Gezocht: Vintage > 40 mm. alle suggesties welkom!

Ik heb vroeger vrij actief vintage horloges verzameld, maar merkte dat ik ze zelden droeg, omdat ik ze te klein vond op mijn (brede) pols.
Dus kwam ik in de loop van de jaren met mijn “horloge-hebzucht” vanzelf bij de nieuwere modellen uit, en zijn de oudjes “doorgeflipperd” om maar eens een HF-term te gebruiken.
Niets mis mee, maar nu zou ik wel weer eens een vintage (dress) watch willen bezitten. Voorwaarde: met een diameter van 40 mm of groter. Ik weet dat dat de spoeling behoorlijk dunner maakt, maar ze zullen er toch wel zijn? Wie heeft een suggestie?

1 like

Speedmaster :slight_smile:

1 like

De grootste vintage (dress) Watch die ik heb is mijn Dogma, 39 mm incl kroon, voor die tijd een grote klok :relaxed:

2 likes

Als je van pilots houdt zit je goed.

Paar Seiko opties: 6306/6306/6105

Wat is het budget? De vintage Submariners vind ik prachtig. Een leuke 5513 of 1680?

4 likes

ben geen metalen band-fan, en -daardoor- niet zo’n Rolex fan… Vind het wel heel bijzonder dat die modellen al 40-50 jaar praktisch hetzelfde gehouden zijn en nog steeds zo succesvol.

Is prachtig op nato :slight_smile:

1 like

Speedmaster of Sub!

2 likes

Mijn voorkeur voor een high-end vintage duiker zou toch uitgaan naar deze:

5 likes

Of op de juiste leren band

Je met denk ik aangeven wat je met een dress watch bedoelt. Iedereen komt met horloges aan die ik zeker niet onder de categorie ‘dress’ zou verstaan en waarmee ik me ook niet snel samen met een pak zou vertonen. Of staat ‘dress’ tussen haakjes omdat het ook wat anders mag zijn?

Een 40mm vintage dress watch bestaat (zo ver ik weet iig) ook niet :confused:

Nee, maar een duiker is wel erg ver uit de buurt.

Gebeurt tegenwoordig toch vaak genoeg? Een submariner onder een pak is zeker geen faux pas meer volgens mij. :slight_smile:

Ik zoek eigenlijk wel iets “dressier” dan een duiker, maar heb het tussen haakjes staan omdat iedereen toch iets anders onder “dresswatch” verstaat. Een vintage speedmaster zou zeker wel kunnen, maar is wsch een beetje boven budget. Of zijn er “goedkopere jaren” ?

1 like

Tsja…

Weet je een mooi, strak voorbeeld dan?

Eh, nee natuurlijk niet, ik zoek er geen :smile: Maar je moet eerst je budget noemen natuurlijk. De combinatie groot en vintage bestaat wel, maar is dun gezaaid. Wat @klokkengek laat zien kom je niet zo heel vaak tegen. Je zult actief moeten speuren en geduld hebben.

Allemaal groot, sommigen faux vintage:

http://www.chrono24.nl/search/index.htm?accessoryTypes=&dosearch=true&query=vintage+flieger+watch&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=

1 like

Ja doen. Op Chrono24 gewoon jaartallen en diameter instellen en go!