Ik neem het van je aan hoor en waarschijnlijk heb je ook gelijk! Maar ik vind het wel raar. Gewoon als persoon raar.
Want stel Sebastiaan heeft de Glycine twee jaar geleden voor 200 euro gekocht. En hem nu voor 500 euro verkocht en aangetekend verstuurd met het idee dat de waarde volledig is verzekerd. Dan gaat Sebastiaan nu 300 euro het schip in.
Dit gaat over de verzekerservice (tot 5500 verzekerd) maar je hebt ook nog de ‘aangetekend’ service (tot 500 euro verzekerd). Dit heeft weer andere voorwaarden.
Onder welke service heeft TS het pakket verzonden?
gisteren zou ik een briefpakje ontvangen, is vandaag pas bezorgd. Dus zelfs briefpost is drama;
ik las dat PostNL al 3 dagen geen rolcontainers met pakjes heeft afgehaald bij grote klanten. Is dus de hele week al chaos. En voordat die achterstand is ingelopen, ben je weer een week verder.
Ik schat dat bij veel mensen de Sint een paar dagen later komt. Nu is dat elk jaar het zelfde, dus daar kun je als klant ook rekening mee houden. Zeker in de wetenschap dat er vanwege Corona al meer online gekocht wordt.
@Dao: heel vervelend, en steengoeie actie om de pakjesman te achterhalen. Veel succes met de afwikkeling.
Hij is verzekerd verzonden voor het bedrag waarvoor @Dao het heeft aangeschaft. Ik neem aan dat de overeenkomst tussen mij en Dao als bedrag wordt gezien. Dat is tenslotte en product dat verkocht wordt tegen de huidige waarde. Het lijkt me sterk dat ik de factuur moet overleggen van mijn aankoop en dat ze hem zonder btw vergoeden.
Maar uiteindelijk gaat het toch om ónze deal, en niet van destijds?
Als ik een antieke klok uit het jaar 0 verkoop dan heb ik ook geen factuurtje liggen. Dan moeten ze toch gewoon de betaling van de klant vergoeden? En jij hebt mij geen btw betaald . En anders reken ik die bovenop deze prijs, zodat we het alsnog krijgen haha.
We gaan het morgen zien als ik ze na een uur aan de lijn heb.
Ja ik denk dat in ons geval in ieder geval alle boxjes goed zijn aangevinkt (juist gehandeld aan beide kanten) en inkoop- en verkoopwaarde gelijk is enz. Btw gaan we horen maar neem aan dat we er goed voor staan.
Het gaat ten koste van de hobby.
Zelfde geldt voor vintage miskopen.
Als het horloge niet blijkt te lopen.
Aan de ander kant, you win some, you lose some.
Maar vervelend blijft het.
Ja voor zo ver ik weet ook.
En als je dat niet kan, gaan ze volgens mij behoorlijk korten op het uit te keren bedrag.
Alle verhalen die ik heb gelezen/gehoord betroffen de inkoopfactuur die overlegd moet kunnen worden.
En ik las iets dat als je alleen bewijs van verkoop hebt dat ze het dan uitkeren zonder BTW en/of winstmarge.
Ik ook wel, hoeveel rechtsgeldigheid zou men toekennen aan een overschrijving tussen 2 privé personen en hoe ga je bewijzen dat dit bedrag over het betreffende missende pakket gaat.
Is het trouwens niet zo dat ze mij de algemene voorwaarden ter hand moeten stellen op het moment dat ik de dienst afneem, die heb ik namelijk in de jumbo niet gekregen
Ik ben uberhaupt niet op de hoogte gebracht van de voorwaarden