Hier word ik niet echt warm van… geef mij dan maar die Omega rainbow van vorige week
Op de een of ander manier maakt dit de vorm van de kast er lelijker op.
Oef, mooie plaat, mooie rainbow, maar deze combinatie doet het niet voor mij. Deze zou denk ik erg gaaf zijn met lekkere felle kleuren.
Die is gaaf
Ik vind vooral die tourbillon ‘’gaten’’ steeds minder vinden.
Ook op de rosé gouden vantablack.
Eens, de combi kast - stenen - dial - tourbi is tè
Is wel erg uitgekauwd, in het algemeen eigenlijk. Bovendien is UV-licht niet best voor de olie in de steenlagers.
Heb ooit nog gesolliciteerd bij Moser, ze hadden toen een vacature en ik was al een tijdje “vacant”. Het fatsoen om me ook maar enig tegenbericht te sturen ontbrak bij hen op dat moment. Maar ik blijf het een boeiend merk vinden.
Ik was best desperate en heb zelfs bij Hublot gesolliciteerd. How low can you go…
Hublot Geneve, right. Ze zitten in Nyon…
New release:!Endeavour centre seconds vantablack. Hour markers achter de dial.
Paarse seconds hand.
40mm.
Gaaf hoor. Prijs niet zo 🫣
Geweldig
Afzichtelijk.
Mooi ding. Wordt wel eens tijd dat Moser meer tijd gaat steken in afwerking van het uurwerk want ze gooien vrijwel overal machinaal afgewerkte dingen in. Ook hier weer.
Wat zijn de “machinaal afgewerkte dingen”? En ze worden er ook nog eens “ingegooid”.
Ik vind de uurwerken van Moser heel mooi. Ik vind het vreemd dat Moser, en sommige anderen ook wel, hier wel op worden afgerekend maar Rolex nooit.
Lees dit eens en dan wordt duidelijk waarom Moser niet een treedje hoger staat.
Maar ze zetten wel zo’n fancy ‘seal’ op hun uurwerken. Alsof het meer moet lijken dan het is.
Begrijp me niet verkeerd. Moser is een prachtig merk met geheel eigen smoel. En tot een 20k kun je niet veel handwerk verwachten en is het gewoon geweldige prijs/kwaliteit. Maar als het 30k en duurder wordt - en je wilt je meten met een Journe, een Ferrier, een Lange - dan mag er qua afwerking wel een tandje bij.
Tegenvallende afwerking hoor. Vast de reden dat er zo weinig mensen op HF zijn die er één hebben.
En nog krasgevoelig ook dat witgoud.
Zal dat machinaal afgewerkte ding aan de achterkant maar niet laten zien.
Je bedoelt (deel van) hun logo?
Ja dat zie je wel vaker dat merken hun logo gebruiken…
Die mannen maken zelfs hun eigen balance springs. Dat doen er niet veel. Ik vind Moser goed staan tussen de merken in het artikel.
Wat is er mis met produktie optimalisatie?
Tevreden van het machinaal afgewerkte uurwerkje waar dan nog hun logo op staat ook
Blijft prachtig!
Ik vind dat er in het bijgevoegde stuk allerlei merken uit de nichemarkt worden vergeleken met grotere, meer bekende merken. Daar kun je hele polemieken over voeren, maar je komt er nooit uit. Je kan ook weinig met dat stuk. Feitelijk weer 1 van de vele rankings. Ik vind het Moser uurwerk uitstekend afgewerkt maar er zijn altijd weer merken die de afwerking nog verder op de spits gaan drijven en gaan overdrijven. Dat kost dan tienduizenden euro’s meer. Maar als je dat doorslaggevend vindt moet je het altijd kopen natuurlijk.
Mijn punt is dat Moser een nichemerk is maar - toch volgens deze data - uren in het horloge stopt die vergelijkbaar zijn met grote massa producenten. Je zou verwachten dat met een productie van max 2000 (?) horloges Moser in de 2e categorie terecht komt en zo positioneren ze het merk ook - very rare. Dan is de afwerking van de meeste Moser uurwerken prima, maar zonder veel of zelfs enige handmatige afwerking. Doet verder niets af aan het merk of individuele horloges, dat schreef ik boven al.