Is dat gebaseerd op live passen? Want in het metaal zijn ze cooler dan op foto’s. Maar als ze je in levenden lijve niks doen, prima, dan is het je stijltje simpelweg niet.
Net zoiets als Cartier en ik. Ik moet het niet willen. Liever JLC.
Is dat gebaseerd op live passen? Want in het metaal zijn ze cooler dan op foto’s. Maar als ze je in levenden lijve niks doen, prima, dan is het je stijltje simpelweg niet.
Net zoiets als Cartier en ik. Ik moet het niet willen. Liever JLC.
Oké oké hier laat je ook echt wel een gedrocht zien, hij geeft aan het over huidige collectie te hebben en laat vervolgens alleen maar de sport collectie echt zien en die zijn niet bepaald appetijtelijk.
Vind de elegance collectie wel echt heel mooi. Wat blijkt uit het feit ik er 1 uit die collectie heb aangeschaft.
Passen en in het echt bekijken oprecht is mooier dan je denkt en idd de foto’s doen ze geen recht!
Eens, erg mooi. Ik heb een Heritage collectie exemplaar, daar gebeuren ook supercoole dingen.
En voor moeders de vrouw zou ik, als ik nog eens een bonusje krijg wat significant is, wel eens een STGF259 aan willen schaffen. Een 29mm dames-snowflake met quartz.
Supercool. Echt.
Kan niet voor jouw wederhelft spreken maar denk dat de mijne dit een fantastisch horloge zou vinden.
deze plaat is zo mooi subtiel in het echt. En denk dat voor de snowflake dat het zelfde is.Snowflake in t echt deed n niet voor me.
Maar ik ben niet zo’n fan van lichte platen.
De wijzerplaat, wijzers en indices wel, maar hij was een tikkie groot en wat grijzig van metaal, in verband met Titanium.
Mijn partner vond de wijzerplaat echt magisch, maar was het met me eens dat het horloge niet voor mij was. Ik denk dat als ik haar ooit met dit ding zou verrassen, ook omdat hij clean en simpel is, ze enerzijds blij zou zijn, anderzijds boos zou zijn want nodeloze luxe.
Maar goed.
Kersenbloesem vast gehad. Was prachtig, de Shunbun. Die GMT specifiek niet, maar Seiko doet dit soort reliëf altijd fantastisch. Het zijn ongekroonde wijzerplaat-koningen, daar krabt zelfs Chopard zich van achter de oren, in mijn optiek.
Ja dat is vooral waar ze zich nu mee onderscheiden de platen, vroeger waren ze meer gericht op dus de kast en wijzers waardoor ze wat meer dressy waren. Ik vind de vintage GS dus ook persoonlijk heel gaaf, de scherpe lijnen die in de 44GS zijn geïntroduceerd en waarmee dus de zaratsu eigenlijk echt begon qua afwerking is ongekend. Subtle yet effective zeg maar.
Helaas, net al het popcorn gemist.
Echter vind ik Grand Seiko wel wat hebben, snap aan de ene kant wel de meningen over Seiko op de plaat. Beetje beleving idd. Zou niet mijn 1ste duurdere horloge worden gok ik maar misschien daarna als 2e of 3e voor een volledige all round collectie
Ik heb de Snowflake plaat eens in mijn handen gehad van @PowerReserveFan , en die was écht
Misschien wil je hier wel even een plaatje droppen😄
Controversial topic… Ik ga het binnenkort maar doorlezen. Had je de video van Nico gezien toevallig?
Nee, leek mij niet de moeite waard🤣 Jij?
Mijn bijdrage aan dit topic - want ook ik wil natuurlijk gezien en gehoord worden - is het volgende:
Alle video’s vind ik de moeite waard, maar ik begrijp ook heel goed als het niet helemaal iemands smaak is
Tóch weet hij ook wel gigantisch veel van horloges, en hij is iets minder zelf ingenomen dan AVW (understatement).
Los van dat, hij had recent een tierlist gemaakt van horlogemerken waar hij Grand Seiko, naja, met de grond gelijk maakte. Vandaar dat ik dacht dat ‘misschien is dat de recent bekeken video’ wel die hij omschrijft
De video was grappig. En, om de zonzijde te belichten: Grand Seiko zat tenminste niet in de Hublot categorie.
Maar daar ging het inderdaad om.
Zijn jullie er al uit?
Ik wil graag een dure klok kopen en twijfel tussen Rolex en Grand Seiko. Iemand advies?
Traska. Da’s duur zat.
Deze vind ik dan wel weer erg mooi moet ik bekennen
Achja, persoonlijke voorkeuren. Je kan natuurlijk niks met Grand Seiko hebben qua beleving etc.
Maar je zult stiekem de hoogwaardige precisie op afwerking en nauwkeurigheid toc ook wel kunnen waarderen als horlogeliefhebber lijkt mij. Los van het design.
Je kan je kennis beter niet alleen van Wikipedia halen. Feit is namelijk dat zelfs Wikipedia het niet altijd bij het rechte eind heeft (volgens Wikipedia bestaat Grand Seiko bijvoorbeeld niet ).
Je weet vast waarom het een Bull Terrier heet?
De Bull Terrier werd in het verleden o.a. gebruikt voor bull baiting.
Stier = bull (met 2 ellen)
Who gives à f#ck wat een ander ervan vindt?
Doe wat onderzoek en vel je eigen oordeel.
Zolang je geen berichten ziet dat GS’en massaal spontaan uit elkaar vallen, no worries.