HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

Er zijn geweldige modificaties bij de voorbeelden!
Het doet me wel denken aan 20 jaar geleden wanneer “iedereen” zijn auto aan het “tunen” was. Op die moment zaten er ook prachtige dingen tussen en veel technische hoogstandjes. Een paar jaar later waren die allemaal gedateerd en raakte je ze niet meer aan de straatstenen kwijt.
Je ziet ze tegenwoordig ook niet meer rijden.

Geef mij maar het origineel of een modificatie die iets praktisch kan toevoegen aan het horloge.

Hear hear …
Of beter: een “order ORDER !” uit de off-topic hoek.

Edit: en wat voor een ! Lees- en foto horloge p*rn !
Ik klats er de HandaVinci Reverse Brakke Shark SKX voor om vanavond !

4 likes

:joy:

Niks mis met de off-topic hoek mits niet elk onzinnig topic daar naartoe wordt gebonjourd. :wink:

Hebben we niet een <NULL> topic oftewel een zwart gat waar dit soort topics in kunnen verdwijnen?

On topic: Ik vind die Bakelieten SKX maar een misbaksel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

In mijn hoofd is het toch een soort van zelf nog even wat dingen gaan aanpassen aan een uniek schilderij, laten we zeggen de nachtwacht. Ook al vind je het misschien mooier, je doet het gewoon niet :grin:

Ik weet dat het een kromme vergelijking is, alleen al vanwege het feit dat er van zo’n schilderij maar 1 is, maar dat is mijn gevoel erbij. Sommige dingen moet je gewoon van afblijven.

Best wel. :joy: Van de Nachtwacht zijn de ‘lugs’ ook afgeschaafd. Dus het schilderij is al gemod. En jouw voorbeeld is dus een bevestiging dat het prima kan. :metal:

1 like

Of een sub ombouwen naar een milsub! Terwijl er al zo veel milsub hommages zijn. Ben je wel een baas!

Haha je hebt gelijk, maar ik denk dat je ook wel snapt wat ik ermee bedoel :joy:

1 like

Zeker. Maar je voorbeeld was heel grappig. Omdat die nu net het tegenovergestelde was :joy::+1:

1 like

Even los van wat ik van het modden van Rolexen vind -ben je nu helemaal losgeslagen???-, mooi topic Han!

1 like

:joy::+1: niet het beste voorbeeld inderdaad

1 like

Inderdaad weer eens een topic met wat diepgang, waarvoor dank.

Voor wat betreft de 3 Rolex mod’s: doe mij dan maar die Daytona, ik heb een -nog geheel originele- Seiko waar ik hem tegen wil ruilen.

1 like

Goed topic Han!

Zo zie je dat je nog niet op vakantie bent! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Soit. Net in het andere topic eea al gezegd. Ben het zeker met je eens. Er zijn ook wel andere voorbeelden nog,

waaronder deze:

Of deze wel vintage

Of deze

En nog wel een aantal…

En ze zijn zeker niet allemaal minder mooi, maar maak niet iets na wat al ooit is uitgebracht… Althans maak hem niet volledige na. Zoals jou voorbeelden. Het zit hem in het details.

Neem die gmt…
dit is origineel zo, dat wil je toch niet namaken?
Link even klikken voor de volledige film in de zon.


Nou ja. We hebben het er nog wel eens over …:beers:

3 likes

Helemaal mee eens!

Ja eh sorry ga nu pas het topic doornemen… :see_no_evil:

1 like

Leuk en interessant topic, dank voor het schrijven en delen. :+1:

Ik vind dat modden van Rolex horloges moet kunnen. Sterker nog, ik ben heel benieuwd naar een gemodde Rolex van jouw hand. Andere wijzerplaat, wijzerset, bezel etc. Net zoals je bij de Seiko’s doet. :ok_hand:

Nice topic :+1:t2: En mijn mod is de mooiste :heart:

Alleen daarom al is het idee van modden geslaagd: het plezier wat je er als modder en/of eigenaar van kan hebben. En eigenlijk boeit de hele wereld en z’n moeder d’r mening verder ook niet echt. Of het wel of niet een goed idee is om horloges naar je smaak aan te passen, of wat ‘puristen’ daar dan van zouden moeten vinden. Het zal wel.

Zelf neig ik ernaar te denken dat het verschil tussen een Vostok, Seiko of Rolex mod vooral de prijs is. Als ik een duurder horloge koop (in mijn geval is dat €500 of hoger) dan wil ik dat ik hem zo mooi vind, dat een mod niet nodig is. Maar als Han een onyx dial, lapis nogwat dial, diamanten bezel of wat dan ook wil plaatsen… why the fuck not :joy:

Ik snap de vergelijking met lelijke afgetrapte auto’s die overdreven getuned worden ook niet zo. De mods zoals Han ze maakt gaan eerder over upgrades onder de motorkap, dikkere velgen, een mooie paint job, wat chromen lijsten en pluche dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel :sunglasses:

6 likes

Oh, dus daarom wordt seiko wel eens met rolex vergeleken :shushing_face:

Post je submariner mods maar :sunglasses:

Erg leuk en leerzaam stuk om te lezen. En wat zijn die Tempus Machina’s mooi.

Zou ik zelf een horloge (laten) modden, misschien als het iets toevoegt. Sommige zeggen, nee niet doen want de waarde daalt. De door jou gepresenteerde Rolex mods zullen daar geen last van hebben. Maar ik ben van mening dat je een horloge loopt, om er zelf van te genieten. En niet vanwege de mogelijke toekomstige waarde.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Nogmaals @HanDavinci erg mooi stuk dat vol passie geschreven is.

2 likes

Ja, die zijn best aardig gelukt.
Maar relatief subtiel en bestaande uit originele merk onderdelen.

Dat is anders dan met een Seiko SKX waar toch vaak aftermarket aan te pas komt. Even zo met Rolex Tempus, Artisans, Blaken, etc…

Ik wil nog steeds een Omega Speedy fois aanpassen. Komt nog wel een keer…

1 like

Erg leuk stuk, met veel plezier gelezen en de foto’s bekeken. Stukje vakwerk hoor, super :+1:

1 like