Wanneer je zo gaat redeneren, dan gaat alles tegenvallen boven 2k.
Ik heb eens een Nautilus omgehad en als je dan naar het horloge kijkt en aan het prijskaartje denk, dan lijkt het ook niet te kloppen.
Maar als ik in de spiegel keek dacht ik wel, dit ziet er verdomt lekker uit op de pols.
Ach ja, zo zat ik op cursus vaarbewijs 2 en naast mij een aardige vent. Ik maakte een wristshot voor HF en we raken aan de praat. Heeft hij een gouden PP chrono om die 87k bleek te kosten natuurlijk even gekeken en mocht hem ook omdoen. Weer een plaatje voor HF met toestemming en je snapt tig likes meteen.
Maar zag ik er 87k aan af? Nope, wel mooi maar meer ook niet. Het hoeft bij mij ook niet zo duur, ik zou hem niet willen hebben.
Precies dat, door de hype liggen de verwachtingen veel te hoog…onrealistisch hoog durf ik te zeggen. Het lijkt me inmiddels algemeen bekend dat je een Rolex niet koopt voor de afwerking maar alleen voor de ‘Status/Investering’
Ik heb het gedaan om een soort van daily driver te hebben naast mijn veel te zware en dikke, maar ook veel te leuke Omega.
Alternatieven genoeg, maar ik blijf toch heel blij met de explorer. Gewoon een degelijk horloge. Ik had er gelukkig niet meer verwachtingen van. Het is een horloge, je wereld verandert er niet door. Soms lijkt het alsof sommigen denken dat bij de aankoop van een Rolex ook ineens een ticket naar een leuker of beter leven komt
Dat dus, eerst had ik een Steinhart chrono, type fliegher, en dan eens een IWC van dat type in de hand gehad bij de dealer in Brussel toen ik een Mark XVI wou bekijken.
Nou, ik kon het verschil in prijs niet rechtvaardigen in mijn hoofd.
Jaren geleden was AP RO dual time mijn grail…toen ik hem uiteindelijk had vond ik hem qua draagcomfort erg tegenvallen. Veel scherpe randen waardoor ik hem uiteindelijk nauwelijks droeg…
Ja, met meerdere Rokexen. Prachtig kwaliteitsproduct maar niet voor zo’n enorm bedrag. De grootste tegenvaller was trouwens een AP Royal Oak Offshore. 25k als ik me goed herinner maar dat zie je er echt niet aan af met dat rubberbandje.