HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

Leuk topic mister HD !
Ik ben aangenaam verrast na diverse opmerkingen van je. :slightly_smiling_face::+1:t2:
Dit zijn draadjes die hf interessant maken !

1 like

Misschien niet met Mario maar dit vind ik serieus gaaf!!! Dan maak je het nog persoonlijker dan een bezeltje of wijzerplaat uitwisselen. Dat is meer een tatoeage ipv andere kleren aandoen. Geweldig!

Bijzondere bracelets vind ik ook erg mooi en geven ook een hele andere look aan een horloge.

Ik zou onderstaande band wel een keer willen tegenkomen.

image

Als het dan toch over een subtiele mod moet gaan.
En je besluit om Rolexen te gaan modden @HanDavinci , dan graag deze photoshop van jou zelf.
![image|500x500](upload://sbr4bLGs4ehrM10U0xCRhxpR8MD.jpeg
Of deze

3 likes

Goed uploaden lukt niet.
Of deze dus.

5 likes

dit is gaaf! (Graveren)

Pf, Rolex modden is zo passé.

Patek mod is de bom…

(Toch even kleine toevoeging, ik zou beide niet durfen. Misschien beginnen met een vostokje).

2 likes

Fixed that for you. :slight_smile:

Da’s erg mooi gesproken, maar de eerste twee mods die je laat zien zijn direct al heel erg duidelijk aanwezig, en doen één en ander geweld aan.

De enige mod die een SKX007 head zou mogen krijgen is de mod die ik zelf ooit had. Saffiertje er op en dan de wijzerplaat van een 171 er in. En misschien de datumschijf, al ben ik zelf meer van de witte schijf. Die zwarte die ik had had al niet eens gehoeven.

Maakt mij geen reet uit. Als jij vindt dat je er een ander bezeltje en langere wijzers in wilt hebben, misschien een ander plaatje, prima. Geen emotie bij, maar ja, ik heb dan ook weinig emotie bij Rolex’ horloges. Bij hun aanhangers des te meer, maar dat laat onverlet dat ik bij de horloges geen emoties heb.

Die is inderdaad cool. Geen 25K cool, maar het is een aardige mod.

Iets in die formulering deed mij de “JAMES BROWN SUBMARINER” lezen. Dat had ik dan wel cool gevonden.

Erg saai, overigens.

Die mod is op zich goed, maar de Daytona is een lelijke horkenbak, dus zowel de moderne als de oude kunnen mij niet bekoren, dus interesseert het me ook niet als ze 'm langs een puimsteen slepen.

Maar nog steeds erg saai. Want we hebben het over Seiko low-budget, wat de grote democratiserende kracht is in horologisch opzicht, en we hebben het over Rolex, waar sowieso een miljoen per jaar van gebakken worden in dezelfde vijf ontwerpen die ze al zestig jaar doen.

Kortom, de Volkswagen Golf en de Toyota Aygo van de horlogewereld. Als je er nu nog een smerige Boktor-mod bij noemt heb je het trio compleet met een Lada.

Het. Is. Zo. Saai.

Koop dan verdomme eens een JLC Reverso en ga er helemaal los op. Of begin te rommelen met een Cartier Santos. Of een Moser. Probeer anders wat van een Calatrava te maken.

Maar dat doen we niet. Ik heb de theorie dat sporthorloges altijd aan de beurt zijn om te modden omdat het vrijwel altijd onvolkomen ontwerpen zijn. En de mods die er aan de achterkant uitgepoept worden zijn ergens net zo onvolkomen.

Er valt aan mijn GS dress watch niks te modden omdat er niets overbodig, misplaatst of mis aan is. En dus is het het summum van ontwerp. Kortom: Ik hang naar minimalisme, wat niet valt te rijmen met de mod-hobby. :slight_smile:

8 likes

U was mij net voor :innocent:
Wat is de grens, een Ketelaars binnenkort ?

1 like

Ik heb niets tegen de kunst van graveren. Of tattoo’s overigens, @Chlorophyl.

Maar ik heb wel iets tegen volstrekt nodeloze drukte of ornamentatie. Zowel op de huid als op staal. En in de muziek, maar dat terzijde.

Een mooi gegraveerd deksel op een horloge? Omwille van een bepaalde gebeurtenis? Prima. Zo ben ik ook een groot fan van clit-piercings. Die hebben een functie, en zijn niet opdringerig aanwezig in het straatbeeld.

Maar die Mario bak, daar krijg ik zelf milde epileptische aanvallen van. Kortom: Graveren prima, maar ik zou willen dat ze het eens subtiel deden en klein hielden.

5 likes

Heel mooi, deze! Wat is dit voor dial?

Dat lijkt me zo’n oempaloempa-bracelet toch? Ook populair op de 6105.

1 like

Het is een Indiaanse armband voor zover ik weet. Maar als je een link hebt?

Wijze en ware woorden.
Tot je over de Boktor begon…
Ik heb één mod, ander bezeltje, zo mooi.
Niet saai !

1 like

Ik bedoel Olongapo bracelets. Schijnt dat veel militairen die in de jaren 70 op de Filipijnen zaten, die aan hun horloges lieten zetten. Vandaar dat ze nog steeds op de Seiko 6105 worden gedragen. Als je googelt, vind je allerlei voorbeelden.

1 like

die zag ik even niet aankomen

5 likes

Waarom gooi jij toch alles openbaar?

Je kunt iemand private berichten hè…

2 likes

Dat klopt! En hier op HF sta je op negeren.

Desalniettemin krijg ik een overload aan je door je topics en hoef ik het op instagram niet te zien. It’s not you, it’s me.

Just kidding, it’s you.

12 likes

Oké duudelijk. Jammer want kan je pagina en je mod concepten erg waarderen.

1 like

stond al in het begin van zn post tussen neus en schaamlippen geschreven.
Of zeg ik nu iets teveel…

1 like

Ik bedoelde de oer-Speedmaster. Maar dat ding komt uit een andere tijd, ‘in house’ was toen bijvoorbeeld nog helemaal geen dingetje. De gelijkenis is dan ook veel ouder dan het gebruik van het woord hommage.

1 like