Grail viel tegen in het echt

Precies, als je een GMT master ziet als een horloge van 18k dan is ie misschien teleurstellend maar voor 9k is de afwerking bij andere merken niet veel beter

2 likes

Dat zal niemand hier vergeten. Zelden zo’n vernielde caseback gezien!

Ik heb de mijne eens als buffer gebruikt tussen m’n hoofd en de grond toen ik in beschonken toestand voorover tuimelde vanop een hekje. Het horloge stond de dag erop mooi in m’n pols gedeukt, maar had zelf geen schade. Ik weet er verder het fijne niet meer van.

6 likes

Ik vind de Explorer ook een van de minste Rolex’en. D’r zijn echt mooiere horloges.

2 likes

Eigenlijk heel natuurlijk zoals die steen daar zit. Alsof het er voor bedoeld is.

3 likes

Ja joh mijn droom was de oude 16710 gmt en die heb ik gekocht, heeft een sluiting van colablik en een bandje die de gemiddelde Seiko geen eer aan doet. Maar ach, waardevast :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Hmmm denk je dat er nog iets mee moet gebeuren?

Waar denk je aan? Glittertjes?

Edit: ik weet t!! De bezel die aan / uit verlicht, zoals de “open” leds van nachtwinkels

1 like

Dit van de man die zegt al 15 jaar dagelijks een Panerai te dragen, het ultieme plebejer-horloge…

1 like

Morgen een grail halen Sinn 556 I RS, heb het al even in handen gehad… viel absoluut niet tegen. Was geweldig!

4 likes

🤌🏼

2 likes

Juist. Niet iedereen even gevoelig voor de desirability.

Rolex is natuurlijk ondertussen ook voor velen een Store of Value geworden. Liefhebbers maar dan liefhebber van iets anders…

On topic: goed / niet goed voor TS, kan ie uitkijken naar n nieuwe grail

Ik had t ook hoor: de iwc portugieser perpetual calendar. Tot ik m es omhad. Diameter (44mm) en dikte enorme afknapper

2 likes

Er zit ook nog wel een verschil tussen een horloge passen en er echt eigenaar van zijn. Horloges waar ik eerder niet direct een klik mee had en die ik toch kocht (ik koop nog wel eens wat op een veiling) bleken toch blijvers te zijn.

5 likes

Ik deel je mening hierin.
Mijn BB58 bij het passen vond ik tof en uniek omdat hij brons is, maar ik vind mijn iwc bijvoorbeeld veel fraaier qua uiterlijk en details.
Toch draag ik m’n BB58 vaker dan mijn iwc sinds ik deze heb. Hoe meer ik hem draag, hoe meer ik hem waardeer. Soms moet je hem gewoon bezitten om de “rijkdom” te voelen :wink:

4 likes

Precies dit.

En het klinkt heel cliché maar Rolex geeft toch een beetje een geslaagd gevoel.

3 likes

Vind ik heel mooi gezegd. Absoluut correct!

3 likes

Mooi beeld van de gemiddelde Rolex eigenaar :zipper_mouth_face::wink:

3 likes

Oef… popcorn Posts incoming :upside_down_face:

Heb ik ook altijd als ik mijn gele Zeemanslip draag.
image

12 likes

Bij mij moet de enthousiasme vaak groeien. Heb nooit begrepen wat men gaaf vind aan een Speedmaster terwijl ik nu steeds meer op onderzoek uit ben.

3 likes

Maar dat is niet zo gek Omega is vele malen mooier en origineler dan Breitling.

8 likes

Imo

1 like