Grail viel tegen in het echt

Daar komt het prijskaartje vaak achteraf…

3 likes

Valt ook altijd tegen, zo’n keramische lunette. :joy:

De Omega seamaster is een horloge waar ik lange tijd mijn zinnen had opgezet tot het moment dat ik er 1 in mijn handen had. Was een ontgoochelend moment.
Hetzelfde heb ik voorgehad met de explorer, daar had ik echt het gevoel van “is dit het nu?”

Dat gevoel heb ik met mijn MKii. Heb er lange tijd naar op zoek geweest. Het moment dat ik deze had was ik onder de indruk van de afwerking maar toch had ik lichte twijfel of ik toch niet beter voor een BB58 had gekozen.
Nu zijn we 8 maand verder en heb er nog geen moment spijt van gehad en de Tudor zit ergens ver in het achterhoofd zonder een drang te voelen om er 1 aan te schaffen.

9 likes

Nu denk ik wel dat veel horloges ook moeten ‘groeien’ nadat je ze in bezit hebt. De BB58 was altijd mijn grail, maar toen ik hem voor het eerst in het echt bij de AD zag viel hij best wat tegen. Maar na een jaar heb ik hem alsnog gekocht en is hij me met de week om de pols meer gaan groeien. Maar of het mijn grail is? Nee dat niet meer.

1 like

doelt de heer Fate op “modest” in een andere context, ter compensatie a.h.w.

6 likes

Lol, ik was onder de indruk v mn Steeldive Tuna. De afwerking was goed en de temperatuur schokken tussen hete sauna en koud dompelbad hield ie ook goed.
Alleen niet getest of ie 20bar zou overleven.

Overigens was er niet de behoefte ontstaan om er 1 v Seiko te halen. T model heeft imho wat minder wrist presence als bv mn shrouded monster of zelfs gewone monster. En t ging me vooral om de kleur stelling: zwart met oranje, geschroefde kroon en budget prijs.

2 likes

LOL dat kan ook werken voor de ‘mindere’ werken. Zoals je v je lelijke hond ofzo gaat houden…

Zo vond ik mn Seiko Monster niet bepaald mn mooiste horloge, doch hij was met zn schroefkroon goed water bestendig. Dus besloten em als daily beater te gaan dragen tijdens werk in de horeca.

Begon toen steeds meer de praktische aspecten vh horloge te waarderen. Hoe de bezel door die diepe inkepingen zelfs met wat vette handen makkelijker te bedienen valt, hoe de kast de bezel beschermt, hoe de bezel op zijn beurt het glas beschermt, hoe makkelijk de tijd af te lezen valt (ook in t donker) met slechte ogen, fijn dat ie lug holes heeft, de bandaanzet niet los kan raken als je em vd kast af haalt, etc.

Door al die punten is t beetje bij beetje n favoriet geworden :see_no_evil:

5 likes

Die foto is weird flex in het kader van dit topic, maar OK.
:slight_smile: :thinking:

Betere flex, het moet gezegd. :slight_smile:

Yup, @amusicar.

Bentley had ooit “For the modest man” als slogan. Die was wat tongue in cheek, en kwam voort uit het feit dat Bentley zich onder Rolls Royce positioneerde. :slight_smile:

2 likes

Ik had geen idee dat jij het was!

6 likes

Ik denk dat die conclusie wel juist is ja, maar er zit veel in “beleving” hoe wordt een merk van een Veblen good gepercipieerd, en dan met name door de “grote groep”.

Jeetje…… als je dat al bij een run of the mill Datejust vindt…… ga dan eens kijken bij A. Lange und Söhne of een independent als Laurent Ferrier….

Rolex is degelijk, netjes afgewerkt maar niks exceptioneels op afwerkings en materiaalgebied.

1 like

Cool ding! Een relatie van mij heeft een 41mm Navitimer in het geelgoud, wat mij opvalt is dat dat dit horloge minder “in your face” is dan mijn stalen variant, terwijl het meestal het omgekeerde is bij horloges in staal en in goud.

2 likes

Tsja, dat zit hardnekkig tussen de oren. Totaal niet relevant bij een Reverso zoals @SybrenAnne al aangeeft. Lekker laten varen die ‘ergernis’ dan koop je nog eens iets dat om aan te zien is :grimacing::wink:.

2 likes

Mooi spul zeg!

1 like

Whatever, een tt datejust is m.i. het ultieme horloge. En een Lange e.d. zitten in een voor mij onbereikbaar segment. Daar komt bij dat ook dat weer een kwestie van smaak is. Ja de uurwerken zijn kunstwerkjes maar aan de pols zie je die niet en de wijzerplaten en kasten, hoe mooi de afwerking ook is… mweh

Niet mijn kopje thee, doe maar jubilee, goud en fluted bezels​:tada::tada:

2 likes

:flushed:
Dan heb je niet goed gekeken. Waanzinnig mooi irl.

6 likes

Parels voor de zwijnen Tom…

3 likes

Yeps, zo ongelofelijk mooi afgewerkt zowel de kast, wijzerplaat, wijzers, uurwerk, met het blote oog alleen al zoveel verfijnder afgewerkt dan een Rolex.

Ideaal om als ultiem horloge te hebben lijkt me!

Niet exclusief en dus makkelijk te vinden: letterlijk honderdduizenden in omloop, je ziet ze ook veel op het forum.

En relatief betaalbaar: 8k nieuw in staal, 11k Rolesor en vintage voor minder.

Om dit flinke bedrag in perspectief te plaatsen een kaal VW Golfje kost inmiddels 32k en een driekamerappartement in Utrecht 375k.

2 likes

Man, een A.Lange&Söhne, dat is ook mijn favoriete merk samen met Omega, maar helaas zal A.Lange&Söhne waarschijnlijk nooit in mijn collectie komen. 30k tot maar liefs 100k, het gaat gewoon nooit gebeuren…

Mooi exemplaar!

2 likes

Dat idee heb ik ook, hoewel het niet altijd zo hoeft te zijn. Beide meegemaakt (met garmin smartwatch en speakers).

1 like

De Zeitwerk Minute Repeater begint bij 295k :blush::grin:. Hard werken en blijven dromen.

Japans gezegde: wie sterk genoeg is in zijn dromen te geloven zal ze zien uitkomen. :blush:

3 likes