Halios Only

Mag ik je dan deze onder de aandacht brengen (als je 'm nog niet al kende)?

Oranje :white_check_mark:
Titanium :white_check_mark:
Extra krasbestendig gemaakt :white_check_mark:
Symmetrisch datum-venster optioneel (zoals Halios eerst had) :white_check_mark:

2 likes

Zeker tof! Wel een beetje vergelijkbaar. Nu moet ik zeggen dat ik het merk niet ken. Dat houdt me dan nog wel een beetje tegen. :grimacing: De hele sfeer rond Halios trekt me ook wel. :v:

2 likes

Snap ik hoor.
Ik heb zelf een Seaforth Gen 1 en die zie ik niet snel de collectie verlaten en wilde eigenlijk nog één mét datum in Bahama Yellow, maar die zijn zo achterlijk duur cq. zeldzaam tegenwoordig, dat me het dat niet waard is voor een horloge wat af en toe gedragen wordt in de zomer.

Die RZE (voorheen Reise) heeft erg leuke specs, waarvan ik alleen graag een upgrade (4Hz) zou willen zien in het uurwerk gezien de prijs. Dit uit ervaring met een Traska Freediver.
Mocht dat horloge eerder 350-400 euro zijn, lijkt me dat meer in lijn met een NH35/38, maar goed, dat is gevoelsmatig, omdat ik een paar andere micro-brand horloges heb die wél voor die prijs (499,-) of zelfs minder een Miyota of ETA bieden.

1 like

Hoe zit het nu eigenlijk met die nieuwe Seaforth. Is de inschrijving al geweest of plempen ze die nog ineens op de markt en moet je dan snel zijn?

Zou zeggen check hun website, spreekt redelijk voor zich daar.

Dat sowieso. :v:

1 like

afbeelding

8 likes

De kleuren zijn bekend van de nieuwe Seaforth.

Series IV production now underway with a projected release date of late Q2 2022. Pastel Blue, Bahama Yellow, no-fuss black and a pink will be our colour options for this series.

This page will be updated with the latest news, but please sign up below to be notified when ordering opens up.

Thank you!

3 likes

Intussen heb ik een aardige verzameling aan Halios’
Met een slate grey Universa als laatste toevoeging.
Mijn favorieten zijn toch wel de Fairwind slate grey en Universa selenic silver.

afbeelding afbeelding afbeelding

afbeelding

13 likes

Lekker hoor! Blijven ook erg leuke horloges :ok_hand:t2:

6 likes

Echt zo onwijs jammer dat de indexen niet meer opgelegd zijn, dit was juist één van de mooiste details aan de Halios versies hiervoor!

7 likes

Helemaal mee eens. Dus al er nog iemand is die van zijn Halios Seaforth fixed bezel met donkerblauwe dial af wil dan hoor ik het graag. :nerd_face: :blush: :star_struck:

1 like

Exact dit. Daarom maar de kleurige Sinn gekocht :+1:t3:

1 like

Nu zouden de ‘printed’ markers wel enigszins body moeten hebben. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt, want ik zie nu al verschil tussen de render en dit prototype.

Dials! Part III. Quite bored of applied markers, so I’m going for printed lume this time around. Part of the testing is getting some depth out of the print and avoiding a flat, dull look

1 like

Ik vind het een stevige stap terug.
Dat roze is ook nix.

Ook jammer dat er niet even van de mogelijkheid gebruik is gemaakt om de kast wat strakker te maken met wat hoekige facetjes ofzo.

1 like

Hier nog even een ‘voorbeeldje’ van een eerdere serie van de Seaforth. Want deze kleur komt wel weer terug, Bahamas yellow. Voor mij een winnaar!

4 likes

Dát is echt een coole versie ja.

2 likes

Een winnaar met opgelegde indexen inderdaad :stuck_out_tongue_winking_eye:. Zonder, zou het mij te plat en saai worden… Hij had ook andere vormen indexen kunnen toepassen als hij zijn oude vorm saai vond of mixen met ceramiek zoals Tudor in zijn BB-pro(al vind ik dat nog steeds minder mooi, het is beter dan wat er nu volgt)

2 likes

Ik vind de kwaliteit van de dial van die roze ook maar zo-zo. Als je de letter ‘s’ van Halios vergelijkt met de gele lijkt het bijna een fake te zijn. :thinking:

1 like