Voorstellen en NA: Staudt Prelude Chronograph

Welkom allemaal, tijd om me even voor te stellen!

Ik lees al een tijdje enthousiast mee op dit forum, en met de aanschaf van mijn nieuwste aanwinst leek dit het perfecte moment om eindelijk van de zijlijn te stappen. Horloges en techniek hebben me altijd al geboeid, al van jongs af aan. Met de komst van de smart watch ben ik over gestapt op verschillende modellen smart watch van Apple en Garmin. Ik vind het prachtig dat dit soort devices van alles kunnen meten en bijhouden van hartslag en slaap tot zuurstofverzadiging van je bloed. Toch begon het klassieke horloge de laatste jaren steeds meer aan me te trekken.

Dat gevoel werd flink aangewakkerd toen ik een paar jaar geleden ging samenwerken met @PaulusB, een bevlogen horlogeverzamelaar. Zijn enthousiasmerende verhalen over zijn collectie, gecombineerd met het meelezen hier, deden me besluiten weer een klassiek horloge aan te schaffen. Dit werd een Seiko SSC813P1 “Seitona”.

Witte dial, contrast met de zwarte bezel en donkere subdials, precies mijn smaak. Met mijn smallere pols is 39 mm ook een ideale maat. Naast de Seitona heb ik trouwens nog twee stukken van mijn opa liggen die aandacht verdienen: een Seiko 5 Automatic uit 1972 en een Citizen Automatic uit 1969, beide nog op te knappen.

En toen… Ootmarsum.
Vorige week vroeg @PaulusB mij mee naar Ivo Staudt in Ootmarsum, waar hij een afspraak had om een horloge te bekijken. Een mooie post van zijn kant volgt vast nog, dus ik laat de details aan hem. We mochten een aantal horloges passen, en dat was werkelijk een feestje. Horloges zijn in het echt altijd mooier dan op de foto, maar dit was next level. Vooral de hand geguillocheerde modellen, echt prachtig.

Mijn blik bleef hangen bij de Prelude Chronograph met witte dial en goud opgelegde indices. Prachtig object. Helaas was het budget er op dat moment niet naar om hem direct mee te nemen, en dus vertrok ik met lege handen. Maar toen het knagend gevoel tijdens de lange rit terug. Thuis aangekomen: forum opengeklapt, en daar stond hij. Exact hetzelfde model, te koop. Als dat geen teken is.

Ik heb contact gezocht met @Kever en na heel prettig contact ben nu de trotse eigenaar van een Staudt Prelude Chronograph. Wat een heerlijk horloge, het gevoel van een mechanisch uurwerk. Zeker nu de zon weer van zich laat horen en het licht over die gouden indices valt, dat is iedere ochtend genieten.

Hieronder een aantal foto’s van de Staudt:

58 likes

Van harte gefeliciteerd met je eerste Staudt. Een bezoek aan Ootmarsum is gevaarlijk voor de portemonnee weet ik uit ervaring. Prachtige NA, geniet ervan

4 likes

1 like

Prachtige en ingetogen Chronograaf, gefeliciteerd !!

1 like

Dit gevoel ken jij ook, he, Arjen. :slight_smile:

Welkom op dit fijne liefhebbersforum, Jaggab, en gefelicitereerd met je prachtige Staudt Chrono!
Wat staat die band 'm goed zeg!

Hier in “Staudt Only” hopen we vaak foto’s van je mooie nieuwe horloge te mogen zien., Fijn weekend en geniet van je aanwinst.

3 likes

Van harte welkom op dit prachtige forum!

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Wow! Jij komt hier lekker binnen met een wel zeer fraaie Staudt.
Welkom.

2 likes

Prachtig horloge! En van harte welkom :slight_smile:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

giphy
Welkom en proficiat met die strakke Staudt :ok_hand: Very nice!

Welkom, dat is een prachtige binnenkomer !

1 like

Gefeliciteerd,heel mooi horloge :+1:

1 like

Welkom.

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Welkom op HF!

Welkom, super gaaf horloge. Veel draag plezier

1 like

Welkom en lekkere binnenkomer!

1 like

Welkom en prachtige aanwinst die Staudt
(Seiko mag er ook best wezen)