H.Moser & Cie only :-)

Die 2 kan je echt niet met elkaar vergelijken hoor. Zitten allebei op een heel ander niveau.

Ik kijk er altijd objectief naar, ben geen fan van het ene of het ander. Maar dat ValFleurier uurwerk zit in het instapmodel van Vacheron Constantin, de Fifty Six. Prachtig horloge overigens. Kost ruim 13 K. Hetzelfde ValFleurier uurwerk zit ook in een Cartier voor de helft van de prijs van de VC. En er zijn ook Cartiers met ETA. Oordeel zelf. Kwalitatief zit er geen verschil in, het ValFleurier vind ik wel mooier om te zien.

Iets dat vaker wordt beweerd.
Het VC 1326 caliber gebruikt als basis het Cartier 1904 caliber. Uurwerkjes lijken echter totaal niet op elkaar, en zijn niet één op één uit te wisselen want ze hebben zelfs verschillende maten.

1326-63

1904-ps-mc-da

En net als met de Moser, ben ik ook altijd nog zeer tevreden met m’n instappertje van VC.

2 likes

De layout van die uurwerken kan je zo over elkaar heen leggen, die is exact gelijk. De maten van het totale uurwerk hangt vooral af van de grootte van de platine van het uurwerk. Die zullen op dit niveau aangepast zijn aan de wensen van de klant.

31 likes

19 likes

Damn! Dit blijft voor mij de mooiste van het forum! :star_struck:

1 like

Mooi heren. Misschien ook maar weer eens aan de Moser. De vorige twee beklijfden niet, maar het blijft mooi eigenzinnig spul.

1 like

Ik hoorde Tim Mosso in een Watchbox review zeggen dat eerdere Mosers meer handafgewerkte anglage zouden hebben dan de latere waarbij dat meer gemechaniseerd werd afgewerkt. Weet iemand daar meer van? Of is het een broodje aap? En wanneer zou het dan geweest zijn dat ze hun productie hebben “gerationalised” zoals Tim zegt?

Ik ken alleen foto’s van Moser uurwerken met machinaal afgewerkte randen. Zoals deze (even klikken, bij laadt niet in dit forum):
https://www.watchuseek.com/attachments/img_2953-jpg.13639833/

@Capibara de jouwe is toch de Monard met de ietwat bruine wijzerplaat?

Hoe wil je anglage laten mechaniseren? Wordt het dan al tijdens het CNC proces afgeschuind?

Dat hoeft niet machinaal te zijn. Kijk maar bij Patek…

Inderdaad.

Heb jij een Hm&c? Haha vet man!
Neem je die mee dinsdag?

1 like

Deze is toch lekker.:yum::ok_hand:

Tim verkoopt in de regel geen onzin want die ziet meer horloges in een week dan de gemiddelde hf-er in een heel jaar. Maar ik moet het eerste Moser horloge met scherpe internal angles nog tegenkomen - oud of nieuw.

1 like

I stand corrected. The minute repeater waarmee dit draadje begon heeft zeer scherpe internal angles.

Very Rare merchandising :ok_hand:t5:

35 likes

Schitterend merk ,daarbij fp journe in t rijtje is niet te krijgen, tenzij je heeeel lang wacht en veel geld hebt

1 like

Briljante trui!

1 like

Kon meedoen met loterij of een horloge aanschaffen dus…:slight_smile: :rofl:

1 like