Glycine only

Een ex, ziet er gaaf uit maar ik kan niet wennen aan de GMT versies, doe mij maar een purist.

3 likes

Mooi toch? 42mm?

En dat is?

Edit: gezien en :point_down:t2:

:scream:

Qua looks wel maar als de wijzers twee keer 12 uur rond gaan op een 24 uurs plaat dan raak ik de kluts kwijt.

42mm inderdaad, zelfde kast als deze. Dezelfde band ook, die heb ik destijds gehouden.

3 likes

Ook mooi, op staal!
Originele band?

Voor iedereen die al dagen achter de voordeur ligt te wachten op de postbesteller :innocent::

De mijne is binnen!

De Combat 6 vintage was al een fijn horloge en prachtig qua gevoel en afwerking, deze is hetzelfde. Wat dragen die Glycines prettig. Ik ben in zeer korte tijd fan geworden en ook in zeer korte tijd bezitter van 3 stuks (1 nog onderweg).

6 likes

Yup, van die base 22 die ik net postte. Deze Worldtimers werden alleen op leer geleverd.

Zijn die banden nog te krijgen voor zover jij weet?

Ik heb deze nog nooit los gezien, daarom was ik destijds zo snugger om deze achter te houden en de base 22 op (origineel) leer door te verkopen.

P.s. de eindstukken zijn wel hol bij deze band en hij heeft een vlindersluiting

1 like

Bandje is ook top he?

1 like

Wanneer komt Base 22 binnen?

1 like

Ja, doe er nog maar wat zout op :joy: :joy: :joy:

2 likes

Die staat gepland voor 4-2. :upside_down_face:

1 like

Het grootste genot is de onthouding van het genot. Het wachten is het leukste van iets nieuws bestellen. :crazy_face:

1 like

Ja echt soepel. Maar ik doe er sowieso een andere band op want ik bewaar de originele altijd voor eventuele verkoop.
Misschien maar eens kijken of ik dezelfde kan vinden ergens.
Of misschien heeft Klaas @gvr55 nog wat liggen :joy::joy::joy:

2 likes

Ik wisselde vanavond de band van de Sub en toen zag ik dit:

Dubbele lug holes.
Dat heb ik nog nooit gezien.
Iemand enig idee waarom dit is? Het enige waar ik mee kom is dat het te maken heeft met de dikte van de band die je erop wilt doen.

1 like

Lijkt mij de enige verklaring. Daarmee kunnen ook dikkere banden op voldoende afstand van de kast worden geplaatst denk ik…

1 like

Ik heb dat ook op enkele horloges. Heeft idd te maken met dikte en type band die je erop kunt zetten (staal met endlinks vs gewoon leder) maar ook ivm dragen op nato banden, type MN e.d.

Door de bovenste lugholes te gebruiken lijkt de kast minder hoog op de pols te liggen en kijk je minder tegen de kast aan.

1 like

Heb ik ook, volgens mij ook op een van mijn Glycine’s. Wel is een van de gaatjes minder diep als ik het me goed herinner. Daarom dacht ik aan een soort centreer of positioneer gaten voor een stalen band.

2 likes