Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

denk dat dit stuk voor stuk mooie GS en KS zijn :man_shrugging:t3:

6 likes

En kleiner. Max 38mm…

1 like

Welke generaal riep ook al weer dat een goede soldaat overleeft om het gevecht voort te kunnen zetten? Maar goed, in geval van oorlog ga ik liever even elders een parapludrankje doen terwijl men de gewelddadigheden aan het plegen is. Ik ben niet zo’n fan van dat sterven voor eer en glorie.

1 like

Komt er ook een Horloge forum reformatie?

1 like

Weg met die GS shitters, iedereen aan de Invicta’s, minimummaat 53mm?

Nee, ik denk het niet. Sorry.

2 likes

Die zijn heel erg mooi, vooral die eerste dressy! :smiley:

Het is net een soort van trein-ongeluk wat in slo-mo op het nieuws komt. Om Jules Deelder te parafraseren:

De Grand Seiko Chrono.
Hoe langer ik keek
Hoe lomper hij leek.

1 like

Vintage en modern liggen in zekere zin ver van elkaar, kijk modern moet het hebben van vintage. De finishing met zaratsu is daar begonnen tevens de kast vorm van een groot aantal modellen komt ook voort uit hun geschiedenis.

1 like

Het begon met de kast, daarna de wijzers, toen de indices, vervolgens het niet gecentreerde logo. Het houd niet op, niet vanzelf…

1 like

Ik geloof dat het een collab was met Invicta.

1 like

Shaq loopt er ook mee rond schijnt. En de list is 5k, maar voor 1.5k kun je hem krijgen door een naar een betaald nummer te bellen wat je zojuist op tv zag. Maar wees er snel bij want er zijn er nog 3 over

Ziet er wel erg goed uit. Ik ben gek op de meer dressy stijl. :smiley: wat is het type nummer?

Breng mij niet in de verleiding

1 like

Ik vind GS ook niks. Telt dat ook?

En dat is tevens waar Nico naar refereert hij zegt eigenlijk dat hun heritage is waar ze nu erg op leunen wat ook gewoon zo is. Nu zijn ze alleen iets gedurfder met hun wijzerplaten en dat kan je mooi vinden of niet. Vroeger was het de bedoeling iets te maken wat de competitie aan kon gaan met de Zwitsers.

1 like

De KS is 45-7000 & de bruine wijzerplaat is de 6146-8050 en de meest dressy is de 6146-8010 “arabesque” tevens zijn alle modellen echte highbeat uurwerken met 36000bph

1 like

Bedoel je deze?

1 like

Nee, maar het zit in dezelfde hoek, qua gedachtengang.

Nou, ik hoor Nico niet roepen dat dit lelijk is:

SBGT008, trouwens, met dezelfde steen-zetting die ook al eens op een platinum GS grand cocktail time voor gekomen is, een LE van drie jaar geleden.

Maar dit soort shizzle:

Da’s geen “iets gedurfder wijzerplaat” maar meer een monstrositeit van een kast met een überdrukke plaat en super cheesy band-materiaal. Blech.

Ik vind het feit dat ze het allebei tegelijkertijd in de catalogus hebben staan wel weer cool. Je moet maar durven, zo’n Multipla naast zo’n DB9.

2 likes

Dat is een erg drukke plaat, zou dat goed verkopen?

1 like

Ze zijn vast heel mooi en knap gemaakt, maar ik vind ze er meestal erg saai uit zien.

1 like