Groetjes uit Helmond

Hoi, na een aantal maandjes meelezen zal ik me ook eens voorstellen.

Ik ben Arigo, 39 jaar en woonachtig in Helmond met vrouw en kinderen. Ik ontdekte jullie forum al tijd geleden (voor de make-over), maar verdiepte me nooit echt in horloges. Vroeger zocht ik wat uit in de winkel en daar deed ik dan 10 jaar mee. Een Seiko’tje van de kijkshop dat na twee dagen niet dragen altijd stopte, twee Tissots uit een Duits warenhuis waarvan de batterijen altijd op het verkeerde moment leeg waren, en een simpele Timex Ironman waarvan de Indiglo na een batterijwissel niet meer werkt. En een TomTom Runner tijdens het hardlopen.

Dit jaar mocht ik voor mijn verjaardag een klokje uitzoeken en ging ik me er toch wat in verdiepen… En raakte ook ik besmet met de wereld van de uurwerkjes. Mijn Seiko’tje bleek uiteraard een standaard 5-je, de Tissot kwartsklokjes. Het simpele 5-je heeft nieuwe waardering van me gekregen… Alleen ben ik 'm met onze verhuizing uit het oog verloren.

Na heel veel lezen op het forum bestelde ik bij Monsterwatches een nieuw 5’je, de SNK621. Heel blij mee, maar ik ga 'm toch terugsturen. Om over te laten zetten in een andere kast zodat er andere bandjes aan kunnen. En meteen een saffier in laten zetten, de eerste kras heb ik al gemaakt op het Hardlex.

En met dit vijfje kun je niet zwemmen, dus moest er nog een klokje bij. Of ik lees gewoon teveel op dit forum en was te nieuwsgierig geworden naar zo’n supergoedkope duiker. Even getwijfeld tussen een Casio MDV106 en Vostok Amphibia… Die laatste is het geworden (via Meranom).

Ik probeer niet te actief te worden hier, want dat is niet goed voor mijn portemonnee. Maar af en toe kriebelt het wel om wat bij te dragen (horloges en whisky, horloges en motoren). Verder lees ik graag mee, bij sommige topics kom ik niet meer bij van het lachen… Leuke gemeenschap hier!

Er mag nog een klokje bijkomen binnenkort en ben flink in dubio (of multio? zoveel keus!).
Twijfel tussen een dresser (Tisell Antique, Citizen NH8350-08B of Seiko SRP701, die laatste is misschien te groot voor mijn pols), of een sportiever horloge (Seiko SNZG13 of SRP713 (te groot?), of Tisell 40mm Pilot). Wellicht maak ik nog een apart topic aan voor die keuzestress.

Dank allemaal voor de overvloed aan informatie die ik al op het forum heb gevonden!
Groetjes,
Arigo

20 likes

Welkom!

1 like

Welkom, welkom! :+1:

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom op dit gezaghebbende forum. En voor straks Bona notte.

18 likes

Doe de groeten aan Berry van Aerle

4 likes

Welkom!

1 like

Welkom!! En groet uit ‘Zummere’

4 likes

Welkom bij ut clubke. Groeten uit 't Hout.

3 likes

Welkom

1 like

Jammer, maar helaas, nu is het al te laat… :grin:
Groeten vanuit de Vossenbeemd (af en toe dan toch)

2 likes

welkom

1 like

Welkom hier! En voor je portemonnee is het inderdaad al te laat…

1 like

Welkom maat

1 like

Van hetzelfde!!!

@zulu watttt? Gij hier om het huukske? :wink:

Ownee… ik heb geen dialect!

Welkom afdeling Hellimond!

Orologio Spagetti Bolognese!

9 likes

Ik kan er niks aan doen :smile: klein forum, nog kleinere wereld :blush:

3 likes

Welkom! En ja, het is een leuk en grappig forum. Ben er ook pas sinds kort bij :slight_smile:

1 like

Welkom, en de groeten uit Stiphout.

4 likes

Hahaha wa veul kattenmeppers hier! Welkom van un verraajer die in Lampegat is gaan wonen :sweat_smile:

5 likes

Welkom Arigo,
Mooie Rus. Zo wordt het nooit duur!
Groeten uit Meppel.

1 like