Grönefeld gaat voor betaalbaar met Grøne

Volgens mij maken ze niks. Het zit dichter bij dropshipping dan bij een horlogemanufactuur

2 likes

Net als bij elk ander horlogemerk mag je er vanuit gaan dat het maken van het horloge 10-20% kost van de verkoopprijs. Dus horloge van 2000 euro komt voor 200-400 euro de fabriek uitrollen.

1 like

Oké, maar waar zie jij decoratie op deze dan? Alleen de naam is erin gezet toch? Maar het kan zijn. En waarschijnlijk chargeer ik wat als ik zeg onder de €100. Misschien is het €200. Per stuk als privé koper. Het is in ieder geval geen verantwoording van de in mijn ogen veel te hoge prijs. Vergelijk hem eens met een Studio Underdog met hetzelfde uurwerk voor $900…

Sorry, maar dit is gewoon BS. Als ze het echt zo moeilijk vonden moeten ze volgende keer gewoon een iemand inhuren die in twee uurtjes een scan van zo’n prent omzet in het juiste bestand voor de laser graveermachine. Los daarvan is de reden dat ik hierover val (de kwaliteit van de gravure) dat je met deze (goedkope) techniek een heel vlakke gravure krijgt omdat er diepte ontbreekt. Persoonlijk zou ik dit concept gewoon niet hebben doorgezet als ik het niet beter zou kunnen uitvoeren met de beschikbare middelen.

Zou goed kunnen inderdaad. In ieder geval niet geblauwd en dan hoeven blauwe wijzers niet zo van mij.

Dat draagt ook bij aan de jeuk inderdaad :woozy_face:

Graag gedaan, en wellicht ten overvloede; het is maar mijn persoonlijke mening. Laat mij je er niet van weerhouden een horloge te kopen waar je plezier van gaat hebben!

2 likes

:point_up_2:wijze woorden Chris

3 likes

Het verschil is dat Grönefeld daadwerkelijk een (goedkoper) model in de markt zet, die waarschijnlijk vrij snel uitverkocht is, en dat jij enkel commentaar levert op een Nederlandstalig horlogeforum.

Vat het niet te persoonlijk op hoor.
Vind de discussie hier wel grappig, net als laatst de discussie over de nieuwe Patek Philippe.
Een hoop commentaar op dit model en die PP, maar ik denk dat de heren Grönefeld en meneer Stern de markt toch wat beter begrijpen dan de ‘puristen’ op dit forum.

6 likes

Voor deze prijs vind ik dat persoonlijk onaanvaardbaar. Als een merk als Dekla voor een flink stuk onder de €1000 zelf hitte geblauwde wijzers kan voorzien, vind ik het altijd lastig om laklagen of coatings aan te treffen op horloges die een stuk meer kosten dan dat. Het heeft toch een significante invloed op hoe deze wijzers zich gedragen in verschillende lichtinvallen.

1 like

En Skoda

2 likes

Heb ‘t op moeten zoeken :sweat_smile:

2 likes

ad verecundiam, en daarbij lever ik desgevraagd ook buiten HF commentaar. :slightly_smiling_face: Maar het gaat om de inhoud van het commentaar natuurlijk. In dit geval ging dit specifieke commentaar wat je aanhaalt over het concept van de afbeelding van een oude stadsprent op de deksel, niet om het hele concept van het horloge of merk. Ik weet niet of dat iets verandert.

Klopt, maar ook weer niet. Als je bij het topic over die PP goed hebt opgelet heb je gelezen dat ik hem beter vind dat de Nautilus. Alleen te groot en te duur. Over de vraag of hij desondanks verkoopt en of deze Grøne verkoopt heb ik met geen woord gerept. Dat zullen die heren best goed hebben ingeschat. De respectievelijke bedrijven doen het qua verkoop best aardig volgens mij.

Eigenlijk heb ik alleen mijn menig gegeven over twee nieuwe modellen horloges (wat commentaar op enkele uitlatingen van dhr Stern daargelaten), wat volgens mij niet heel ongepast is op een discussieforum gewijd aan horloges :man_shrugging:t2: En had ik al gezegd dat het maar persoonlijke meningen zijn? :wink:

Neu hoor, moet wel leuk blijven :slightly_smiling_face: :+1:t2:

4 likes

Dit is toch hoe het grootste deel van de horloge industrie al decennia werkt? Onderdelen inkopen bij adequate producenten en leveranciers en dan proberen er een coherent geheel van te maken. Ene meneer Wilsdorf had dit concept goed in de vingers en daar is uiteindelijk best een aardig bedrijf uit gegroeid.

Als je het als horlogeontwerper goed doet is het geheel “more than the sum of it’s parts” in mijn optiek.
Dat staat natuurlijk los van of je de vraagprijs van de horloges te hoog vindt voor wat het biedt. En daarbij heb ik wel vertrouwen in de horlogemakerskunsten van de gebroeders Grönefeld. Die hebben er denk ik ook belang bij een mooi horloge en merk in de markt te zetten.

3 likes

Wat een wijsheid. Bron?

5 likes

Ik denk ook D2 hier. Het valt me nog mee dat de broertjes (die ik persoonlijk niet zo hoog heb zitten maar dat is een lang verhaal) er geen Aziaat in hebben gestopt.

2 likes

Ah, daar had ik even overheen gekeken. Mag wat kosten blijkbaar :sweat_smile:

Tnx voor de aanvulling/correctie :+1:t2:

1 like

Ziet er voor mij hitte geblauwd uit, maar uit de belichting geblazen in foto editing.

Longines overigens ook altijd met hitte geblauwde wijzers gezien hier, net als grappig genoeg Hamilton. Of, als het PVD is, is het irl wel heel goed gedaan.

1 like

Waarom hebben ze dat hier dan nagelaten? :upside_down_face:

2 likes

Ik ben dol op lange verhalen.

2 likes

Niet sjiek en een ongelofelijke egotripper reactie. Gaat meneertje naast zijn schoenen lopen?

2 likes

Ik vind het ook niet zo sjiek

1 like

Redelijk geslaagd. Ben benieuwd wat er nog meer komt van Grone :ok_hand:t3:

3 likes

Mooi blijft natuurlijk subjectief. En je hebt inmiddels wel duidelijk gemaakt dat deze bij jou niet in de smaak valt😌

1 like