Staudt Only

Vorig jaar kocht ik mijn prachtige Staudt Praeludium handwinder met gelithografeerde tweekleurige Staudt-blauwe wijzerplaat met een kleine secondewijzer bij een juwelier in Hengelo.
Dit horloge lag daar al geruime tijd in de etalage, daarom kreeg ik een verhoudingsgewijze passende korting.

Vorig jaar heb ik meteen al besloten om niet te lang te wachten met een onderhoudsbeurt voor mijn Staudt handwinder.

Afgelopen woensdag zijn we gastvrij ontvangen met koffie en bonbons in de prachtige lokatie van @Staudt in Ootmarsum door Yvo zelf.

Yvo heeft ons veel moois laten zien.
De Guilloche Chronograph met de hand gedraaide uit massief Sterling zilver gemaakte wijzerplaat vind ik bijvoorbeeld erg mooi (zoals Arjen en Nick hebben). Mijn vrouw vond dat de mooiste Staudt.

Het onderhoud zal zo’n vijf weken duren, als ik hem weer heb opgehaald zal ik wel een verslagje schrijven.

19 likes

Hij is ook mooi Hans :wink:

13 likes

Arjen heeft gelijk en je vrouw een hele goede smaak @HansT

14 likes

@HansT Benzinger Guilloche rocks!!

18 likes

Dit is de enige Staudt die ik heb :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb ook nog een standaardje die in de vitrine stond. Die mag een liefhebber gratis hebben… misschien leuk om naast je horloge te zetten.

7 likes

Hij gaat naar Nick @Nickjackelson :grinning: stuur je je adres ?

6 likes

Stil hier :thinking:

11 likes

Vandaag de NA bij Yvo Staudt opgehaald.
Superfijne ervaring. Een appart topic is in de maak.

20 likes

Prachtig, die geblauwde wijzers icm die opgelegde blauwe uurmarkeringen. Gefeliciteerd!

2 likes

Prachtige NA Paul. Heerlijke keuze. Een jaar na dato is hij er eindelijk :wink:. Gefeliciteerd

2 likes

Dankjewel Nick, @APMV Arjen. Ik ben er superblij mee. Afgelopen jaar ben ik met de get-together, bij Staudt, besmet geraakt met ‘Staudt-begeerte’, vandaag de honger gestild.

De wijzerplaat is er door Yvo speciaal ingezet. Hoe dat zit zal ik nog in een aparte topic uit de doeken doen.:smile:

3 likes

Het wachten werd dubbel en dik beloond, Paul. Bijzonder blij voor je. Geniet van deze prachtige aanwinst.

3 likes

Gefeliciteerd met deze beauty. Het eindresultaat mag er zijn. Is je gegund Paul

3 likes

Gefeliciteerd

2 likes

Nogmaals gefeliciteerd Paul, prachtig horloge! Erg mooi die witte plaat met de blauwe indices!

2 likes

Prachtig

2 likes

NA -eindelijk mijn eigen Staudt - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

3 likes

Gelijk mijn Staudt omgedaan :grin:

10 likes

Is daar een goed rede voor nodig dan?

3 likes

Zo’n beauty hoort maar op 1 plaats te zijn. Om je pols.

2 likes