Gouden Ketelaars

Ik begrijp je aandrang niet tot het doorzagen over de prijs voor iets waar je de middelen voor hebt. Dit werkt anders, dit is geen winkel waar ergens prijsje bij staat, die staat er bewust niet :wink:

Als je namelijk echt interesse had, had je wel al contact gehad met Stefan en had je andere vragen gesteld dan de prijs :wink:

2 likes

Inderdaad! Nog mooie ontwikkelingen waar wij deelgenoot van mogen worden? Ben erg benieuwd naar het inhouse uurwerk!

1 like

Prijs is een essentieel onderdeel waar het voor mij mee begint… Zie mijn eerdere opmerkingen.

Maar ik val in herhaling. Je snapt mijn insteek, of niet.

Succes met het project en veel draagplezier voor de toekomstige eigenaren.

Poeh…:drooling_face: Helaas nog ver uit mijn league :fearful:

2 likes

Ketelaars schreef:
Het lijkt me een goed begin om te brainstormen over de:

-Kast vorm

-Kast diameter

-Complicaties

-Afwerking techniek

-Personalisatie

Helemaal juist Stefan, kan niet wachten op wat eerste voorzetjes en opzetje s van jouw kant :sunglasses:

4 likes

Wat complicaties betreft; een wereldbol die in 24 uur om zijn as draait lijkt mij als signature bijna een verplicht element. Je gaf al aan dat Nederland om 12 uur boven staat, dus het is mooi als je daar iets mee kunt doen qua GMT. Je zou misschien een ring om de bol kunnen leggen met een schuivende wijzer die de ‘home time’ aangeeft. Het moeilijke lijkt me dan wel dat deze wijzer en de bol los te koppelen zijn van de hoofdwijzers voor het verzetten van de tijdzone

5 likes

No pressure…

I know :yum: Maar goed, brainstormen gaat over ideeën spugen. Afwegingen als haalbaarheid komen later :wink:

Zekers…maar als je het dan zo schrijft, mag krijgt dan ook met een d?

4 likes

@SuperC betaalt had natuurlijk met de t van tentotwo moeten staan, excuses voor de omissie !

2 likes

Fixed that for you.

3 likes

@stefanketelaars super cool project.
Ik heb afgelopen jaar in persoon gezien wat je al maakte en dit gaat cool worden. Mensen die in het topic over prijs beginnen hebben niet de moeite genomen jouw een pb te sturen en zijn dus niet echt geïnteresseerd.
Dit worden de horloges die over 50 jaar door kleinkinderen bij kunst en kitsch worden gebracht en de kenner die daar dan stijl achterover valt.
Of niet, Nobody knows.
Maar, gaat dit een flying tourbillon aarde en maan Keinziger worden? 24 uur draaiende aarde en een draaiende maan zonder wijzers. Omdat het kunst moet worden en tijd onder geschikt is?

Want dan ga ik even een lotto formulier halen :+1:

5 likes

Wat levert een nier tegenwoordig op de zwarte markt in Azië op?
Heb gehoord dat een lichaam prima functioneert met 1 nier (en een Ketelaars om de pols).

7 likes

Deze week een 3/4 brug gemaakt van RVS gezien dit een stuk mooier af te werken is dan messing.
Vandaar dat ik ook heb besloten om het volledige uurwerk van de gouden ketelaars van RVS te maken met Titanium legering chatons.

Hier een impressie foto van de afwerking (wat over een jaar uiteraard nog een heel stuk beter is)

26 likes

Heel cool. Hoe noem je deze manier van afwerking of heb je dat überhaupt zelf verzonnen?

1 like

Lijkt mij wel behoorlijk arbeidsintensief, hoe lang ben je aan het hameren op zo’n brug? :thinking:

1 like

Bedankt! de afwerkingen die ik heb gebruikt zijn de volgende: brushed finished zijkanten, anglage en hamerslag aan de bovenkant.

@wbcoupe Ik heb daar 4 uur aan een stuk op gehamerd. Dat moet je ook in een keer doen, stel je dat vandaag een deel en morgen een deel zie je dat verschil al. Want de kracht waar je vandaag mee slaat kan morgen totaal anders zijn. Heel apart, had dat bij mijn vorige project in 3 keer gedaan, maar dat ziet er dan een stuk minder strak uit.

11 likes

Hoe doe je dat als je tussendoor moet schijten?

8 likes

Hamerslag noemen we in Japan tsuchime

4 likes

Is gelaagd metaal trouwens niet iets gruwelijk moois (en lastig) om in een horloge/uurwerk te verwerken? Tamahagane ijzer vouwen. Ik denk dat dat heule mooie klokkes op kan leveren. Ideetje? @stefanketelaars

1 like