Vroeger had je Forasec.com, nu alleen nog maar bij Halios te bestellen.
Enige jammere is dat de applied indicies zijn vervangen, dus geen glim glim meer.
Ik heb inmiddels al een update gelezen over de kleuren.
- Pastel Blue with black hands and black-bordered applied markers
- Bahama Yellow with black hands and black-bordered applied markers
- No-catchy-name-yet Pink with black hands and black-bordered applied markers
- NF (no-fuss) Black with blasted grey hands and grey-bordered applied markers
Ik neig op het moment naar één van de eerste twee kleuren. Aan roze ben ik nog niet toe en zwart zie ik al genoeg op duikers. Maar het liefst had ik oranje gezien. Voor mij toch wel dé kleur voor een zomerse duiker.
Ja dat las ik dus ook… had ik niet verwacht want als je op de render (of is het een prototype) kijkt dan lijken het net applied indicies.
“I’ll be going with the same lacquered brass dials as on the SFIII, but the markers will be Globolight XP ceramic appliques. In the mockup below, the lighter central portion will be the part that is luminous.”
Ik ben ook wel benieuwd naar de “sapphire dial variants”. Ook al kan ik me er nog niet echt een voorstelling van maken hoe dat eruit ziet.
- “The aforementioned sapphire variants in a small quantity, in colours that are none of the above.”
“SFIV will be spread across SS and Ti cases, with a choice of sapphire 12-hour, sapphire diver and fixed bezel options.”
Titanium lijkt me wel gaaf hoor! Dat vind ik nog lastig kiezen.
- Ja
- Misschien
- Nee
0 stemmers
- SS with sapphire diver bezel
- SS with 12-hour bezel
- SS with fixed bezel
- Ti with sapphire diver bezel
- Ti with 12 hour bezel
- Ti with fixed bezel
0 stemmers
Haha, ja die oranje knalt hoor, echt een mooi felle kleur. Ik kan ook niet wachten hem in de zomer te laten shinen.
Voor iedereen die één van de populaire kleuren met stalen bezel wil is het pech hebben. Die stalen bezels komen ook niet meer terug. Hoe zo’n sapphire 12h bezel eruit gaat zien is nu waar ik het meest nieuwsgierig naar ben. Wordt het zwart of in dezelfde kleur als de wijzerplaat? Als het niet mooi is ga ik liever voor de fixed bezel.
Ook ben ik wel benieuwd naar de titanium kasten. Wat is nu het grote voordeel t.o.v. SS? Dat is toch vooral gewicht? Iets meer krasbestendigheid? En dat het meer een ‘tool’ look geeft dan staal, begreep ik.
- The rotating bezel will be unidirectional. Imperfect execution for the 12-hour bezel but a bi-directional would’ve either: a) added 1.5mm in thickness to the mid-case; or b) required that we throw out all the work put into the SF over three iterations and start over the case engineering from scratch.
The sapphire bezels will be black for all the rotating bezel variants.
Erg benieuwd naar! Volgens mij is het vooral een stuk lichter. Wat natuurlijk altijd welkom is bij een horloge op bijv. nato of rubber. En volgens mij is de uitstraling een stuk meer toolish, wat misschien wel past bij het horloge omdat het ook geen applied indicies meer heeft.
Ik heb een Halios Seaforth 1e gen.
Die bevalt perfect.
Ik hoef het dus daarom niet te volgen.
Een ti. kast is trouwens wel een hele mooie nieuwe keuze!
Jammer, dit maakte ze juist zo mooi… Nu wordt het vrij ‘plat’, erg jammer! En ook maar één kleur voorbeeld vind ik vreemd…
Wel hele dikke lume zo te zien. En de zwart saffieren bezel vind ik ook wel tof uitgevoerd.
Leuk Halios, en ja, ik zit er ook wel aan te denken om er 1 te kopen zodra ze beschikbaar zijn. Zou mijn 3e worden
Heb deze eerste generatie gehad.
En daarna nog deze tweede generatie gehad.
Eigenlijk best wel spijt van gehad dat ik die gele weg heb gedaan. Was echt zo’n tof uniek horloge.
Ook de gmt met grijze wijzerplaat vind ik erg tof.
En de Roldorf serie ziet er ook goed uit. Volgens mij circuleert er 1 uit deze serie hier op het forum.
Op deze foto vind ik de kast wel heel mooi.
Huidige info:
PRICING: TBA (please note all prices are in USD) $665.00 ?
SHIPPING: Canada: Free / USA: $25 / Everywhere else: $50
Series IV production now underway with a projected release date of late Q1 2022. Pastel Blue and Bahama Yellow are confirmed but two more dial colours will be announced as soon as we wrap up our prototyping and testing.
This page will be updated with the latest news, but please sign up below to be notified when ordering opens up. The production schedule may change so please note that ordering will not open up until January at the earliest.
FINISH: Brushed with polished lug chamfer
DIAMETER : 41mm (rotating bezel version); 40mm (fixed bezel version)
WATER RESISTANCE: 20 ATM
LUG-TO-LUG: 46.5mm
LUG WIDTH: 20mm
THICKNESS: 12.4mm (including crystal)
ROTATING BEZEL: 120 stops, unidirectional
CALIBRE: SW200-1 self-winding movement, no-date only
POWER RESERVE: 40 hours
CRYSTAL: Sapphire, double-domed with anti-reflective coating
LUMINOUS MATERIAL: Superluminova C3 X1 / Blue Line (glows blue)
BEZEL VARIANTS: sapphire elapsed time, sapphire 12-hr or fixed (non-rotating)
WEIGHT: 80g with strap attached
OTHER: Screwdown crown and caseback
INCLUDED STRAPS: TBA
Meer info over het uiteindelijk design en technische specificaties hier:
en hier
In algemene zin wat zijn de voor- en nadelen van een titanium kast ?
Voordeel, hij is lichter, sterker, corrosiebestendig en antiallergeen.
Nadeel ? De prijs normaal gesproken, maar in dit geval niet.
Verder nog toevoegingen ?
Degene die ze moet maken heeft een lastigere klus dan met RVS (afhankelijk van de gradatie Ti.).
Het is lichter en sommigen vinden het daardoor goedkoper aanvoelen.
In dit artikel staat wat meer over het gebruik van Ti ten opzichte van SS voor horloges. Met voor- en nadelen.
De Seaforth IV wordt trouwens van Grade2 Ti, dat is al bevestigd. Wat op zich natuurlijk prima is! Voor mij zou het enige voordeel van Grade5 zijn dat het mooier te bewerken is, een mooiere finish en minder dof/mat.
Titanium is also much softer than steel, making it easier to scratch.
Dan maar wat zwaarder…………
Grade 5 is ook veel sterker dan grade 2.
Grade 2 is puur ti., grade 5 bevat gewoonlijk ook vanadium en aluminium.
Voor technische details verwijs ik je naar Jan
@Arie_Kabaalstra
Goede legeringen - en zeker na duratect oid behandeling - zijn aanmerkelijk krasbestendiger dan staal.
Ik heb een Seiko met 7L22 uurwerk en dat ding - en de band - zijn van pisbakkenstaal, dat al krast als je ernaar kijkt. Ik heb een door @Arie_Kabaalstra gemaakt grade 5 titanium horloge dat nog steeds krasvrij is.
Titanium Grade 5, Ook wel aangeduid als TiAl6V4, bestaat dus uit 90% Titanium, 6% Aluminium en 4% Vanadium.
Harder dan Grade 2, daardoor moelijker maar wel prettiger te bewerken, minder braamvorming, en dat scheelt weer met nabewerken.