Als je daar internationaal koopt betaal je daar geen btw en dan wel bij invoer. Dus die rekenen ze netjes tegen elkaar weg.
De VAT/BTW in de UK is 20% , maar bij invoer vanuit een non-EU land betaal je BTW (21%) plus invoerrechten dus helemaal wegstrepen doe je niet.
Die zijn verwaarloosbaar voor een horloge > 0,30 tot 0,80 euro. Er is nog wel een kostenpost voor de administratiekosten van de koerier> ca. 2,5% van de btw+invoerrechten+verzendkosten.
Dit dacht ik ook maar als je wat omhoog scrollt Zie je Dat Dat dus niet zo is.
Ik lees het inderdaad, ik ben oprecht verbaasd van deze bedragen. Enerzijds wordt er 4,5% gezegd om vervolgens daarna minimaal € 0,30 en maximaal € 0,80 per horloge te vermelden
Of we doen een HF groepsbestelling en ik neem ze mee tijdens mijn reisje naar London in augustus
Denk niet dat ik de financiën rond heb voor die tijd
Ik geloof dat je nu aan het kijken bent naar de beste online deal … waarom ga je dan niet bij een juwelier naar binnen om het volle pond te betalen?
Ik stelde het een beetje cynisch, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn dit nooit hebben gedaan
Ik weet niet of je nog wel eens in een winkelstraat komt, maar dat is toch al een tijdje aan de hand in retail land.
Sterker nog, ik ben jaren actief geweest in de retail…
Vaak haal je de profiteurs (met alle respect) eruit door de manier van communiceren en handelen.
Iemand met oprechte bedoelingen wordt op het einde van de rit beloond.
Eerlijkheid duurt het langst en gierigheid bedriegt de wijsheid.
Bon, ik respecteer uw kijk op de situatie en snel geld is verleidelijk. Ook al gaat dit ten koste van wederzijds respect.
De persoon die in de retail staat om u uitleg te geven, een koffietje aan te bieden, raad en daad te geven wil ook alleen maar eten geven aan zijn/haar gezin.
Ik sluit hier af, moet een leuk forum blijven.
Onderwerp ligt te nauw aan het hart. Mijn excuses
Of om gewoon een bod te doen op een nieuw horloge! Dat heb ik onlangs ook gedaan en kreeg uiteraard tegengas van de medewerkster: “Korting? Neen, dat doen we eigenlijk niet”.
Ik heb gemeld dat het horloge online met een mooie korting werd aangeboden (Duitse website genoemd) en dat het voor mij aanleiding was om af te dingen. De onderhandeling ging in 2 stappen waarbij telkens met de eigenaar werd overlegd. Deze snapt wel hoe het spel werkt en ging uiteindelijk akkoord met mijn eindvoorstel (welke nog onder de internetprijs lag)!
Bij het afrekenen kwam hij nog een praatje maken en daarbij bleek niets van enige ergernis of frustratie over de gang van zaken. Zo kan het dus ook……
Juist, alleen tijden veranderen. Ik heb m’n meeste horloges overigens online gekocht, zonder te passen. Want daarvoor zou ik eerlijk gezegd wel wat gene voelen. Misschien misten m’n post een knipoogje . Het gebeurt nu eenmaal toch vaak zoals iedereen weet.
Zoals ik zei: onderhandelen helpt.
Mensen spreken mensen, daarmee gaan we allen vooruit.
Retail are people to.
Precies zo kocht ik mijn Omega AT. Uiteindelijk betaalde ik 400eu meer dan de internetprijs maar dat had ik er wel voor over.
Ik heb met m’n vragen zo te zien een hoop losgemaakt. Daarom even terug naar het topic.
Wat is jullie top 3 van GO?
Voor mij (niet heel verrassend) op 1:
Panomaticlunar in Groen:
Op 2 de Senator Chronograph Panorama Date in zwart met de blauwe details (zie deze niet vaak voorbij komen, maar vind 'm zo bijzonder).
En op 3, een bekende in dit topic (@DVR)
Seventies Chronograph in geel!
Heb je hem al wel eens gezien/omgehad? Ik vond het echt tegenvallen. De gegraveerde brug viel tegen, de kleur blauw was flets en de moonphase vond ik nou ook niet je van het. Dikte viel erg mee. Maar dat is smaak. Ik ben wel genezen. Geen GO maar ook geen VC 56. Ik ga weer kijken wat dan wel…
Groene plaat/gouden kast. Maar die prijs is weer om te janken daar kan je ook een Patek 6119 of 5226 van halen.
Ook sterke keuzes. Zie een voorkeur voor goud haha
Die combi ben ik zelf niet zo’n fan van eigenlijk. Gelukkig scheelt dat me weer 9k