Hallo, ik ben Sander en sinds 2 jaar Citizen-liefhebber

Ik heb zelf de CB5947-80E en vind de wekker vrij hard, slaap je denk ik niet zo maar doorheen denk ik :wink:

1 like

oké. Goed om te horen. Een ander hier die zei dat het bij diepe slaap niet toereikend was. De Tsuki-Yomi’s hebben maanfase en hemisphere-functie. Zit er ook verschil in het aantal tijdzones die beiden horloges radiogestuurd kunnen aangeven?

2 likes

flink beschadigd.

Is er geen mogelijkheid om zon Tsuki-Yomi voor 50% vd nieuwprijs bij iemand te kopen. Dus 2e hands. Op Marktplaats is er bijzonder weinig aanbod. Lijkt erop dat óf veel mensen weinig horloges kopen óf de horloges die ze hebben niet vd hand willen doen.

Brabant :crazy_face:

1 like

2 likes

Bij siebel nu korting op de citizen tsuki-yomi.

1 like

Bedankt robert! ik ben er toevallig vanmorgen geweest omdat ik mijn huidige Citizen heb afgegeven om na te laten kijken op die roestachtge plekken op de band. Gaat maar liefst 4-8 weken duren :neutral_face: tot ik het horloge terug heb.

Heb de Tsuki-Yomi (rosé) en T8234-85E* meteen even gepast. Vraag ik vervolgens of deze radio controlled horloges volledig automatisch de tijd aanpassen (winter-zomertijd) zegt die verkoopster: weet ik niet, morgen weet ik het (koopzondag Eindhoven). Pff.

Omdat de Tsuki-Yomi dezelfde band heeft als de citizen die ik nu heb (Citizen BM7430-89L) durf ik het niet aan om die te kopen zonder dat ik het resultaat vd reparatie weet.

Bedankt voor je attentheid en reactie desalniettemin!
Het blijft een hoop geld, ik wil de teruggave even afwachten en kijken wat ze daarover zeggen, pas dan koop ik een nieuwe. Hij ligt nu een kleine 2 weken bij Citizen om nagekeken te worden.
*: ik vond deze eigenlijk mooier zitten dan de Tsuki-Yomi.

Als ik een radio controlled koop van Citizen, wil ik in ieder geval dat het horloge volledig zelf die wijzers op de juiste tijd zet bij tijdswisseling zomer-winter, zonder dat ik aan de knoppen moet zitten.

Hier een foto van mijn horloge, als je goed kijkt, kun je de verkleuringen wat zien. Kreeg de foto niet duidelijker.

Een radiocontrolled zet de tijd met zomer en winter verzet automatisch goed, mijn satellite wave die ook GPS gebruikt doet dat dan weer niet.
Bij mijn weten signaal radiocontrolled word aangepast op zomer winter gebeuren, GPS satalieten doen dat niet.

2 likes

Zomeruren, winteruren, schrikkeljaren, radiocontrolled doet het allemaal!

Kijk goed of je de verkleuring op de band ziet. Hier is het beter zichtbaar. Dit is een dikke min. Afwachten wat Citizen hierop gaat zeggen.

Het horloge vrijwel volledig nooit in of onder water.

Ligt het aan mij, maar ik zie niets :grimacing:?

6 likes

1 like

Ja zie het nu, een duidelijk verkleurd plekje. Zit daar ook niet een heel smal verticaal krasje /scheurtje? Vanaf de wijzerplaat naar onderen, rechts van, en parallel aan de brede groef?

Ok.

Niet op gelet. Het horloge heb ik ruim 2 weken geleden via Siebel waar ik hem heb gekocht, afgegeven ter controle/reparatie door Citizen. Nog niks gehoord.

Die vlekjes had ie op meerdere plekken over een gedeelte van de band beginnen op het uurwerk zelf zoals op deze foto zicbtbaar. Alleen bij een bepaald daglicht te zien. Niet zichtbaar bij kunstlicht.

Lijkt net of er lichte corrosie begint bij dat krasje.
Vandaar de verkleuring?
Ik zou ze nog vragen daar speciaal ook naar te kijken.