Heren, ikzelf wacht nog even op de goede afloop alvorens hier te gaan koekhappen, maar jullie mogen je gang gaan
Heren, ontopic aub. Anders ben ik genoodz…
Onee, ik ben helemaal geen mod…
Even een update.
28 juli Damasko DA34 met zooi banden besteld
23 aug defekt exemplaar ontvangen, en geretourneerd
(tussendoor veel op en neer mailen)
12 sep Bericht van Damasko van de strekking: "inderdaad, hij doet het niet, en nee het is niet uw fout. Letterlijk: “M.b.t. het defect aan het uurwerk zeggen ze dat dit een bekend probleem van ETA uurwerken is en dat het zeer eenvoudig oplosbaar is.” Hierom wil Damasko geen nieuwe aanbieden, maar ze willen het probleem verhelpen en het horloge opnieuw aanbieden. Ik verlang een nieuwe, per direct. Bensontrade neemt de herstelde af en besteld een nieuwe voor ondergetekende. Leverdtijd: 28 sep à 6 okt.
5 okt aanpassing levertijd: uit produktie eind volgende week (dus zonder vertragingen vrijdag 14, dan verzenden naar BT, inspectie en doorsturen).
Ik mag blij zijn als ik hem 21 oktober heb.
Ik heb de afgegeven levertijd geaccepteerd, en de overschrijding is nu 2 weken. Normaal is dat niet heel veel maar de doorlooptijd van het totale traject benadert nu wel mijn acceptatiegrens.
Damasko - Das war so…
Heb vele jaren terug - merk was toen nog jong - een zeer matige ervaring met Nomos gehad. En recent - afgelopen paar jaar - met meer horloge-gerelateerde Duitsers in de clinch gelegen. Maar OK, let’s not mention the war, and be patient indeed…
Maar ik baal met je mee. Heb dit soort dingen te vaak meegemaakt (ook op andere gebieden). Sterkte!
Volkswagen, Deutsche bank, Damasko.
Duitse degelijkheid, das war einmal.
Pfff zuur zeg!
Wat een gedoe zeg. Dit is precies een van de redenen waarom mensen huiverig zijn om op internet te bestellen. Hoewel je qua rechten goed beschermd bent, zie je in dit geval dus dat het wel maanden kan duren. Ik hoop dat wanneer je klok er straks is, je deze nog wel af kunt lezen zonder gefrustreerde gevoelens te krijgen. Wat een geklooi.
Well FMD!
Denk je nu werkelijk dat het anders zou zijn geweest als je hem bij een fysieke AD had besteld? Neen, dus. Kan uit ervaring met Damasko vertellen dat klantonvriendelijkheid 100% bij hen zit, niet bij de dealer
Niet altijd natuurlijk. Maar je loopt niet de winkel uit zonder werkend horloge. Hij kreeg wel een kapotte toegestuurd.
Ben wel eens de winkel uitgelopen met een werkend horloge. Toen ik thuis kwam en nog eens heel goed bij daglicht keek, bleek er een uiterst hinderlijk stofje onder het glas te zitten…
Ben wel eens de winkel uitgelopen met een werkend horloge. Toen ik thuis kwam zag ik dat een wijzer beschadigd was…
Ben wel eens de winkel uitgelopen met een werkend horloge, Toen ik thuis kwam bleek de chrono te hangen…
Ben wel eens de winkel uitgelopen met een werkend horloge. Later bleek dat als het horloge uiteindelijk stopte, de secondewijzer steeds exact op de minutenwijzer stond. Liepen dus aan…
Soortgelijke issues gehad met web-aankopen. Heeft dat uitgemaakt voor de manier ze opgelost zijn? Nee, ècht niet . Moesten allemaal terug naar de fabrikant.
Ook belabberde service dan. Je mag een nieuwe verwachten in zo’n geval.
De keuze voor het oplossen, repareren of vervangen, is aan de leverancier. Je hebt niets te verwachten & of te willen. Zie de wetgeving daaromtrent.
Bij een online aanschaf heeft de consument met de wet kopen op afstand eenvoudig de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Vervolgens is er niets wat je tegenhoud om een nieuw exemplaar bij een van de tientallen concessionairs wereldwijd te kopen.
Dat is héél l*llig! Ik had zoiets járen geleden met een horloge uit de VS. “Allure Jewelers” op eBay vroeg mij (op eigen kosten) het horloge terug te sturen, nadat ik aan de deur ook al BTW en “behandelkosten” aan de vriendelijke PostNL man moest betalen. Wat was de reden dat ik een “dooie” kreeg? Omdat zij gewoon ordinaire dozenschuivers zijn die een horloge niet even uit de doos kijken of alles OK is, want “hun klanten houden niet van open dozen”. Na vele weken wachten kwam de postbode aan de deur…met een rekening voor BTW en behandelkosten. Ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek, hadden ze in miniem kleine lettertjes erop gezet, dat het een vervangingshorloge was en dát hadden de haastige heren bij PostNL uiteraard over het hoofd gezien. Om het principe begon toen het verhaal van het klacht indienen van dubbele douaneposten terug te krijgen. Uiteraard willen ze bij PostNL alles uitgeprint hebben, je kunt niks per e-mail opsturen en dus in dikke enveloppen met veel postzegels erop (hoe dan ook, ze verdienen eraan!) en na 5(!!) maanden eindelijk werd mijn klacht gehonoreerd, exclusief de kosten die ik heb gemaakt voor het indien van de klacht… Al met al werd het betaalbare horloge minstens de helft duurder…
Dikke Joop zou eens beter moeten leren lezen! Ik had geen moeite met de normale kosten, wel met de kosten waarmee een slechte leverancier een klant opzadelt door te fungeren als dozenschuiver en vervolgens de klant op te laten draaien voor kosten van retour.
En algemene-/leveringsvoorwaarden lezen is twee…
Welkom DikkeJoop & voor de rest: Troll Alert