Een tijd geleden had ik na de aanschaf van mijn Staudt het idee gekregen om een Staudt GTG te organiseren. Maar dan bij Staudt zelf, want dat zou wel goed passen vond ik. Na overleg met Yvo heb ik in het Staudt Only topic een aantal mensen bij elkaar gekregen die het ook een super idee vonden.
Gisteren 5 april was de dag.
We zijn geweldig ontvangen door Yvo Staudt met koffie en gebak, buiten in het zonnetje bij het prachtige pand van Staudt in het mooie Ootmarsum.
Er was een mooie groep van 6 personen bij elkaar gekomen: @Nickjackelson@PaulusB@Gipie@APMV, ExplorerJ en ondergetekende.
Yvo had een programma in elkaar gedraaid voor de hele dag (van 14:00 tot 20:00+).
Als eerste kregen we de geschiedenis van Yvo privé (als conservatorium student en beginnend horlogemaker) en Staudt Chronometrie te zien in een leuke presentatie. Ook een uitgebreide uitleg van de diverse modellen door de jaren heen, inclusief uitleg hoe handgemaakte guilloché wijzerplaten worden gemaakt door Benzinger. 1 dial guillocheren (is dat een woord?) duurt 3 dagen! Als je dat ziet snap je pas hoeveel tijd er in 1 horloge gaat zitten en snap je de prijs.
Met een Unitas uurwerk maakten we onze eerste stappen in de wereld van de horlogemakerij.
Het ging niet helemaal zonder horten en stoten. Het was voornamelijk een zoektocht om de juiste onderdelen op de juiste plek te krijgen, en naar schroefjes op de grond
Dank voor het delen @John. Het was een geweldig leuke en leerzame dag. Het verhaal van Staudt Chronometrie is prachtig een laat je waardering voor het merk alleen maar groeien. Van de ontvangst met koffie en taartjes, het praten over onze passie, het passen van prachtige horloges, de leerzame workshop tot en met het gezellige diner: alles was puik georganiseerd en supergezellig. Dank vooral ook aan @Staudt Chronometrie/Yvo.
Leuk zeg! Is toch ook wel klasse dat jullie zo onthaald worden. Wisten jullie van te voren dat je met een uurwerk aan de slag zou gaan? Dat priegelwerk zou ik echt niet tegen kunnen
Zo, dat merk pakt ff uit voor een G2G. Mooi hoor.
Voor mij voelt Staudt altijd als overpriced met de gesourcete uurwerken en wijzerplaten, maar als je dan ziet wat voor moeite alsnog erin gaat zitten…
Dat ik denk dat veel mensen dat gevoel hebben met de prijs.
Maar wij zijn alle 6 overtuigd gisteren dat t niet het geval is.
De wijzerplaten zijn ontworpen door Yvo, en worden speciaal voor Staudt gemaakt.
Yvo is de enige horlogemaker, verkoper, marketeer, gastheer en nog meer van Staudt. Maar hij kan ze niet allemaal zelf in elkaar zetten. Dat laat hij doen.
Maar alle onderdelen, behalve de uurwerken, zijn custom made.
En ja, ETA en Valjoux hebben hun dienst wel bewezen.
Leerzame, onderhoudende en toffe dag. Yvo (@Staudt ) had alles tot in de puntjes verzorgd, dank daarvoor. Initiatiefnemer @John ook bedankt, nu wil ik die Staudt guilloche chronograaf nog harder en sneller .
Het was zeker goed geregeld door @Staudt. Prachtige locatie voor de workshop, die mooi past bij de beleving van het sympathieke merk. Ik mocht veel passie en bevlogenheid proeven bij Yvo. Als bonus een kleine sneak preview van komende ontwerpen kunnen bekijken. Er staan mooie zaken aan te komen bij Staudt. Yvo bedankt!
Bovendien een leuke groep horlogisten daar kunnen ontmoeten. Was een mooie dag met een gezellige groep. Bedankt mannen!
Mooi verhaal, leuk opgezet ook. Ik moest wel gniffelen om die foto dat je iedereen van achteren ziet priegelen. Volgens mij had iedereen het wel naar zn zin daar!