, maar dat kwam, volgens mij, omdat ik de verkeerde maat schroefdraaier gebruikte. Ik heb zo’n goedkope Chinese set en uiteindelijk pakte de schroefdraaier met het paarse kleurtje de schroefjes wel op. Die met het grijze kleurtje bleef maar draaien. Ze zitten wel stevig vast, ze hebben genoeg Loc-Tite gebruikt.

Rammelig? Als ik dat hoor, denk ik gelijk aan Seiko 5 bandjes en dat hoor ik niet als ik deze band snel beweeg. Ik heb een aantal AliExpress stalen bandjes, bijv. voor de SNXS79 en de Duro en die zijn wat ‘luider’ dan deze.

@LeRoyale, ik denk dat het aan de hoek van mijn foto ligt. Hier is ie plat gelegd.

1 like

Ik ben Traska al een tijdje aan het volgen, maar had tot dusver nog niet toegeslagen. De eerstvolgende keer gaat dat wel gebeuren, erg leuk merk! Helaas komen ze niet heel vaak beschikbaar. Jouw exemplaar is met de meest recente golf meegekomen, die had ik ook mee moeten pakken… Wel leuk om te lezen op wat voor detailniveau de eigenaar bezig is met het steeds verder verfijnen van de horloges, wie weet heeft-ie de volgende lading weer wat verder weten te tweaken!

@DTWO, check de website, want de huidige serie wordt eind deze maand ‘officieel’ gewoon verkrijgbaar.

1 like

Wat voor mij het verschil maakt is dat in dit geval het om een kroon gaat, die de binnenring bedient. Het ding draait en je kunt er iets mee zeg maar. Bij de Omega Seamaster is het -bij mijn weten- enkel de helium release, oftewel een functie waar je met circa 99,999% zekerheid nooit iets gaat doen. In mijn ogen daardoor meer een soort puist. Maar goed, ook vreemd wellicht.

1 like

Goed om te weten! Al hou ik bij microbrands toch altijd wel een flinke slag om de arm als het gaat om planningen, zeker de laatste tijd met al die Covid-gerelateerd vertragingen bij leveranciers e.d. Ik geloof he als de nieuwsbrief van Jon weer binnenkomt!

En ik denk dat het dan de blauwe Venturer wordt, alhoewel ik de groene Commuter ook heel gaaf vind.

Gefeliciteerd! Ik heb de groene Commuter hoog op m’n wensenlijst staan.

Ik vind 2 zaken ruimte geven voor verbetering:

1. de wijzers ietsje slanker à la het R…x model waar ie duidelijk op gebaseerd is.
  2. de tekst ‘Automatic’ vervangen met Commuter. En evt. kleiner/lager plaatsen.

Wat punt 2 betreft, ik vond dat zo jammer bij de Freediver; want de v2 versie had gewoon mooi ‘Freediver’ op de dial staan en v3 ineens ‘automatic’. Vind ik weinig onderscheidend. Ik snap het minimalistische van die dials absoluut, maar een mooie typenaam zie ik liever dan algemene termen zoals ‘automatic’ of ‘WR 200m’.

1 like

Topic hog: groen is erg fijn!

6 likes

mooi!!