Mooi hoor, maar ik mis kippenvel.
Ik zou een Blancpain overwegen, net wat exclusiever en fraaier (afgewerkt) dan de twee die je noemt.
Komt niet in de buurt van de afwerking van een GS
Ik heb ze beiden gehad en heb een andere mening. De afwerking van GS is waar zoveel over te doen is, maar is imo erg overdreven.
En wat blijft er over van GS als men stopt met papegaaien over de zgn ‘afwerking’?
Is een GS niet gewoon een Seiko waar een Japanner iets meer zijn best op heeft gedaan om ‘m glimmend te krijgen?
Klopt. Afwerken heet dat
En dat doen ze op de afwerkplek?
Als ik je goed begrijp koop je een GS voor de afwerking. Na een jaar dragen is daar weinig van over en heb je dus (weer) een gewone Seiko?
Nee, ik weet het. Onder het glas zijn ze ook bijzonder fraai.
Het maakt allemaal geen fluit uit, koop wat je mooi vindt en geniet ervan!
Wil je ook graag gezien en gehoord worden? Dacht je dat (Grand) Seiko geweldig is?? Have I got news for you…
Laat liggen zo’n ding. Zet je af tegen de heersende elite door zelf toe te treden tot een waar elitair genootschap… deze mensen zijn je voorgegaan. Maar wees snel, er is nog beperkt plaats…
Maar is Grand Seiko geweldig, of toch niet… ?
Koop gewoon een Seiko, scheelt je een hoop geld, want Grand Seiko is niets meer dan een dure Seiko. En Seiko is sowieso al beter dan Rolex.
Ehm nee, dan heb je het wezen van Zaratsu polishing niet begrepen. Zaratsu gaat over ‘black polishen’, vlakken en contrast. Niet over ‘glimmend krijgen’.
Er zijn GS duikers die duurder zijn dan een Sub….
Wat kost een Grand Seiko?
Model | Prijs (vanaf) | Kaliber |
---|---|---|
Grand Seiko Hi-Beat 36.000 Professional 600m (SBGH255) | 11 000 euro |
|Grand Seiko Black Ceramic Spring Drive Chronograph GMT (SBGC221)|8500 euro
|Grand Seiko (SBGR055)|4900 euro
|Grand Seiko (SBGR057)|4900 euro|
Ik probeerde een grapje te maken
Hornet was ook niet serieus.
Is hier überhaupt iemand serieus?
Sommigen wel tav Rolex (ik noem geen namen).
Los van prachtige high beat uurwerken, über-accurate spring drive technologie en één van de beste quartz calibers op aarde? Tja. Ik zou zeggen dat je dan nog fantastisch gemaakte wijzerplaten over houdt. En superscherpe wijzers. Die overweldigend vaak de juiste lengte hebben.
Een gewone Seiko shitter is dikke prima, eerlijk gezegd. Plaatje voor de sfeer:
Bloedig.
Nee, dat was een jaar ervoor ook al aan de hand. En een jaar daarvoor ook al. Dit is de oorzaak:
A propos Seiko shitters.
Neuh. Zeg nou zelf, hier miste iets:
En dan heb ik het niet over AR coating.
Wat een afgrijselijk ventje. Dat malle accent ook, wonderlijke mix van Nederlands steenkolenaccent met Iers. Maar kennelijk genieten 523.000 mensen van zijn gekrijs?
Ik vind het wel amuserend, je moet hem niet zo serieus nemen dat is de key
Wanneer krijgen we een NA topic te zien?
Nou daar ontbreken er nog wel een boel