Gaaf project, ben ontzettend benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Hmm, als ik in een winkel kom en er hangt geen prijskaartje aan het product dan vraag ik ernaar. Als ik geen antwoord krijg vind ik dat nogal bot en loop ik de zaak uitā¦
Je maakt mooie dingen, zonder meer maar die geheimzinnigheid over een prijs(indicatie) snap ik niet zo goed.
Ik heb wel een idee ja, maar deze klasse kan nogal uiteenlopen, dusā¦
Men zegt, als je naar de prijs moet vragen heb je niet genoeg proenski
Dat kan men zeggen maar kan jij in mijn portemonnee kijken dan? Gelukkig niet
Wellicht weet hij het simpelweg op dit moment nog niet? Indicatie zou sowieso wel kunnen. Maar het lijkt mij afhankelijk van 5 personen die bereid zijn (en de wensen van deze personen).
Precies dit! Het kan nog alle kanten uit gaan. Vandaar dat ik op dag 2 van een project wat over een jaar pas van start gaat onmogelijk met een prijs kan komen.
@Proenski verder is het ook wat @royke74 zegt. Ik ben geen winkel waar je binnenloopt en iets van de plank trekt, alles wat ik maak is custom made of gepersonaliseerd. Dat is ook een grote reden waarom ik niet met prijzen ga strooien.
Hier kan je meer info terug vinden. Ik ga verder niet met je in discussie gezien ik op dit punt standvastig ben.
Strooien is natuurlijk wel iets heel anders dan een indicatie afgeven, toch?
Ik snap enige terughoudendheid ook wel maar ik, en ik denk ook anderen, kunnen als mogelijke klant, eigenlijk niets met zoān project. Vandaar mijn eerdere gekscherende opmerking ādoe maar eenā¦ā
Misschien als geld geen rol speelt, tsja dan is de sky de limit natuurlijk. Maar volgens mij zijn de meeste liefhebbers hier mensen die hard sparen voor een leuk horloge. En dan wil je toch wel een beetje weten waar je aan toe bent.
Maar die indicatie kun je prima zelf destilleren uit deze draad. Ik zou zeggen; ga uit van 15-20k. En bij die range maakt het dan toch eigenlijk niet uit of de indicatie 5k hoger of lager uitvalt?
5k meer is toch zo 25% tot 30% hoger (lager zie ik niet gebeuren). Dat vind ik grof geld.
Dat is precies hoe ze bij de overheid calculeren, paar miljoen meer op een project maakt niet uit⦠is toch belastinggeld
Lichte non-discussie, ditā¦
Zijn er al een 3de, 4de en/of 5de geĆÆnteresseerde gesignaleerd?
Tuurlijk. Maar als je 15k kunt uitgeven aan een uniek maar eigenlijk niet heel nuttig product, dan lijkt het me raar dat 20k opeens niet zou lukken. Daar gaat in dit niche segment de keuze echt niet van afhangen durf ik te stellen.
Jij was nr. 3, toch?
Dat weet ik niet, zoals ik al eerder zei als je geld zat hebt zal het niet uitmaken maar er zijn ook liefhebbers die er hard voor sparen om zoiets te bereiken. Dan is 5K wel ff een verschil
Ik sluit me hierbij aan. Ieder die het geld ervoor kan neerleggen is een grote jongen die zelf daarover kan nadenken.
Als je moet vragen wat de prijsindicatie is, is gok ik de kans groot dan je niet 15/20k hebt liggen niks te doen en je huiswerk niet goed gedaan voor een aankoop van die prijs.
Geniet gewoon van het proces als je het geld niet hebt en als je het wel hebt en mee wil doen, go for it!
Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat f.p. Journe geen merk was, maar een horlogemaker met ambitie. Die ambitie is vervuld doordat zijn eerste stukken (tourbillon) aan privƩ verzamelaars werden verkocht van de tekentafel. Juist als verzamelaars is het mooi om in de beginfase van een droom deel uit te maken, zodat die droom van de horlogemaker kan worden vervuld.
Gunstige bijkomstigheid, slaagt die droom, dan zijn die eerste stukken - voordat ketelaars, ketelaars was- erg gewild. Slaagt die droom niet, dan heb je in ieder geval meegeholpen aan iemand zijn droom (en dat is ook wat waard)!
Daarnaast zullen het gewoon hele mooie horloges worden, dus je hebt er in ieder geval wat lol aan, hoe langer dat proces duurt, hoe beter (volgens de klant die op zijn Philippe Dufour moest wachten ih filmpje van hodinkee over hem was dit elke dag zelfs een genot!).
Nuchtere Hollander modus weer aan
@jehebtWATgekocht Mooi gezegd!
Ergens vind ik jammer dat het alleen over de prijs gaat.
Laten we even op de andere punten focussen. De prijs komt allemaal nog wel!
Stefan super veel succes met dit project. Dit valt nog buiten mijn budget, maar zou in de toekomst zeker ooit nog een instapmodel van je willen hebben.
Ik vind het ook jammer dat het alleen over geld gaat. Terwijl het over zoveel meer gaat. Met name passie van de kant van Stefan. Er gaat zoveel uren zitten.
De prijs is wat je betaald, de waarde is wat je krijgt. Volgens mij wordt het veel leuker als mensen inzien hoeveel waarde (en dromen!) er uiteindelijk in jouw pareltjes zit. Dan is de discussie over de prijs niet eens meer relevant.