Duidelijk al wat langer “in het vak”! Mooie lijstjes!
Voor mij hobby, maar voor anderen daadwerkelijk “in het vak”… Positief bedoeld!
Als het een “leuk, maar niet het einde” horloge is, dan is het toch ook geen grail?
Ik heb wel een wensenlijstje maar geen grail (wel wat “als geld geen rol speelt” keuzes). En sommige horloges zijn van mijn lijstje af gegaan omdat ze eenmaal in mijn handen toch niet waren wat ik verwachtte.
Het dedain druipt er zo hard vanaf dat ik maar blij ben dat m’n horloges waterdicht zijn.
Alle horloges die ik ooit zal kopen gaan gewoon in roulatie. Als ik toevallig in de tuin bezig ga, of een rondje golf loop, toevallig wil zwemmen, nat regen of aan het koken ben, dan moet dat horloge daar tegen kunnen zonder dat ik me achter de oren krab of dat allemaal wel een goed idee is.
Daar horen specificaties bij waar de Reverso vooraleer niet aan voldoet. En dat is jammer. Hoezeer ik qua ontwerp ook geen Rolex liefhebber moge zijn, wat ze met al hun horloges wel zeker op orde hebben is de specificatie. Die kunnen gewoon geleefd worden.
Meh. Specifiek het model wat @Poderoso laat zien vind ik blaartrekkend lelijk omwille van de off center klokfunctie, de nodeloos grote en complexe datumfunctie, de power reserve en de off-center KS/maanfase.
Als je horloge zo smoelt maakt het voor mij niet meer uit hoe goed je wijzertjes gepolijst zijn, en dan nog weet ik dat niemand dat aspect beter gaat doen dan ik het op mijn GS van 3K aan ga treffen.
Da’s niet moeilijk. Maar met die Rolex kan ik nog een keer in de sloot vallen voor de helft van het geld.
Hahaha… Ja, soms kom ik mensen tegen met leuke horloges, soms zijn dealers gewoon in een vriendelijke bui. Ik was Armin Strom Resonance vergeten.
Ook niet m’n kop thee, maar altijd leuker dan een A Lange. Want ja, Lange is ook maar een corporate shill van Richemont. Als ik 80K aan een onpraktisch horloge uit zou geven zou ik het bij een onafhankelijk merk doen, en niet van het zoveelste merk van een corporate entiteit.
Waarschijnlijk vroegen de Volkswagen mensen aan de Bentley mensen wat hun slogan was. Maakten die er een grapje van: ‘the modest equipped man’. En bij gebrek aan gevoel voor humor dachten die Duitsers toen: “Goede insteek, maar dan moeten de auto’s wel iets anders”. And the rest is history…
Ironisch genoeg wordt dat juist geprezen.
Ja oke, maar wat als je een potje polo wil gaan spelen?
Heren, niet meer bellen, mailen en whatsappen, neen, de Pepsi gaat er niet uit… was sarcastisch bedoeld.
Houden zo!
Dat was scheurgras
Ik blijf lachen in dit topic.
Zoals ze in het Engels eens durven zeggen: once again for the people in the back!
Ik leg geen duizenden euro op tafel om dan te moeten denken: oh nee, stel je voor dat het nat wordt, een tik krijgt, …
Onlangs was ik bij een Panerai dealer en de dame in kwestie vond het nogal straf dat ik met mijn Radiomir in het water ging. “En ook met de leren band?!” Nu ja, als die er toevallig om zit dan moet het maar.
Jij zwemt in dezelfde kleren als de kleren waarmee je in de tuin werkt, waarmee je kookt en waarmee je naar kantoor gaat cq je in een werkomgeving begeeft?
In het geval je je onverhoopt toch omkleedt om bij de verschillende activiteiten passende kleding aan te doen, kun je toch ook een daarbij passend horloge dragen?
Da’s de prijsklasse van de meeste nieuwe auto’s die je kunt kopen in NL. Na drie jaar schrijven die minstens 30-50% af. Een A. Lange niet… Kortom, kopen die grail.
Er kon nog wel eens een 44mm Panerai komen, wat ik je brom. Ook al zijn het boefjes.
En ook al zijn ze van Richemont.
De afgelopen twee jaar wel ja.
Wat is je probleem? Ik werk tegenwoordig in polo en korte broek, dat klinkt alsof ik er in kan zwemmen, en in de tuune werken is ook geen punt.
Tja. Soms schiet ik een lange broek aan bij die polo. Maar het horloge blijft op dat moment ook gewoon. En m’n baan is net veranderd naar harde IT voor IT software, dus dan moet je nerderig zijn.
Ik kijk al uit naar de eerste service binnenkort
hoewel ik niet je hele argumentatie deel kan ik me hier ook wel in vinden hoor. Maar vind het zeker voor ‘sporthorloges’ echt een minpunt als de depth rating onvoldoende is.
Die nieuwe speedmasters hebben ook geen 10 bar terwijl ik dat eigenlijk voor zo’n horloges echt wel handig vind. Ik draag mijn horloges ook gewoon met hardlopen, zwemmen etc.
Omega beweert dat je er mee kunt zwemmen, dus daar zou ik niet voor terugdeinzen. Gewoon regelmatig de waterdichtheid laten controleren.
Maar zo’n navitimer met 30m, dat vind ik pover.