Gezocht: Schroevendraaiers

Ik ben op zoek naar twee goede schroevendraaiers voor Rolex schakels.

Er zijn volgens mij 2 maten voor de verschillende modellen?
1,4 en 1,6 als ik het me goed herinner.

Zou dan T-fit moeten zijn?

Graag alles aanbieden, linkje naar een webshop waarbij de verzendkosten niet duurder zijn dan de schroevendraaiers is ook welkom.

Deze zoek je :+1: ik heb ze zelf ook en geen geklungel meer :ok_hand:

4 likes

@ruudvv hier op het forum als ik me niet vergis.
Zelf ook al een aantal schroevendraaiers gekocht en zeer tevreden van strps.

6 likes

Inmiddels @Floris155 maar die is ook erg kundig en aardig :blush:
Prima adres voor tools en bandjes.

8 likes

Er staat bij strps alleen niet bij of het T-fit is?

Dat zijn ze dan niet.

2 likes

Kijk, dat is lekker nuchter :joy:

T-shaped is afwijkend. Dat zetten ze er altijd wel bij.

Of bergeon ze maakt weet ik niet eens. Ik heb wel “v-shaped” bergeon schroevendraaiers

1 like

Ik zou dan willen weten of de stift vervangen kan worden. Je kunt er daarna een stift in zetten die je wenst.

Ik heb deze. Ook tevreden mee, incl reserve stiftjes.

1 like

Moet je ze alleen weer zoeken.

Volgens mij zijn al die bergeon incl losse inzetten.

1 like

Ik heb ook zo’n Beco setje en ze werken prima :+1:

1 like

Nee Bergeon heeft die niet, ik heb nog wel wat losse T inzetjes liggen maar die staan niet in de shop, die kun je dan wisselen. Als je nog niks hebt gevonden stuur maar een berichtje

1 like

Bij een beetje kwaliteits schroevendraaier kun je de inzetjes altijd wisselen

1 like

Ik heb ze al jaren. Misschien zou je eens het fenomeen “Google” kunnen raadplegen

Ook die van Horofix zijn super

Dit onderwerp komt zo’n 4x per jaar voorbij, en ik maar braaf steeds linkjes plaatsen.
En ja, ik kom vaak in de USA, en ja, ik heb er al vaak meegenomen voor forumleden. Helaas blijf ik dat niet doen. Ik ga ze bij verkoop van een Rolex gewoon gratis meegeven :joy:

3 likes

Tip: verwarm de punt van de bandschroef in de band (dus aan de andere kant dan het gleufje) eerst boven een spiritus of kaarsflammetje. 80:graden is warm genoeg. Dan komt de loctite, het borgmiddel los en kun je de schroef er met heel weinig kracht uitdraaien. Zelfs met een normaal geslepen schroevendraaier bitje hoef je dan heen schade aan de kop aan te richten. Moet uiteraard wel, de juiste breedte hebben.

3 likes

Hier ook gewoon te krijgen hoor. Flume, €11.65 per twee bitjes van een grootte.

Een passende schroevendraaier in de bandpen zetten en een klein tikje erop geven met zo’n mini hamertje of een tangetje oid helpt ook vaak al.

Dan loop je geen risico dat je wat verbrand.

En dit idd :point_down:t3:

Niet helemaal duidelijk ik bedoelde niet de inzetjes maar een nieuwe complete schroevendraaier die hebben altijd de standaard inzetjes en moet je zelf wisselen als je T inzetjes wilt