NA -eindelijk mijn eigen Staudt

Vorig jaar ben ik mee geweest naar een get together bij Staudt in Ootmarsum. Ik was daar één van de weinigen zonder Staudt, maar wel meteen besmet geraakt met de begeerte naar er eentje.
GTG bij Staudt 5-4-2025 - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Fast forward naar medio maart van dit jaar: samen met een maatje van mij, hier bekend als @Jaggab, ben ik langsgegaan bij Yvo Staudt. Ik kwam eigenlijk voor de British Racing Green versie.

Maar Yvo voelde feilloos aan dat mijn hart toch bij een wit-blauwe kleurcombinatie lag.

De nieuwe collectie in deze kleurstelling lag buiten mijn budget, de Staudt Petits waren op dat moment niet beschikbaar in die kleurstelling, en zijn handwinders waren voor mijn polsje net wat te groot, dus… met zin in een nieuwe Staudt zat ik opeens een beetje vast… :pushpin:

Yvo vroeg me even te wachten, dook de workshop in en kwam terug met een alternatieve plaat, voor een swap in de kast van “mijn” British Racing Green, met een mooie blauwe band erop. Dat gaf de doorslag. Zonder horloge, want dat moest nog worden geassembleerd, naar huis. Even geduld oefenen.

Wat ik erg waardeer is hoe relaxed dat allemaal ging. Yvo vindt zijn vak zichtbaar gaaf, herkent de liefhebbers en neemt daar ook echt de tijd voor. Hij denkt actief mee en wil de klant écht tevreden stellen. Dat geeft een heel speciaal, gewoon exclusief gevoel.

Bijvangst van de dag: ook @Jaggab ging niet onbesmet naar huis. Onder de indruk geraakt van de wit-gouden versie van de Chrono, heeft hij zijn slag kunnen slaan binnen het HF waarbij hij het stuk van @kever kon overnemen.
Voorstellen en NA: Staudt Prelude Chronograph - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Gisteren hebben mijn vrouw en ik, na een maandje geduld, de Staudt opgehaald bij de gallerie in Ootmarsum. Op afspraak en met de bekende Staudt-behandeling. Geen horloge overhandigen en klaar, maar uitgebreid de tijd nemen, praten over het merk, horloges in het algemeen en techniek. Yvo is een echte liefhebber die trots is op het exclusieve wat hij maakt.

Trots toon ik mijn eigen Staudt Praeludum Chronograph. Geen schreeuwerig horloge, maar sjiek, rustig en in balans. De kastmaat zit voor mij precies goed en ondanks dat het een chrono is, blijft het geheel compact en draagbaar.

Wat voor mij echt het verschil maakt zijn de details. Ik ben erg blij met de geblauwde wijzers, die in het echt meer doen dan op foto’s en het licht mooi pakken. Ook de opgelegde blauwe indexen geven de wijzerplaat net wat extra diepte, zonder dat het druk wordt.

Dubbel ontspiegeld saffier voor- en achterkant versterken die diepte mooi. De blauw-witte combinatie is imho erg geslaagd en met de blauwe band erop klopt het geheel voor mij gewoon.

Al met al een horloge waar ik echt blij van word, dat voorlopig niet meer van de pols af gaat en in bruikleen is voor de generatie na mij. Foto’s zeggen meer dan woorden, dus die volgen hieronder.

105 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst Paulus :ok_hand:t2: veel draagplezier gewenst.

2 likes

Mooi hoor en je ziet er nog goed uit voor je leeftijd :partying_face: :smirk:

2 likes

Prachtig! Mooi die opgelegde cijfers. Heel geslaagd :ok_hand:t2:

1 like

Heel heeeel gaaf

1 like

Pffffff wat een aanwinst :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Echt heel mooi! Heb alleen maar mooie exemplaren langs zien komen.
Begint bij mij ook heel erg te kriebelen als ik ze voorbij zie komen…

1 like

Mooie horloge en van nederlandse bodem. Geniet ervan.!!!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je mooie Staudt! :hugs:

1 like

Ja dank je , wel een beetje botox boskabouter koppie :crazy_face:

1 like

Heel mooi, enjoy! :partying_face:

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

Mooi mooi, een leuk dagje uit naar Ootmarsum :smiley:

Veel plezier met deze nieuwe Staudt :ok_hand:

1 like

Van harte met deze bad-boy :sunglasses:

1 like

Gaaf, veel draag plezier

1 like

Heerlijk om te lezen en gefeliciteerd met je prachtige Staudt.

1 like

Erg fraai :ok_hand: Geweldig dat Yvo zo met je meegedacht heeft en met wat geduld je nu jouw droomhorloge mag dragen. Gefeliciteerd!

1 like

Leuk verhaal. Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Een lovende introductie van een markant horloge!!
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig horloge, en een Nederlands product daar hou ik van :heart_eyes:
Veel draagplezier

1 like