Naar mijn bescheiden mening is de ETA 2892 wel het beste massa gemaakte uurwerk.
Loopt eigenlijk altijd heel mooi en handwinden gaat erg soepel.
Alle horloges die ik heb gehad met dat uurwerk waren wat dat betreft een genot.
Niets mis met het uurwerk, dat hoor je mij niet zeggen maar het ging hier over de prijs van sommige Glycine’s. En als je dan kijkt wat voor uurwerk erin zit dan krabbel ik eerlijk gezegd op mijn hoofd
Ach Omega heeft het ook gebruikt en in een IWC van enkele duizenden zit vaak een minder werkje.
En herinneren we ons die Panerai nog met standaard ETA handwinder voor een hele smak geld.
Klopt als een bus en persoonlijk vertik ik het om een dergelijk horloge aan te schaffen. Als je zoveel geld stuk gaat slaan dan verwacht ik wel iets meer/ bijzonders. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Voor mij gaat het om de uiterlijk van een horloge.
Niet wat er binnen in zit.
En vooral als de achterkant dicht is.
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
En toch heb ik ergens ook groot respect voor de ETA 2824 en 2892, die krengen zijn al voor 30 jaar ofzo de ruggengraat van de Zwitserse horloge industrie.
En dat zijn ze omdat ze gewoon erg goed zijn en toch door velen als een soort van standaard gezien worden die men wil evenaren of overtreffen.
Dat verdient een diepe buiging. En iedere fatsoenlijke horlogemaker kan ze onderhouden.
Prima natuurlijk maar het uurwerk is wel een aanzienlijk onderdeel van het horloge en bepaalt daarmee ook de prijs. En die verhouding is soms zoek
Helemaal mee eens. En dat laatste is in mijn optiek een groot pluspunt.
Mag ik ff storen jongens.
Van die uurwerken heb ik geen verstand, moet ik mij ook eens in verdiepen.
Ik had een andere hobby moeten zoeken, punniken of zo, is niet zo ingewikkeld en waarschijnlijk goedkoper.
Maar die Airman 2000 staat niet op Chrono toch?
Is dat dan model 5, want die is maar 1 jaar gemaakt.
Je wist dat ik ging happen hé
Nee had hem op Chrono24 en hier in de blauwe gedeelte
Holy shit, ik heb dat ding veel te snel aan @anon53002072EV verkocht.
Had er dik winst op kunnen maken als ik gvr55 direct had geantwoord “voor 2500 is ie voor jou!” en daarna snel de discussie over de prijs had gestopt.
Ja, toen zou ik er waarschijnlijk op in zijn gegaan, maar nu niet meer
Maar, op dit forum is iedereen eerlijk en betrouwbaar toch
Nee.
Maar ik had je daar nooit zoveel voor laten betalen, dat had ik niet voor mezelf kunnen verantwoorden. Nog los van het feit dat je er vanzelf achter was gekomen voor wat voor bedragen dit horloge op het forum was verkocht.
Ik ben eigenlijk nog maar sinds kort actief op dit forum en in eerste instantie was mijn streven om een collectie van 6 á 8 horloges te verzamelen en kennis op te doen, zelf had ik er al 3 en nu 5
Maar gaandeweg door het forum struinend krijgt mijn interesse enige structuur.
Mooi en iets met Defensie (kom zelf uit die wereld)
Zo kwam ik bij Hamilton óók weer een mooi "piloten horloge " tegen.
De Hamiloton Khaki X Wind.
Tja ik had een box voor 8 horloges, maar er is nu een box voor 12 horloges naar mij onderweg.
Voor die box vol is, ben ik al een paar jaar verder,
Ik denk dat ik professionele hulp moet gaan zoeken
Ach, aan de andere kant het houd mij van de straat en kan ik geen kattenkwaad uithalen.
Moet ik je het telefoonnummer geven van mijn psych?
Hamilton is ook een mooi merk Wordt dat de insteek van je collectie, piloten horloges?
Voor een klein deel.
De Airman en de Hamilton zijn voor mij de meest aansprekende.
Mijn Bulova Lunar Pilot neigt ook een beetje in die richting vanwege de ruimtereis met de Apollo 15.
Daarbij komt als je de Airman naast een Meistersinger legt (die staat ook nog op mijn lijsje) dan heb je weer 2 horloges die totaal afwijken van de horloges die de gemiddelde horlogedrager helemaal niet kent.
Dat terwijl een “klok” heel veel jaren terug met slechts één wijzer begon…
Kortom; ik hoop op die manier een "interessante "collectie samen te stellen.
Met daarnaast natuurlijk ook een paar gewone dagelijkse horloges.
Bedankt voor de link
De DC 4 is niet direct wat ik zoek, maar er staan er meer op.
o.a. een Airman 17 van een week oud…
Voorzichtig als ik ben vraag ik mij dan af waarom een horloge na een week weer verkocht wordt
Dan moet je nog lid worden daar ook ?