Glycine only

36mm.

1 like

Ah leuk! Even lezen :+1:

1 like

25 likes

Welke is dit?

1 like

Dit is de airman no. 1 GMT in 36mm

1 like

Die heeft toch een gepolijste bezel?

1 like

Ik heb het even opgezocht en ze hebben dat schijnbaar gedumpt voor de brushed bezel. Mijn versie is uit 2018 dus brushed, 2014 was volgens dit artikel polished:

1 like

Ah dat verklaart waarom. Dat 2014 model (purist) is bijna niet te vinden. Geen idee hoe het met deze is.

1 like

Er zijn er 1000 van de mijne gemaakt, ik heb nr 35. Ik zag ze voorheen op bol.com staan maar inmiddels alleen het witte model nog.

1 like

Nog even alle airman plaatjes hier delen :grin:

34 likes

Ik doe mee.





20 likes

Hoe bevalt deze? Ik zit eraan te denken om een andere airman te gaan proberen.

1 like

Uitstekend. De bezel is echter niet uitgelijnd, wat door de vorige eigenaren niet was opgemerkt. Hij zit dus altijd dichtgeschroefd tussen twee clicks in. :slight_smile: Buiten dat ene puntje is het echt een fantastisch horloge. En 200m WR. :+1:

En de band kon ik mooi gebruiken voor m’n Combat 6 Vintage.

Wat ook een tof ding is:


11 likes

Mooie foto’s. :+1:

De toegevoegde water resistance bij jouw model is zeker een bonus. 39mm is ook heel goed draagbaar. Het enige jammere vind ik dan die blauwe getallen in je bezel.

Ik heb het gevoel dat elke airman een stap naar perfectie is maar ze komen er nooit echt. De look van de purist gepaard met de specificaties en maat van die van jou zou ik prachtig vinden.

Die combat 6 is ook erg mooi :+1:

2 likes

Ik had precies dezelfde gedachte over de Purist.

Als deze dezelfde verhoudingen had gehad qua maat enzovoorts maar de specs van een normale Airman met schroefkronen en 100 tot 200M WR dan had ik er al 1 besteld.

Ik vind de Purist echt een heel erg mooi model Airman.

Groet,

Noel.

1 like

Moet nog even wachten tot morgen op mijn combat sub. Nu op rubber gekocht. Had hem al dus nog even wat oude foto’s.

12 likes

Maar om op het door jou aangegeven thema door te gaan… Net een tikje te groot en dik. Als ze deze specs, compleet met 100m WR en plexi, hadden gehad in de maten van een Hammie Khaki field 38 of zo… Sja. Want 41mm is aan de maat voor een field watch.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze allebei fantastisch, en ze gaan niet weg. Maar perfect zijn ze niet. Misschien is dat ook wel de reden dat ik ze zo cool vind, maar ik dwaal af. :slight_smile:

1 like

Deze zit al bijna 2 weken onafgebroken om m’n pols. Alleen tijdens het werken maakt ie plaats voor de werkbeater.

12 likes

Ik heb juist precies het tegenovergestelde met mijn Glycine. Ik draag hem zelden maar ik vind het leuk om er gewoon naar te kijken :thinking:. Bijna alsof het een soort kunstwerk is. Ik draag hem niet echt maar ik haal hem wel vaak uit de doos om ernaar te kijken en foto’s te maken.

2 likes

Dat heb ik ook met sommige horloges. Die belanden uiteindelijk in het blauwe gedeelte :sweat_smile:

1 like