Al die complicaties zijn natuurlijk wel leuk en chique, maar zo’n horloge mist wel een beetje fun factor. Als geld geen rol speelde zou ik denk ik lekker een Snoopy Speedmaster erbij kopen bij een grijze dealer. Met zo’n chique ding ernaast heb je dan toch een 2-piece om van te dromen. Voor mij zou de set dus zijn:
Wij gewone jongens mogen ook dromen toch?
Ok. Hier gaan we.
Da zou ik me vooral richten op Vintage toolwatches zoals daar zijn:
Breguet type xx
De volledige dirty dozen moét dan in de kist liggen:
enkele leuke omega’s
Omega CK2129
Omega chronostop

Omega speedmaster TinTin
Enkele leuke longines
Big eye
Monopusher:
Ik zou zeker ook naar vintage heuer kijken:
Autavia GMT
Bundeswehr uhr
Skipper
Ok Ok Rolex hoort er gewoon bij:
Die witte explorer dan
Milsubje
Steve Mcqueen explorer 2
Verder enkele icoontjes die niet altijd zoveel moeten kosten
Glycine airman
Squale Marina Militare
Doxa sub 300T
Seiko Willard
Seiko red alpinist
Mijn favoriete merk zou ook bij ongekende mogelijkheden gewoon aan bod blijven komen:
Een 102:
een 103A:
een 157:
een EZM1:
En nog een shitload aan andere obscure referenties van het merk.
verder nog een funky Zenith:
JLC reverso moet er ook gewoon in, maar dan de sportieveling. De gran sport in zwart:
En om af te sluiten het deftigste dat bij mij in gedachten komt: een PP calatrava sector dial.
(zou Patek zo vriendelijk willen zijn om een no date versie voor me in elkaar te timmeren denk je?)
Kortom: ik zou vooral veel kopen
Tevens keuze van kleine maar stoere mannen. Ook al sinds de pre-hypstorie een favoriet van mij (al ben ik zelf niet stoer).
Haha, jij moet even met Mark van @Tempusuurwerktechniek kletsen. Hij heeft een 3800 in platina die hij geweldig vindt. Ik iets minder
Die witte Explorer en die tritium EZM1 vind ik wel super!
Ik help je duimen. Zou je voor mij dan om een tritium Aquanaut zonder datum willen vragen?
(Eigen photoshop).
Met een groepsaankoop lukt het vast.
kan ook een droom zijn? welke zou je kiezen dan? (mocht zelf ontwerpen even niet lukken)
haha
Waarom idd die datum en op die plek. Zonder zo veel mooier.
Heerlijke horlogesmaak heb jij.
Insgelijks. Jouw collectie bewijst het.
Wat een prachtig horloges zitten er tussen. Ook wanstaltige, maar weer interessant door de ambacht of achterliggende techniek
Van jouw lijst krijg ik al keuzestres, en ik kan de meeste niet eens veroorloven… Maar die wijzerset van de Sartory Billard en dan de rest van het horloge nog
pfff schitterend.
Maar uit jouw lijst zou ik als dagelijks draagbaar horloge toch gaan voor deze, de grijze van de twee graag;
Of deze, maar dan met een andere wijzerplaat kleur
Dank voor deze hele fijne bijdrage. U zeit gegroet
Tjah… die patek ellipse… meer heb je toch eigenlijk niet nodig! Prachtig ding. Als ik die zou kunnen bemachtigen heb ik het, voor mijzelf althans wel uitgespeeld. Ok… nog een blancpain fifty fathoms erbij dan voor de heb🤤
Wat een pareltjes.
Het moge duidelijk zijn dat je toe bent, naast alle mooie day dates en date justs, aan haute horlogerie.
Doen! Er zitten een aantal bij die echt wel hun waarde behouden.
Deze niet in elk geval:
.Zeker!
Nee. Zoiets past ook alleen in een grote collectie, ik zie mezelf daar niet dagelijks mee rondlopen in ieder geval.
Leuk!
Hun site heeft nog wel wat aandacht nodig
Die is wel echt grensverleggend. Grensverleggend lelijk