Dank!
Jij begon he. Dat handwinders al ouderwets waren in de jaren ‘60. Dus voor de helderheid:
Ik maak geen punt. Ik noem dat:
#sarcasme
kon je in mijn post niet lezen hè?
Dank!
Jij begon he. Dat handwinders al ouderwets waren in de jaren ‘60. Dus voor de helderheid:
Ik maak geen punt. Ik noem dat:
#sarcasme
kon je in mijn post niet lezen hè?
Niet mijn smaak maar ziet er goed afgewerkt uit dus best een leuke Gronefeld instapper.
Zijn de wijzers nu echt geblauwd?
Wellicht ja. Ff kijken hoe die in het echt is etc
Heel mooi. Mooie maat en de wijzerplaat bevalt me. Betaalbaar is in dit verband natuurlijk relatief
Misschien leuk voor iemand die binding heeft met Oldenzaal? Het moedermerk Grönefeld doet mij ook niks
Nog steeds duur voor dit horloge. Mag dan wel de naam hebben maar optisch heeft het niet veel extra tov een van de vele microbrands zoals bv baltic die ook met deze textured dials werken.
Het binnnwerk zal ongetwijfeld wel van hogere kwaliteit zijn maar ik vind het maar niets.
Ik denk dat de keuze op handwinder gevallen is omdat de automaten van Sellita zeker niet allemaal probleemloos de garantie periode halen of al na enkele jaren kuren krijgen, met alle respect maar Sellita is geen Eta
Woah heel cool. Gaaf die quote op de achterkant. Wel… veel te groot voor zo’n chique horloge. Maar goed, dat is persoonlijk
….Oldenzaal….
Vind ik persoonlijk geen probleem. Ik ken dat gehucht van haar noch pluimen. Leuker dan Amsterdam, ofzo.
Die “manueel” daarentegen. Jezus.
Design zelf vind ik nog wel tof verder. Niet meteen mijn keus als ik 2.5k te verbranden had aan een horloge maar het heeft wel iets.
Hartstikke mooi ding.
Natuurlijk is betaalbaar hier relatief
Zowel het concept van de goedkopere lijn als het horloge inderdaad.
De kopers van een Grönefeld moeten nu nog langer wachten op hun horloge? Deze 388 horloges zijn ook niet in één dag gemaakt, neem ik aan.
Verder… leuk, maar te klein en niet bijzonder genoeg voor het geld.
Prima ontwerp, maar voor mij net wat te ruw op een of andere manier. Het hoogteverschil tussen ring en wijzerplaat, de print, de structuur van de wijzerplaat, hoe diep de wijzerplaat ligt, alles is net te lomp.
Nee, dit horloge wordt niet bij Gronefeld zelf gemaakt. Het is wel een merk van de broers, maar staat los van het exclusieve merk.
Ook dát nog…
Heel mooi, redelijk nette prijs ook
Ik vind hem niet bijzonder. En voor ruim 2,5k koop ik liever wat anders.
Verbaast me niets. Heel duidelijk dezelfde Chinese? leverancier van kast/plaat als de meerdere malen eerder genoemde Oostpoort, waar ik ook meteen aan moest denken. En ik zelf een tijdje gehad heb trouwens. Die HFLE was 400 euro.
Voor zo’n prijs verwacht ik toch wel een beter/complexer handopwind uurwerk dan wat hier in zit.
Mijn advies voor deze : bodem goed vastschroeven.