Ik vind veel Grand Seiko’s betoverend mooi. Een paar kleine minpuntjes die me (nog) van aanschaf weerhouden, zijn de dikte, en de speciale polijsting. Geweldig als ze nieuw zijn, maar na een paar krasjes erg lastig om lokaal bij te laten werken.
Voor op Instagram zijn het absoluut de mooiste horloges, maar voor op de pols kies ik vooralsnog wat anders.
Dit is misschien nog wel de beste opmerking van dit hele topic.
Unpopular opinion misschien, die DJ36 stond je het best!
Ik heb ze gewoon allemaal nog hoor, maar is inderdaad geen verkeerd horloge
Maar toch zou ik de 168000 pas als laatste wegdoen uit mijn collectie wat deze vier betreft.
Wie niks met GS heeft mag dat zelf weten. Historisch gezien hebben ze een prachtige geschiedenis zowel qua ontwikkeling van uurwerken als van vormgeving. (Waar de Zwitsers behoorlijk van geschrokken zijn).
Veel van de Seiko kastvormen zijn uniek, volgen een ontwerp visie en zijn in balans.
Je kan dat mooi vinden of niet.
Over afwerking zijn de meeste het wel eens, die is van zeer hoog niveau.
Met de degelijkheid van de uurwerken is, naar wat ik begrijp, mij ook niet veel mis.
Grootste punt is dat er geen Zwitserse allure om heen hangt. En dat het moeder bedrijf Seiko ook een ander segment horloges maakt.
Maar dit is subjectieve beleving en zou los moeten staan of je de vormgeving mooi vindt, de afwerking goed is, en de kwaliteit en degelijkheid van het uurwerk goed is.
(En lekker boeiend of dit net wat beter of minder is dan Rolex).
Zo lang GS in dit soort topics met Rolex of andere Zwitserse shitters wordt vergeleken is er voor de Zwitsers nog werk aan de winkel
Ook gewoon de beste alleskunners, zo’n suffe zwarte sub.
Staat je het best dan, 36mm is heurlijk…
Subjes vind ik een beetje saai
So what? YT zit vol met halve garen.
Ik kan mij geen beter horloge bedenken dan een Grand Seiko.
Het lijkt er in ieder geval op dat meningen hierover soms verschillen
Dit topic is nog nuttelozer dan een derde vaccinatie voor prepuberale bulterriërs.
Juist niet, het mooiste van een GS kan je juist niet vastleggen op de foto… Met licht spelen doet het alleen als het beweegt.
Blij dat ik van beide kan genieten. Je kunt ze vergelijken, maar het zijn gewoon toch totaal verschillende dingen.
Rolex vooral betrouwbaar en degelijk. Een alleskunner. Grand Seiko veel verfijnder.
En ik ben blij dat ik de Rolex, of welk ander horloge dan ook, niet hoef te dragen vanwege de merknaam. Fijn als je identiteit niet af hoeft te hangen van de merken die je draagt. Een mooi horloge is een mooi horloge.
Als groot liefhebber van deze diersoort maak ik bezwaar tegen deze stelling
Twee Grand Seiko’s gehad; de titanium Snowflake, die mede door mijn correlatie - terecht of onterecht - tussen het gewicht en de waarde en kwaliteit niet in de smaak viel, en de Skyflake (SBGA407) die ik nog steeds geweldig mooi vind. Toch, alle superlatieven ten spijt, komt het er steeds weer op neer dat het mij onvoldoende kan bekoren en toch blijf ik ook steeds de mogelijkheden openhouden voor een volgende Grand Seiko (SBGW235?). Het voelt een beetje fragiel aan allemaal en mede daardoor vind ik het meer een horloge(merk) voor in een vitrine of op een watchstand ofzo (tikkie volgt nog @rlc).
Jammer dat de meest verfijnde GS-en quartz uurwerken hebben.
Een simpele zwarte GS zoals die van jou, zonder springdrive indicator / tekst op de dial zou voor mij een winnaar zijn.
Ik vind Duitse sportauto’s eigenlijk nog het minst qua karakter. Ook tov Japanse zelfs. Laat staan Brits, Italiaans of zelfs Amerikaans.
Prachtige horloges hoor van Grand Seiko maar ik vind ze wat té steriel om niet te zeggen: té Japans