Glycine only

Dank voor de tip :slightly_smiling_face:
Neem ik even mee in mijn overwegingen

1 like


De Glycine Airman 18 gmt op een Watch Steward MN bandje. Draagt echt fijn!

8 likes

Hallo allen,

Ik ben aan het overwegen om een groene airman (purist) aan te schaffen, is er iemand die deze groene versie heeft en daar goede foto’s van heeft?
En wat is het verschil tussen een chief en de normale versie? Alvast bedankt.

Als je op Chrono 24 zoekt met de term Airman chief, zie je alles voorbij komen.
De groene lijkt bij Glycinestore.eu meer mosgroen, op een Duitse site (Rarithek) heldergroen.
Glycinestore.eu rekent geen verzendkosten…

3 likes

Ik zat al een tijdje te denken aan een Orient Bambino alternatief met saffierglas en kwam in die zoektocht de Glycine Bienne 1914 tegen. Eenzelfde klassieke eenvoud, met het bolle glaasje, maar dan van saffier. Ik weet nl. hoe het gaat met die ouderwetse acryl glaasjes, ze zien er geweldig uit maar houd ze maar eens netjes in het dagelijks leven, vandaar de zoektocht naar een soortgelijk klassiek model maar dan met saffier.

Ik zit nu te kijken naar de blauwe Bienne 1914. Vindt het model prachtig en hij lijkt ook heel mooi afgewerkt, zie deze review op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Qsoe4NdkaNo

Denk dat ik mezelf deze als kerstcadeautje ga gunnen, ik vind hem echt prachtig in zijn eenvoud. En dan vooral die diep blauwe versie. Het contrast tussen de gepolijste wijzers en indexen tegen de diepblauwe achtergrond, echt schitterend. Iemand die hem heeft of gehad heeft?

8 likes

Gaaf. 39mm is normaal gesproken net iets te klein voor mij, maar deze heeft een mooie lug to lug van 48mm. Maakt het toch weer interessant.
Kende deze nog niet. Aan mijn lijstje toegevoegd :sunglasses:

1 like

Heb zelf ook een vrij zware pols (bijna 20cm polsomtrek) en heb verder dan ook altijd horloges van 40mm of meer om, maar juist door de relatief lange lugs en dunne bezel oogt hij op de pols niet te iel, denk ik. Op de foto hierboven van de Glycine-website komt hij niet zo mooi tot zijn recht maar in de reviews die ik op YouTube heb gezien vind ik hem schitterend.

1 like


De Airman No1 purist.

6 likes

De mooiste Airman vind ik zelf. Wat ik me nou altijd afvraag bij zo’n 24-uurs horloge: is dat nou handig in het dagelijks gebruik? Ik heb een handvol horloges in regelmatige roulatie en om er eentje tussen te hebben waar het aflezen van de tijd zo afwijkt lijkt me telkens erg wennen als je hem omdoet. Dat heeft me er tot nu toe van weerhouden er één te kopen. Maar echt een heel mooi ding, veel draagplezier ermee.

1 like

Sinds ik mijn airman purist heb is dat het enige horloge dat ik draag dus dat maakt het aflezen een stuk makkelijker :stuck_out_tongue:
Het is inderdaad even wennen maar je hebt het vrij snel onder de knie. Daarnaast is het geen straf om even een paar seconde extra naar je horloge te kijken, hij is zo mooi :+1:

1 like

Dank je wel. Het is een kwestie van even omschakelen in je hoofd. Het went snel.
En het is een niet alledaags horloge met deze tijdaanduiding.

Wen je snel aan. Ik zeg altijd dat je de tijd “digitaal” moet aflezen. Dus onderstaande geeft aan 15:08 uur.

5 likes

Het is zelfs leuker.

4 likes


Deze DC-4 purist in 42mm wordt nu nieuw geleverd in 40 mm.
Zit wel te kijken naar the Chief vintage…
Heeft iemand die al aangekocht hier?

3 likes


Nog even de Airman No1 spammen.

10 likes


De Chief vintage purist. De geblauwde wijzers doen het goed op de antracietkleurige wijzerplaat.
Ik heb deze met name ook gekozen vanwege de groene lume in plaats van de bruine vintage lume.
Ook het formaat van 40 mm is prima op mijn 18.5 cm pols.

7 likes

Bijgaand mijn purist, zeer content ermee.
Wel even wennen met het lezen van de tijd met name in de avond is het wel lastiger.










11 likes

Mooie uitvoering!

2 likes

Weer even spammen :wink:

11 likes

Ik vind die groene nato er mooier bij.

2 likes