Ohw, ik ken wel een merk waar dat wel gebeurd, onder de 10K zelfs.
OT, die Vanta black is heel tof, nu nog een kleinere kast!
Ohw, ik ken wel een merk waar dat wel gebeurd, onder de 10K zelfs.
OT, die Vanta black is heel tof, nu nog een kleinere kast!
Ik ben benieuwd - GO?
40mm toch? En korte lugs?
Ik vind Moser geweldig maar ben met je eens dat ze wel wat prijzig zijn voor dit niveau van afwerking. Overigens zijn Journe’s wat dat betreft ook niet super hoor.
Exact mijn gedachte - heb destijds achter het net gevist voor hun Endeavour Total Eclipse. Zelfde kast, in staal, maar dan 38mm. Wel met handwinduurwerk (en dus ook zonder de fancy dubbele balansveer). Ik weet niet of dit automatische uurwerk in hun 38mm kast past, maar dat zou wel ideaal zijn. Ook omdat de wijzerplaten in de concept serie zo leeg zijn, zou een tandje kleiner me beter bevallen.
Hentschel.
Ja, best een ok maatvoering maar het mag minder.
Dit.
Dit riekt naar 1 april… maar waarschijnlijk weer een gebbetje van Moser zoals eerder de Swiss Alp Watch (met een kast gemaakt van kaas). Het horloge zal echt bestaan, maar of er echt iemand bereid is om deze te kopen en dragen (voor 25k)??
Wederom geniaal!
Ze blijven goed in aandacht trekken en buzz creëren
Benieuwd of AP ook dit zal na-apen
Dibs!
Oh… dat heb ik even niet.
Ik verwacht dat het bedrag niet een probleem gaat zijn.
Het is in ieder geval wel weer bijzondere marketing (zo zie ik het, tenminste). Wellicht ietsje aan de late kant gezien de implosie van alles crypto/Web 3/NFT…
Wat heeft AP eerder nageaapt van Moser?
Onlangs heeft Bulgari natuurlijk al een QR code op een horloge gebruikt, dus dat is niet helemaal gepionierd (al is de implementatie anders):
Laat AP eerst maar eens beginnen met eigen uurwerken in hun flagship model te stoppen. Dat is al uitdaging genoeg.
Welk uurwerk zou volgens jou niet van AP zelf zijn dan?
Alles wat in de 15550 zit. Komt van Vaucher.
Dat geldt alleen voor dat model. Daar zou ik me geen zorgen over maken al ik jou was. Vaucher valt onder het Fleurier zegel wat een hele hoog afwerkingeniveau heeft. Ze zijn veel strenger dan het Geneva zegel.
@anon24919669EV maakt zich ook geen zorgen, hij zegt alleen dat genoemd uurwerk van Vaucher komt. Voor een extreem duur merk als AP hoort dat eigenlijk ook niet. Valfleurier is natuurlijk uitstekend maar niet exclusief. Zit in diverse merken. Maar ETA wordt er wél op afgerekend als het in diverse merken zit. Valfleurier veel minder.
Holy shit, wat een uurwerk.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar eerlijk is eerlijk - dat is niet hun flagship model (dat is de ‘jumbo’).
Ik ben oprecht benieuwd wat @Stifstaf vindt dat Moser van AP negeaapt zou hebben. Er schiet me niets te binnen, maar dat zegt niets natuurlijk.
Niet helemaal eens. Dit is hetzelfde als Vacheron in de gehele Overseas 4500v modellijn een Valfleurier uurwerk stopt - maar alleen niet in de ultra thin 2000v. De Royal Oak is toch het paradepaardje van AP en de 37mm al decennia de klassieke maat. Dat je die nu across the board voorziet van een ingekocht uurwerk vind ik een enorm zwaktebod. Maar AP kent zijn customer base als geen ander. Die kopen toch wel en snappen wsl niet eens waar ze naar kijken. Ok, rant over
Is maar n grapje hoor. Je ziet wel elke dag horloges die je aan n ander doen denken.
Ik vind de code 11.59 heel Moseriaans aan doen.
Die starwheel bvb, soort flying hours. Of die zwarte met lege dial en tourbillon.
Maar zoals gezegd, een ander zal t wel gelijkaardig eerder gedaan hebben.
Uurwerk: Moser heeft ook n Agenhor in de flyback chrono streamliner toch?
Dat valt niet te betwisten, maar
is wat mij betreft niet helemaal correct.
Daar moest ik ook net aan denken. Maar ik zou de Streamliner Chrono, net als de AP 15550, niet als ‘flagship’ kenmerken. Die heeft Moser misschien überhaupt (nog) niet echt? Denk dat de Endeavour in 41mm het meest voorkomende model is.