GMT aankoopadvies

Medeliefhebbers,

Graag jullie advies bij het aanschaffen van mijn volgende horloge.

Ik zoek een GMT watch (maakt niet uit of het een office of een true GMT is). Recent was er door een mede-forumlid ook de hulpvraag uitgezet voor een GMT en ik heb dat forum ook uitvoerig gevolgd. Maar tot nu ben ik de ware niet tegen gekomen.

Ik ben militair dus het horloge moet tegen een stootje kunnen, ik lig niet zoals de echte mannen in het voorterrein, maar heavy use ligt wel enigszins op de loer. En enigszins in defensie kleuren.
Daarnaast vlieg ik graag in mijn privé tijd en dus is een pilot uitstraling is een pre.

Samengevat
Wat: GMT watch met liefst zowel een militaire kleurencombinatie als een vliegersachtergrond

Prijs: 1000-5000 euro

Maat: 39-45mm

Uurwerk: Geen voorkeur; ook een mooie (Grand Seiko) quartz zie ik zeker als optie

Waarvoor: Werkzaamheden als militair, prive piloot en wellicht als daily beater op vakantie (handig die tweede tijdzone)

Wat niet: Seiko of Rolex

Waar ben ik tot nu toe op gevallen.

1. Het mooiste tot nu toe vind ik de Grand Seiko sbgn001. Zeker zoals Zulu hem heeft op een Marine nationale strap.image Maar dit was een limited edition en is niet meer verkrijgbaar. Recent heeft Grand Seiko de SBGN023 uitgebracht met ook de kleurencombinatie van geel zwart. Maar deze is voor mij denk ik te dressy en heeft mij niet kunnen overtuigen.

2.Christian Ward Sealander C63 GMT groen. Goede verhalen, maar twijfel een beetje over de dial. De kleur is perfect, maar het krassende motief lijkt me op het eerste oog niet heel mooi.

3.Bremont Supermarine S302. Prachtig horloge met rijke geschiedenis, maar een power reserve van 38 uur is wel erg mager. Zeker voor die prijs

4.Breitling Avenger night mission GMT. Degelijk en mooi horloge welke meeste vakjes aantikt, maar heb de breitling avenger chrono blauw al. Om tweemaal dezelfde type te halen is een beetje overkill.

Hopelijk heb ik een beetje duidelijk kunnen maken waar ik op zoek ben, en anders laat ik me graag leiden :wink:

10 likes

Je hebt een goede smaak en uitgesproken voorkeur, zelfs zonder onze hulp zal je uitstekend in staat zijn een goede keuze te maken😉

2 likes

Flieger_GMT_orangeDatum_2600+Kopie

2000 piek. Mooi binnen budget en van titanium.

4 likes

8 likes

Tudor BB Pro?

11 likes

4 likes

True GMT ook.

8 likes

Je hebt zelf al een mooie opzet gemaakt en er komen goede suggesties binnen. Ik zou een keuze uit onderstaande 3 maken, alle 3 op staal:

Leuke vraag. Succes met je keuze :four_leaf_clover:

5 likes

:white_check_mark:

Jammer, want de GS die je noemde is er ook nog in de normale zwarte uitvoering en het is hands down het beste uurwerk wat je voor dat geld gaat kopen. Met de meest comfortabele kast.

Buiten dat zijn de sharp edge GMT’s brilliant.

Maar goed:

Met 10,2mm dikte en 100m WR gaat dit erg comfortabel zijn, tik je nergens tegenaan en kun je hem overal dragen.

Het is de platste gmt die ik ken. En nog een Flieger ook.

2 likes

Misschien een mooie Panerai? Met een camo band erop?
afbeelding

2 likes

Laco GMT, 43mm, automaat in grijs of zwart vanaf €1650.

Ik vind zelf de Breitling die je aandraagt ook heel geschikt. Je kunt de blauwe natuurlijk altijd nog verkopen en een andere daarvoor aanschaffen.

3 likes

Ja, ik vind de nieuwe Aquaracer GMT erg goed gelukt.

Meer ‘marinethema’, misschien. Maar die hebben toch ook vliegtuigen? :wink:

Ook op staal.

6 likes

De CW ziet er gaaf uit.
Zelf heb ik onderstaande dus misschien dat dit ook helpt in mijn voorkeur… :grin:

1 like

Ik denk dat bijna alle modellen van Sinn voor jouw wensen goed zijn! Volgens mij maken ze ook hun horloges voor professioneel (militair) gebruik:

Veel plezier met de zoektocht!

Plusje voor Sinn… fijn horloge.

Gr, HJR

3 likes

Deze is ook erg mooi. Als ik het lijstje specs mag zien is het voor professioneel gebruik meer dan genoeg!

2 likes

Ik weet nog wel een mooie sinn 105 utc staan met de kop er af. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier nog een leuk artikel over die Sinn 103 Ti DIAPAL:

• GMT
  • Flieger
  • Chrono
  • Titanium
  • Uurwerk zonder olie? (kende dit niet maar blijkbaar onderhoudsvrij)
  • 200 meter waterdicht
  • 41mm
  • Doorzichtige caseback
  • Gigantische waslijst van andere professionele specs die je (hopelijk) nooit nodig hebt maar wel tof dat het erop zit (low pressure resistant, anti fog, temperatuur resistant, etc)

Ook beschikbaar op titanium band en binnen budget (3800 piek)

4 likes

Nooit te beroerd om wat bij te leren… ik weet weinig van Bremont, behalve dat ze sinds 2002 bestaan dus ben even nieuwsgierig wat ik mis.

Ik ken verder niet direct toffe opties die nog niet genoemd zijn, maar houd het topic even in de gaten want er komen leuke opties voorbij!

Succes met je zoektocht.