Graag jullie advies bij het aanschaffen van mijn volgende horloge.
Ik zoek een GMT watch (maakt niet uit of het een office of een true GMT is). Recent was er door een mede-forumlid ook de hulpvraag uitgezet voor een GMT en ik heb dat forum ook uitvoerig gevolgd. Maar tot nu ben ik de ware niet tegen gekomen.
Ik ben militair dus het horloge moet tegen een stootje kunnen, ik lig niet zoals de echte mannen in het voorterrein, maar heavy use ligt wel enigszins op de loer. En enigszins in defensie kleuren.
Daarnaast vlieg ik graag in mijn privé tijd en dus is een pilot uitstraling is een pre.
Samengevat
Wat: GMT watch met liefst zowel een militaire kleurencombinatie als een vliegersachtergrond
Prijs: 1000-5000 euro
Maat: 39-45mm
Uurwerk: Geen voorkeur; ook een mooie (Grand Seiko) quartz zie ik zeker als optie
Waarvoor: Werkzaamheden als militair, prive piloot en wellicht als daily beater op vakantie (handig die tweede tijdzone)
Wat niet: Seiko of Rolex
Waar ben ik tot nu toe op gevallen.
Het mooiste tot nu toe vind ik de Grand Seiko sbgn001. Zeker zoals Zulu hem heeft op een Marine nationale strap. Maar dit was een limited edition en is niet meer verkrijgbaar. Recent heeft Grand Seiko de SBGN023 uitgebracht met ook de kleurencombinatie van geel zwart. Maar deze is voor mij denk ik te dressy en heeft mij niet kunnen overtuigen.
2.Christian Ward Sealander C63 GMT groen. Goede verhalen, maar twijfel een beetje over de dial. De kleur is perfect, maar het krassende motief lijkt me op het eerste oog niet heel mooi.
4.Breitling Avenger night mission GMT. Degelijk en mooi horloge welke meeste vakjes aantikt, maar heb de breitling avenger chrono blauw al. Om tweemaal dezelfde type te halen is een beetje overkill.
Jammer, want de GS die je noemde is er ook nog in de normale zwarte uitvoering en het is hands down het beste uurwerk wat je voor dat geld gaat kopen. Met de meest comfortabele kast.
Buiten dat zijn de sharp edge GMT’s brilliant.
Maar goed:
Met 10,2mm dikte en 100m WR gaat dit erg comfortabel zijn, tik je nergens tegenaan en kun je hem overal dragen.
Het is de platste gmt die ik ken. En nog een Flieger ook.
Hier nog een leuk artikel over die Sinn 103 Ti DIAPAL:
GMT
Flieger
Chrono
Titanium
Uurwerk zonder olie? (kende dit niet maar blijkbaar onderhoudsvrij)
200 meter waterdicht
41mm
Doorzichtige caseback
Gigantische waslijst van andere professionele specs die je (hopelijk) nooit nodig hebt maar wel tof dat het erop zit (low pressure resistant, anti fog, temperatuur resistant, etc)
Ook beschikbaar op titanium band en binnen budget (3800 piek)