Dat is een goed punt. Maar op het forum zie je toch mensen dolblij vertellen dat ze eindelijk hun graal hebben. Meen ik. Ik zou het moeten nazoeken.
Dat nemen we aan. Maar is dat zo?
Ik denk van niet.
Mijn inkomen/vermogen is gigantisch gestegen/gedaald en toch heb ik nog steeds dezelfde grailā¦
Goede voornemens !
Als iemand mij citeert moet ie wel de volledige uitspraak citeren en niet de helft
Heb inderdaad soms een wat uitgesproken mening, maar ben verder best aardig hoor
Nee.
Ook BS⦠tuurlijk kan dat @watchagain
De graal is er en is ook bereikbaar. BAM.
Nooit zeggen dat het niet lukt. Dan lukt het niet⦠āaldus r.brandson en nog veleā
Dat was dan ook een trā¦
Ik zeg het woord niet. Je bent erg bedreven in het oprakelen van oude controverses. En die kloski was hier voor jouw tijd. . Je bent toch nietā¦
Wellicht enigszins onderhevig aan populair taalgebruik.
Misschien gewoon een beter synoniem zoeken.
Pak hem beet āmijn ultieme doelā of iets dergelijks.
Daar ga je al meteen de mist in
Ik denk dat Watchagain bedoelt dat het dan geen graal is.
Dit is allemaal de schuld van Trevillian met zijn ingewikkelde vraag
Dat snap ik niet @Ray070.
Het gaat toch om ons? Grailzoekers? HF leden en liefhebbers. Toch niet om de meute?
Die zoeken status. Dat is niet OSM.
Osm, lang niet gehoord
Lekker hĆØā¦
of zoals sommige het zeggen lekkâk jÓ!
De ridders van de Ronde Tafel (waarvan trouwens een replica in Winchester Hall aan de muur hangt) waren bereid om alles op te geven in hun zoektocht naar de graal.
Ben je bereid om je hele collectie op te geven, financieel krom te liggen, en dag en nacht het Internet af te struinen voor dat Ʃne ultieme horloge?
Zo ja, dan is het een graal.
Zo nee, dan staat het gewoon bovenaan je wensenlijstje.
dit dus.
De heilige graal is een relikwie dat werd gezocht voor de vermeende heilige krachten. Het hele punt is dat er maar 1 van is volgens de overlevering en niet meerdere of in verschillende kwaliteiten. De heilige graal als symboliek voor een ultiem object op persoonlijke niveau is leuk maar slaat dus de plank mis. Als iedereen een graal zou hebben, verliest het de objectieve betekenis van een zoektocht naar het ultieme. Maar genoeg geluld, bijna iedereen hier heeft wel een droomhorloge en als je dat wil bestempelen als graal of grail, be my guest. Ik heb zelf ook meerdere gralen maar die zijn wel redelijk bereikbaar. Als het onbereikbaar is, is het voor mij geen graal maar een illusie.
Het vinden van de graal gaf onsterfelijkheid. Dat is ook een illusie.
Nou nee hoor. A. Ik ben/was het niet en B. Niet voor mijn tijdā¦