En als hij dat niet doet, doen andere mensen het wel. Ik vind het idee cool, maar goud of niet, als je in die prijsklasse gaat zitten moet alles perfect zijn.
Make or break, vooral als er magazines over gaan schrijven.
Zorg eerst dat de basis goed loopt, je op het niveau zit waar je wilt zijn en ga daarna voor dit soort excentrieke projecten. Het is nogal wat en wanneer het fout gaat zijn de kosten niet te overzien.
Dit project zal half volgend jaar van start gaan. Dat betekend dat ik over de mogelijkheid beschik om 1 jaar lang mijn caliber te verbeteren en uit te ontwikkelen.
Ik heb dit topic gemaakt (oa door Hendrik) om mensen een kans te geven om hier bij aan te sluiten. Het is inderdaad ook een sprong in het diepen voor zij die aansluiten, maar overigens ook een buitenkans.
Het is niet mijn doel om zo snel mogelijk alle plekken te vullen gezien ik toch genoeg bestellingen heb om mijn dagen te vullen met werk. Dit is echt een project wat zich in het komende jaar moet gaan vormen tot iets waanzinnigs.
Ik weet van mijzelf dat ik over de kennis/kunnen en vastberadenheid beschik om een project neer te zetten wat dit geld waard is.
Als ik deze gedachtegang had gevold bij mijn complete groei curve was ik nu nog bezig met het open werken van de platina.
Ik denk overal goed over na Maar je hebt volkomen gelijk met je reactie!
Dat vertrouwen had ik al heel lang en heb geen enkele twijfel aan Stefan, als ik het geld had zou ik niet twijfelen.
Daarbij heb ik het idee dat Stefan alles goed doordenkt en indien nodig hij gewoon om feedback of advies vraagt.
Retecool en ballen van staal om nu zo een traject in te zetten.
Go Stefan, GOOOOOO
Ik laat mij weer verwennen door Stefan en ben echt benieuwd wat voor plaatje het gaat worden
Ik vind dit heel erg gaaf, ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken, maar Stefan een beetje kennende, zal dit alleen maar fantastisch kunnen worden. Helaas is het leven van een horlogehandelaar niet zo dat ik even 20K vrij kan maken voor een eigen horloge, maar anders had ik het zeker een optie gevonden. Tuurlijk, er zijn genoeg alternatieven in die prijsrange te benoemen, waarmee de Ketelaars concurreert, maar dat moet volgens mij geen issue zijn.
Respect hoor, hoe je in korte tijd zoiets van de grond krijgt en ook doorpakt. Ik meen me te herinneren dat in een ver verleden nog meer horlogemerken van de grond zouden komen. Maar verder dan een bedrijfsplan dat nog niet af is, zie ik daar bar weinig van. Echte doorpakkers maken het
Ja, daar hoor je niks meer van. Druk met muurtjes metselen en pilsjes drinken denk ik. Ach, het had daar erger gekund, het is niet alsof er mensen al twee jaar op hun horloge wachten .
Afschrijving en restwaarde zijn op dit forum doorgaans scheldwoorden; je bent tenslotte een liefhebber en geen handelaar. Ikzelf heb nog nooit een horloge verkocht.
Echter, als je iets koopt in deze prijsklasse, zou een ieder, verkoopintenties of niet, dan geen rekening houden met afschrijving en eventuele restwaarde?
Hou verhoud de restwaarde zich tot een gerespecteerd merk als bijvoorbeeld F.P. Journe of Audemars Piguet? Dit nadert de prijsklasse van haute horlogerie waarmee je moet wedijveren. Op basis van welke heritage, betrouwbaarheid, onderhoudsvriendelijkheid etcetera, anders dan de exclusiviteit behoudt dit horloge zijn waarde?
Natuurlijk hoeft dit geen ontbindende voorwaarde te zijn, maar van 20 naar bijvoorbeeld 5k is nogal een afschrijving, liefhebber of niet. Of is dit totaal niet relevant bij zo’n prestigieus project?
Let wel, dit is geen kritiek of ontmoediging! Gewoon interesse.
Dat denk ik niet, althans in mindere mate. Dit is geen flippermateriaal.
You catch my drift?
Ik denk dat je vragen gefundeerd zijn maar verplaats je eens in iemand die dit echt heel erg gaaf vindt en daarnaast misschien niet zo op de kleintjes hoeft te letten als Jan Modaal
Je gaat er weer vanuit dat hij ooit verkocht wordt.
Dat @stefanketelaars er een succes van zal maken, daar twijfel ik geen moment aan. Of er hier mensen zijn die daadwerkelijk de knip gaan trekken daarentegen… .