Glycine Airman 36mm uit postpakket gestolen - UPDATE geld terug (post 189)

Sorry maar dat gaat in dit geval niet op, de beller was de ontvanger. Als ontvanger ben je geen klant van post.nl want je hebt immers niet betaald voor een dienst dat is enkel de verzender. Daarmee kan je het dus vergeten dat ze iets voor je zullen doen.

Dit is natuurlijk gewoon na te lezen op de site van PostNL.

Ik denk niet dat je kan verwachten dat bij ieder verzonden pakket de voorwaarden van PostNL opgesomd moeten worden.

1 like

Precies de voorwaarden staan vrijelijk ter beschikking dat is geen argument.

Dat wel, maar dat moet alsnog gemeld worden toch?

Ik denk dat wanneer je met postNL een pakket verzend, je automatisch akkoord gaat met de voorwaarden…

1 like

Nee dat denk ik niet post.nl is een groot bedrijf met juristen in dienst die hebben zoiets heus wel dicht getimmerd.
En jij kan de voorwaarden zelf op ieder ogenblik inzien daarmee voldoen ze aan hun informatie plicht.

1 like

Dat lijkt mij iig goed bewijs, je weet niet hoe ze zich opstellen maar ook afgaande op de voorwaarden op de site mag je verwachten dat dat goed is. En zowel inkoop als verkoop kun je daarmee aantonen, incl. moment van overschrijving, hier in correspondentie bevestiging van ontvangst betaling, etc.

Als je de verzendlabel online maakt moet je die iig aanvinken. In de winkel zal gewoon gelden dat het idd op site vindbaar moet zijn en dat zijn ze.

Edit: ze verwijzen op de pakketbon waar je een foto van stuurde ook naar de algemene voorwaarden op de website

Dat is wel pas ná dat de dienst al is verleend.

Maar goed. Niet vooruitlopen op de zaken. Ik laat mijn boosheid even voor wat het is en ik word morgen wel weer boos als ik ze aan de telefoon heb :sweat_smile:

1 like

Niet doen echt niet. Wat je wil is een bevredigende oplossing, daar helpt boos worden niet bij. Ben duidelijk in wat je wil zeggen maar blijf altijd vriendelijk, dan is de kans het grootst dat je geholpen wordt.

1 like

Haha snap ik. De weg van algemene voorwaarden zal iig niets opleveren, meer de kwestie van in gang zetten, waarde aantonen en vervolgens duimen dat we alles vergoed krijgen, rekening mee houden dat er een percentage vanaf gaat en dat het “onderzoek” 2-3 maanden kan duren :triumph:

True. Duidelijk, zakelijk, niet akkoord gaan met minder maar sowieso: dat.

1 like

Nee uiteraard. Ik blijf altijd heel netjes. Medewerker kan er tenslotte ook niks aan doen. Bedoelde het meer in de zin van het proces etc :wink:

2 likes

Ja en ik vrees toch ook aangifte doen. Tis gedoe, maar als bij gods wonder het ding ergens gevonden worden, dan is dat de enige manier waarop die weer terecht zou kunnen komen.

Goed. We appen.

Ik afgelopen zaterdag. Kwam me gelukkig goed uit en ik vind het eerlijk gezegd ook wel leuk om HF’ers op die manier ook een beetje te leren kennen ipv. alleen maar via geschreven tekst. :beers:

Begin dit jaar voor het eerst een horloge op de post gegooid, daar had ik totaal geen zin in maar de koper stond er op en had geen tijd voor een bakkie ergens. Is toen geheel voor rekening en risico van de koper (goed)gegaan. Betrof een verzekerde zending met een waarde-aanduiding van €4k bij PostNL. Was er wel even zenuwachtig over. Maar ging goed.

Ik ben benieuwd of dat stand gaat houden mocht het toch misgaan en er daardoor een juridisch conflict ontstaat.
Je kan wel samen iets afspreken maar dat wil nog niet zeggen dat het stand houdt in juridische zin.

Gelukkig kan ik je daar geen antwoord op geven. Ik verstuur sowieso, maar dat heb je al gelezen, niet graag … liever een stukkie rijden!

Een bandje van een paar tientjes vind ik nog wat anders dan een horloge van een paar honder/duizend euro. Bandjes en kleine rommel verstuur ik wel gewoon met brievenbuspakketje, risico voor mijzelf. Is overigens altijd goedgegaan.

In een voorkomend geval kreeg ik twee jaar terug obv. van de correspondentie tussen mijzelf en de koper, met daarbij een screenshot van de betaling, het complete bedrag vergoed (zelfs incl. de verzendkosten). Dat betrof overigens geen verzekerde verzending, maar een aangetekende pakket wat zoekgeraakt was. Waarde was 390 en een beetje.

Heb ik wel hemel en aarde voor moeten bewegen, telefoonkosten waren achteraf bijna hoger dan de geleden schade … :wink:

3 likes

Best logisch als zij hun verzending niet deugdelijk zijn nagekomen :sweat_smile:

Dit soort berichten bieden weer enige hoop, dankjewel

1 like

Ik ga mijn best doen voor je💪🏻 de aangifte is al de deur uit

2 likes