Vorig jaar kocht ik mijn prachtige Staudt Praeludium handwinder met gelithografeerde tweekleurige Staudt-blauwe wijzerplaat met een kleine secondewijzer bij een juwelier in Hengelo.
Dit horloge lag daar al geruime tijd in de etalage, daarom kreeg ik een verhoudingsgewijze passende korting.
Vorig jaar heb ik meteen al besloten om niet te lang te wachten met een onderhoudsbeurt voor mijn Staudt handwinder.
Afgelopen woensdag zijn we gastvrij ontvangen met koffie en bonbons in de prachtige lokatie van @Staudt in Ootmarsum door Yvo zelf.
Yvo heeft ons veel moois laten zien.
De Guilloche Chronograph met de hand gedraaide uit massief Sterling zilver gemaakte wijzerplaat vind ik bijvoorbeeld erg mooi (zoals Arjen en Nick hebben). Mijn vrouw vond dat de mooiste Staudt.
Het onderhoud zal zo’n vijf weken duren, als ik hem weer heb opgehaald zal ik wel een verslagje schrijven.
Dankjewel Nick, @APMV Arjen. Ik ben er superblij mee. Afgelopen jaar ben ik met de get-together, bij Staudt, besmet geraakt met ‘Staudt-begeerte’, vandaag de honger gestild.
De wijzerplaat is er door Yvo speciaal ingezet. Hoe dat zit zal ik nog in een aparte topic uit de doeken doen.