HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

Geslaagde Rolex mods van dat bedrijf/atelier. Echter zou ik het zelf niet aandurven om de crownguards weg te (laten) slijpen etc. Maar voor de liefhebber met geld die wat anders wil is het wellicht een leuk en uniek alternatief.

Sja, ik vind heel veel verbazingwekkend als ik eerlijk ben in de horlogewereld als ik eerlijk ben.

De een zijn mod, is de ander zijn hommage en weer een ander vind het een replica.

Een mod is in mijn optiek een uiterlijke aanpassing aan een horloge. Een hommage, is een mod of zelfbouw naar een bestaand ontwerp, maar met iets afwijkend zodat het toch duidelijk niet het origineel is. Een replica is een zo exact mogelijk uiterlijk, al dan niet met een ander innerlijk.

In de vintage computerwereld is het makkelijker, je hebt origineel, emulatie en replicaā€™s. Origineel is origineel, emulatie is een softwarematige kopie en replica een apparaat waar je mee kan wat je met het origineel ook kan. Replicaā€™s en emulaties zijn daar gaaf, omdat ze het gevoel en liefde in stand houden, zelfs als het origineel er niet meer is.

Ik heb dus een dubbel gevoel bij het woord replica. Bij horloges is het not done, want je probeert mensen te bedotten. Bij computers, gaaf.

3 likes

Nee hoor die grens is al overschreden, of als het door de atelier zelf gebeurd geen mod? :face_with_monocle:

Origneel:

Mod:

7 likes

Wat ze bij Magrette doen, vind ik ook wel een toevoeging op de horloges zelf. Ik weet niet of het echt onder ā€œmoddenā€ valt gezien het hun eigen horloges zijn, maar het ziet er wel gaaf uit.

3 likes

PrivƩ berichten genereren geen aandacht hƩ

3 likes

Vind ik ook tof. Modden is het niet, want het is het design van de fabrikant.

Dit daarentegen mag je best een mod noemen:

2 likes

Ik vind het in beide gevallen knap gemaakt, maar niet mijn kop thee :slight_smile:.

Ik ben toch meer van het minimalistische werk.

1 like

Killer, die 24u insert. :wink:

6 likes

Geweldig topic dit!
Dat modden Van de seiko,s. Zijn de onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar?

Vraag dat maar aan @flowert. Langere wachttijd dan de meeste rolexen!

2 likes

Geweldige Seiko :grinning:

1 like

Die submariners vind ik niet echt een mod, eerder een homage. Laat je je fantasie niet op los maar reproduceer je een bestaand iets.
Een mod zie ik meer in een Explorer 1 een blauwe plaat plaatsen, een witte meteoriet dial op de polar plaatsen, gepolijste of geborstelde stukken aan toe voegen,ā€¦

1 like

Klopt, maar in mijn geval hadden ze bij Seiko de onderdelenkraan van een Limited Edition model plots dichtgedraaid.

Heb ik gisteren gephotoshopped.

Edit: had @cdg al gepost om mijn likes te stelen.

10 likes

Waarom werk jij niet voor Rolex? :drooling_face:

Edit: kun jij niet een keer de groene OP erin PSā€™en? Gewoon, om over te kunnen dromen.

2 likes

En vind ik een mooi resultaat :ok_hand::heart_eyes:

1 like

Ze beantwoorden mijn brieven niet. Tudor ook niet, die bitches.

Ik heb ze een brief geschreven en gezegd dat ze de BB58 in meerdere uitvoeringen uit moeten brengen.

Die zwarte mogen ze de HANDAVINCI LIMITED noemen. Maar tot op heden geen reactie, ik krijg de koude schouder.

Haha sure. Zal ik eens doen.

4 likes

Hier nog iets aan Han, stenen wijzerplaat naar wens. Gemcutting.com. Zelfs die blauwe lapjessteen.

1 like

Interessant topic @HanDavinci.

Ikzelf heb al geruime tijd het idee om mijn 14060M te laten ontdoen van de kroonbeschermers, echter zou ik daarvoor wel een andere mid-case willen gebruiken zodat ik mijn horloge altijd weer terug in originele staat zou kunnen brengen. Om die reden zoek ik dan ook met enig regelmaat naar een 14060(M) mid-case :).

Philipp Stahl heeft zoiets ook al eens gedaan, maar dan met een witgouden Sub:

5 likes

HF houdt niet van me, jij hebt nu al meer likes dan mijn post :disappointed_relieved:

3 likes