Hands-on: Grand Seiko SBGN001 GMT

Prachtig verslag, heerlijk om te lezen.:+1:

Wat een heerlijk leesvoer op deze zaterdagmorgen! Bakkie erbij. Rustmomentje, dank je wel. :ok_hand:

Als, ā€¦ als Grand Seiko ooit een merk gaat zijn wat mij prijstechnisch gaat bekoren dan is een sportieveling als deze GMT een van de eerste die ik uit ga proberen. Wat een fraai horloge en mooie techniek/afwerking, top! Overigens ben ik geen automaat-purist, dus een quartz vind ik ook prima maar de naam Seiko in combinatie met een bedrag van meer dan 500 euro kan mijn brein (nog) niet aan. Bekrompen? Jaja, we hebben het er al eens over gehad. Komt misschien ooit nog eens goed. Dit soort reviews helpen daarbij. :sunglasses:

2 likes

Erg leuk geschreven en nog leerzaam ook! Bedankt!

1 like

Wat een heerlijke review, complimenten.
Ik word gewoon er gewoon hebberig vanā€¦ als je deze ooit in het blauwe gedeelte plaatst eerst een ā€˜week-on-the-wristā€™ topic maken, binnen no-time verkocht.
En die wijzerplaat is briljant, al zie ik het paasei nietā€¦ :pensive:
Als deze toch eens flink afschrevenā€¦ dan had ik het wel geweten.
Heel veel draagplezier (en top de MN strap).

1 like

Genoten van je prachtige verhaal over een dito Seikootje. Gefeliciteerd met dit batterijklokkie!

En als GS adept kan ik natuurlijk alleen maar beamen wat je zegt over details, afwerking, kwaliteit, etc.

De GMT staat ook hoog op mijn lijstā€¦ Doorsparenā€¦ :slight_smile:

1 like

Haha. Zeer herkenbaar. Gelukkig zijn er ook genoeg zaken die ik van haar niet begrijp :joy:.
Prachtig horloge trouwens man. Geweldige afwerking zo te zien en het design vind ik ook top.
Bedankt weer voor dit heerlijke stukje leesvoer :+1:

1 like

Die vind ik niet misstaan en qua afleesbaarheid mogelijk beter dan een zwarte.

Al met al een fantastisch mooie GS. Likkebaardend lekker en dito opgeschreven. :+1:

Mocht er ooit een dag komen dat een horloge uit het hogere segment mijn collectie zou gaan verrijken dan zou het een GS quartz worden. :blush:

Heel erg gefeliciteerd met je aanwinst!

2 likes

Prachtige GS en dito review, proficiat!
Zag toevallig dat dit filmpje gisteren op yt is geplaatst:
Klik

1 like

Ok, dat was niet duidelijk. Ik vond het nuttige extra informatie :wink:

1 like

Top review over een tophorloge. Voor het eerste hartelijk dank en voor het tweede van harte gefeliciteerd. Ik heb mateloos genoten van de details van de GS en ontzettend plezier gehad van je virtuoze en humoristische lappen tekst, maar wat een fotoā€™s zeg!

1 like

Waanzin dat Grand Seiko of steeds de clasps niet heeft gemoderniseerd.
Daar laten ze steken vallen

1 like

Heerlijke review! Prima horloge ook :+1:

1 like

De meeste horloges in die prijsklasse zijn na 40 jaar een paar duizend verder aan beurtjes.
Prachtig horloge.
Mooi verhaal, leuk geschreven, goeie fotoā€™s ( gepikt ) en zeker weer wat geleerd.
Bedankt, top :beers: veel plezier met deze GRAND SEIKO.

2 likes

Wat een leuke review. Nu wil ik ook een GS :grinning:

1 like

Gefeliciteerd, een schitterende aanwinst :ok_hand:

1 like

Heel erg mooi.Proficiat ermee.

1 like

Mooi verhaal, leuk geschreven en natuurlijk een schitterend horloge.
Je zou er bijna je date just voor weg doen.:sunglasses:

1 like

Mooi geschreven! En prachtige fotoā€™s.

1 like

Geweldige review en grandioos horloge!

1 like

Een mooi verslag. Ik ben het niet eens met je mening over de band. Ok, hij heeft geen fijnverstelling, maar voor de rest zijn GS banden goed van kwaliteit, zonder gestanste onderdelen, met een fijne sluiting.

Een bijzonder ding vind ik nog de dubbele puls waarmee de secondewijzer beweegt, en het anti-backlash mechaniek. Als je deze naast een quartshorloge houdt zonder deze oplossingen, dan zie je gelijk hoe onstabiel een traditionele secondewijzer bij een quartshorloge tikt. Deze van de GS beweegt vloeiender (dubbele puls), en staat vervolgens stabiel stil zonder natrillen. In slowmotion is het goed te zien. In real life geeft het een heel ander gevoel bij het bekijken van je horloge.

4 likes